2007-03-28, 03:27
Medlem
En fruktpizzas avatar
Kanske en lite "öppen" rubriksättning, men jag chansar på att ni FB:are förstår att det inte är glassen som ni svepte i er ikväll som jag avsåg, utan istället alla gamla godingar som försvunnit från marknaden...

Jag satt här och blev lite sugen på GB:s ljuvliga rabarberglass, ni vet den där glassen med pajsmulor och en himmelsk smak av rabarber. Den såldes i de där runda 0,75 litersburkarna som finns kvar idag, fast då med andra sorters glass. Den var helt underbar, en smak av sommaren är i detta fallet en stark underdrift! Så var tjyven håller min rabarberglass hus nu för tiden?! Någon som vet?

PS. Jag tror att rabarberglassen varit borta från marknaden i max två års tid, så det var inte alltför länge sedan den försvann.

Har ni några andra glassar som ni önskar att suga - på?

Lycka till!
2007-03-28, 03:32
Medlem
Minigrisens avatar
Lakritspuck var min stora favorit.

Köper nästan aldrig glass så jag är inte säker men tror i alla fall att den försvann för några år sedan.
2007-03-28, 03:38
Medlem
En fruktpizzas avatar
Replik...

Citat:
Ursprungligen postat av Minigrisen
Lakritspuck var min stora favorit.

Köper nästan aldrig glass så jag är inte säker men tror i alla fall att den försvann för några år sedan.

Hehe... Du var mig en rapp en - ditt gamla lakritstroll!

Jag kom på en glass till! Även den av kvalisorten GB, och då den gamla godingen "Geléapelsin". Det var en urmumsig gelékärna med lite vaniljglass utanpå, och sedan var glassen doppad i choklad... Suck så god den var!

Dumma GB!!! Satsa på att behålla det som är gott, och fimpa de där nya könsglassarna som gör sig bäst på de olika politiskt korrekta tidningarnas ledarsidor...
2007-03-28, 03:43
Medlem
Tjohildas avatar
Konsums apelsinsorbet...halvsmält och direkt ur paketet, såå gott och dunderbra mot bakfylla.
2007-03-28, 09:13
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Konsums apelsinsorbet...halvsmält och direkt ur paketet, såå gott och dunderbra mot bakfylla.
Den var verkligen sjukt god. Obegripligt hur den kunde utgå ur sortimentet.
2007-03-28, 09:30
Medlem
terreces avatar
Kan inte annat än hålla med angående rabarberglassen samt laktritspuck. Förgrymmade GB!

Slår själv ett slag för päronsplit. Först päronöverdraget, sedan vaniljen. Det tummade man aldrig på.
2007-03-28, 17:48
Medlem
sisususis avatar
En röst från Gustav Wasas tid, hallonigloo.
2007-03-28, 18:26
Medlem
Wittgensteins avatar
GB hade någon clownliknande historia på sjuttiotalet, den saknar jag. Annars är jag ingen glassmänniska. Dagens utbud, med Magnum och andra frysta chokladbitar, fnyser jag åt.

Men en Top Hat kanske jag köper för nostalgins skull.

Edit: Hittade en glasskarta med min "clownglass". Glasseman hette den.

http://web.telia.com/~u62300006/glasskarta75.htm
2007-03-28, 18:30
Medlem
Deannas avatar
Minns Cornetto Royal med whiskyglass som bara fann 1999, väldigt god..
Någon som föresten minns de där geléglassarna som fanns runt 1985? Jag bara ryser av tanken..
Hallonsplitt framkallar ju nostalgi..
2007-03-28, 18:34
Medlem
banana joe
2007-03-28, 18:43
Medlem
Targenors avatar
Helt klart Snack, såg ut som lakritspuck. Innehållsmässigt var den lite som Magnum Mandel.
underbart god
2007-03-28, 20:07
Medlem
Kommer ihåg någon glass jag jämt åt när jag var liten, vanilj innanför det rosa knastriga skalet av hallonsmak. Har för mig den glassen såg ut som en hand som pekade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in