• 1
  • 2
2007-03-27, 08:11
Medlem
dePauls avatar
Är det någon som vet ett ställe eller sajt i det här landet där man kan köpa en mandolin av bättre kvalité?

Jag äger en helt oduglig Zyliss i plast. Bladet är otroligt slött och går inte att plocka ut för omslipning. Det finns endast en vinkel, som tillåter skivor på ca 1 mm och slädens längd ovanför kniven är så begränsad att man endast kan skära produkter med en diameter på max. 4 cm.

Min dröm-mandolin är av typen stor, rostfri med en rejäl skärlängd och möjlighet till utbytbara blad. Den skall kunna stå fritt på bordet och helst skall bladet vara vasst

~Paul~
Citera
2007-03-27, 09:23
Medlem
Cervera

Kolla på närmsta cervera butik.

Dem hade en riktigt bra i sortimentet för ett par år sedan, kan ha utgått numera men värt att kolla / rigna allafall. Lyckta till
Citera
2007-03-27, 09:28
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargklo
Kolla på närmsta cervera butik.

Dem hade en riktigt bra i sortimentet för ett par år sedan, kan ha utgått numera men värt att kolla / rigna allafall. Lyckta till
OK, skall ske. Tack för tipset!

~Paul~
Citera
2007-03-27, 17:57
Bannlyst
Såg en riktigt fin sak på Verner & Verner, kommer tyvärr inte ihåg märket men med bra skärlängd osv...
Citera
2007-03-27, 17:59
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Såg en riktigt fin sak på Verner & Verner, kommer tyvärr inte ihåg märket men med bra skärlängd osv...
Hm, skall genast kollas in

Tack!

~Paul~
Citera
2007-03-28, 09:16
Medlem
Villons avatar
Den här tråden gjorde mig ohyggligt förvirrad tills jag insåg att det tydligen var någon form av kniv ni talade om. Tyckte annars tanken på en mandolin i rostfritt stål med "utbytbara blad" verkade ganska skrämmande.
Citera
2007-03-28, 09:27
Medlem
erikbes avatar
Jag jobbar i en järnaffär så jag kände till prylen. Är inte den väldigt onödig? Tog hem en sån för några år sedan men den ligger kvar och samlar damm i nåt skåp
Citera
2007-03-28, 09:30
Medlem
Tritonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag jobbar i en järnaffär så jag kände till prylen. Är inte den väldigt onödig? Tog hem en sån för några år sedan men den ligger kvar och samlar damm i nåt skåp

Upp med den i bortskänkes då
Citera
2007-03-28, 09:45
Medlem
dePauls avatar
Jag tycker att det är en väldigt praktisk grunka. Arbetet går avsevärt fortare än med kniv och resultatet blir bättre. Så här skulle jag vilja att min mandolin såg ut:
http://images.amazon.com/images/P/B0...1.LZZZZZZZ.jpg

~Paul~
Citera
2007-03-28, 10:11
Medlem
jugges avatar
http://shop.culina.se/ Här finns det proffesionella mandoliner..
Men dom kostar ju en slant.
Citera
2007-03-28, 10:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugge
http://shop.culina.se/ Här finns det proffesionella mandoliner..
Men dom kostar ju en slant.
OK, de såg väldigt bra ut. Den för 1.695:- verkar vara den mest prisvärda. Tyvärr är den dyraste antagligen avsevärt bättre. Men sicket pris - nästan tre lappar??

Hur som helst, tack för länken!

~Paul~
Citera
2007-03-28, 13:43
Medlem
jag har inte själva en mandolin, men i affären där jag har kollat, och där dom säljar båda franska och japanska modeller, annbefaler de flesta den billiga japanska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in