Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-29, 12:57
Bannlyst
Jag bor i området Arlöv utanför Malmö och jag upplever det lite farligt i vissa delar, finns det ingen "top 50" lista över de farligaste områdena i Sverige eller nåt?
Citera
2007-03-29, 19:01
Medlem
Erzengels avatar
Frågan är väl mer vilka områden det e allmänt farligt bo eller vistas i.
Mena bor man väl i ****, **** osv så är man ju uppväxt me folket där och som boende kanske inte lika utsatt som en främmande.
Citera
2007-03-29, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erzengel
Frågan är väl mer vilka områden det e allmänt farligt bo eller vistas i.
Mena bor man väl i ****, **** osv så är man ju uppväxt me folket där och som boende kanske inte lika utsatt som en främmande.
Ja det är det jag menar ju.
Citera
2007-03-29, 20:58
Medlem
gatusmarts avatar
Om vi snackar förorter till dem större städerna så kan man ju nämna dem som fanns med i Towns together projektet.
Från sveriges tre största städer valdes dem tre största problemområdena som skulle samverka för att förbättras. Rinkeby (Stockholm), Biskopsgården (Göteborg) och Rosengård (Malmö).
Jag skulle själv tippa på att centrum i alla städer är värst.
Citera
2007-03-29, 21:29
Medlem
Jag tror precis som Erzengel att om du bor, eller agerar som du bor, i området är du safe. Så du skall klä dig och föra dig som de lokala. Om du befinner dig på Östermalm så ska du med fördel klä dig i hipphopp kläder (samt tugga rätt slang) och i rosengård/rinkeby klär du dig i billig kostym fördelaktigen från Myrornas.

mvh

B
Citera
2007-03-29, 23:47
Bannlyst
Det finns olika sidor av Arlöv, eller områden.
Blattarna bor i höghusområdet Svenshög, eller "blattehög", medans svenskarna bor i Rinnebäck eller de andra villaområdena förutom de runt Svenshög.
Blattarna vistas i centrum och det var där jag blev rånad av 5 st 12-åringar.
Citera
2007-03-30, 00:57
Medlem
Mr Babus avatar
Det känns som de flesta områden är rätt lugna än då.
Fast det kanske beror på att jag ser ut som en luffare så ingen vill råna mig

Visst händer det en del grejer i en del områden men direkt farliga områden vet jag inte om det finns i Sverige.
Citera
2007-03-30, 16:25
Medlem
Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatusmart
Om vi snackar förorter till dem större städerna så kan man ju nämna dem som fanns med i Towns together projektet.
Från sveriges tre största städer valdes dem tre största problemområdena som skulle samverka för att förbättras. Rinkeby (Stockholm), Biskopsgården (Göteborg) och Rosengård (Malmö).

Har du befunnit dig på alla dessa ställena eller har du läst en massa jidder i tidningarna?

Håller med dig där att centrum oftast är farligast....
Citera
2007-03-31, 00:56
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yao
Har du befunnit dig på alla dessa ställena eller har du läst en massa jidder i tidningarna?

Håller med dig där att centrum oftast är farligast....

Det beror på vem du är. Ghettoblattarna rånar inte varandra i sina egna områden utan åker in till centrum eller andra förorter.
Citera
2007-03-31, 01:16
Medlem
Psyko Dads avatar
Alla områden är farliga om man befinner sig där vid fel tillfälle. Sen finns det ju vissa som kan klassas som mer riskabla. Dvs mer invandrartäta ställen.
Citera
2007-03-31, 01:31
Medlem
JazzyJamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatusmart

Skulle Boskapsgården vara värsta området i Götet?! Då har den som kommit på det inte besökt vare sig Hammarkullen eller Gårdsten. Jag tror förresten du missuppfattat projektet, det var inte "de största problemområdena", utan tre områden i de större städerna som liknar varandra, med stort antal invandrare och hög arbetslöshet man valde ut.
Citera
2007-03-31, 02:15
Bannlyst
Skelleftehamn utanför Skellefteå - ett mord varje år, typ 5000 invånare. Inga invandrare bara svenskar dessutom.
http://detsannasverige.com/gallery.php?cat=25 Lovely
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in