2007-03-31, 14:54
Medlem
Sc0res avatar
Goddag allihopa!
Jag hade tänkt att köpa ett 50-tal dvd-skivor för att bränna filmer med.
Detta är första gången jag köper dvd-skivor så jag har ingen kunskap om vad som är bra och dåligt.
Några polare köpte 100 skivor från en hemsida och de funkar utmärkt fram till de sista minuterna, då slutar skivorna att fungera helt och hållet och detta vill jag såklart undvika. De ska vara inom en rimlig prisklass med ändå med hög kvalité.
Tack på förhand!
Citera
2007-03-31, 15:34
Medlem
tjaboooos avatar
verbatim kör jag med och av över 200 skivor har bara en gått åt helvete.

pröjsade 400spänn för ett hundrapack i england.
Citera
2007-03-31, 16:51
Medlem
Lethargies avatar
Köpte 100st HP dvd+r 16x skivor från wesellcd. Har brännt ca 50st och alla har fungerat unmärkt. Dom gick på runt 480kr med frakt och postförskottsavgift. Rekommenderas
Citera
2007-04-01, 03:50
Medlem
Zebraspankers avatar
Gillar infiniti. Köpte 50 stycken för 200 kronor på Bo Ohlsson i Tomelilla..
(Har aldrig haft några problem med dem..)

Köp inte skivor av märket TDK, de flesta lyckas hänga sig någonstans i filmen. (i alla fall för mig)
Citera
2007-04-01, 10:53
Medlem
Jupp, Har köpt 50 TDK DVD +R och av de 10 som jag bränt hackar 8 st någonstans i filmen!?
Sämst köp!
Citera
2007-04-01, 11:03
Medlem
Testade TDK första gången jag skulle köpa brännbara skivor och utav 25 st så var det 4 som höllt på och hacka o ha sig, efter det köpte jag Verbatim skivor och inte en enda av hittills 50 skivor har visat tecken på hackande eller dylikt, köpte från www.sweburn.com, vet dock inte hur det är med frakten och så då jag valde att hämta direkt hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in