Jag bor i området Arlöv utanför Malmö och jag upplever det lite farligt i vissa delar, finns det ingen "top 50" lista över de farligaste områdena i Sverige eller nåt?
Frågan är väl mer vilka områden det e allmänt farligt bo eller vistas i.
Mena bor man väl i ****, **** osv så är man ju uppväxt me folket där och som boende kanske inte lika utsatt som en främmande.
Frågan är väl mer vilka områden det e allmänt farligt bo eller vistas i.
Mena bor man väl i ****, **** osv så är man ju uppväxt me folket där och som boende kanske inte lika utsatt som en främmande.
Om vi snackar förorter till dem större städerna så kan man ju nämna dem som fanns med i Towns together projektet.
Från sveriges tre största städer valdes dem tre största problemområdena som skulle samverka för att förbättras. Rinkeby (Stockholm), Biskopsgården (Göteborg) och Rosengård (Malmö).
Jag skulle själv tippa på att centrum i alla städer är värst.
Jag tror precis som Erzengel att om du bor, eller agerar som du bor, i området är du safe. Så du skall klä dig och föra dig som de lokala. Om du befinner dig på Östermalm så ska du med fördel klä dig i hipphopp kläder (samt tugga rätt slang) och i rosengård/rinkeby klär du dig i billig kostym fördelaktigen från Myrornas.
Det finns olika sidor av Arlöv, eller områden.
Blattarna bor i höghusområdet Svenshög, eller "blattehög", medans svenskarna bor i Rinnebäck eller de andra villaområdena förutom de runt Svenshög.
Blattarna vistas i centrum och det var där jag blev rånad av 5 st 12-åringar.
Om vi snackar förorter till dem större städerna så kan man ju nämna dem som fanns med i Towns together projektet.
Från sveriges tre största städer valdes dem tre största problemområdena som skulle samverka för att förbättras. Rinkeby (Stockholm), Biskopsgården (Göteborg) och Rosengård (Malmö).
Har du befunnit dig på alla dessa ställena eller har du läst en massa jidder i tidningarna?
Håller med dig där att centrum oftast är farligast....
Alla områden är farliga om man befinner sig där vid fel tillfälle. Sen finns det ju vissa som kan klassas som mer riskabla. Dvs mer invandrartäta ställen.
Skulle Boskapsgården vara värsta området i Götet?! Då har den som kommit på det inte besökt vare sig Hammarkullen eller Gårdsten. Jag tror förresten du missuppfattat projektet, det var inte "de största problemområdena", utan tre områden i de större städerna som liknar varandra, med stort antal invandrare och hög arbetslöshet man valde ut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!