• 1
  • 2
2007-03-26, 00:14
Bannlyst
har en directory från dc++ som jag nu vill ta bort men det går inte för "programmet används av en annan person eller av ett annat program". Därmed kan jag inte heller flytta den, det är en IMG på flera hundra megabyte det handlar om, den är inte skrivskyddad så jag fattar inte.

"Den används av en annan person"
Nej det gör den inte för jag har lagt ner dc++, och jag delar inte ut den nån annastans.

"Eller av ett annat program"
Hmm, spelar ingen roll vilket program jag än väljer att öppna den med, det står likadant. Jag kunde ta bort tilläggs filerna utan problem, men inte själva huvudfilen eller vad man ska säga, trots att jag tagit bort programmet IMG Tool. Vad kan detta bero på? Än märkligare är ju att jag kunda flytta directoryn från downloads-mappen (efter att jag stängt ner dc++) till Mina Dokument, men nu kan jag inte flytta den eller ta bort den.
Citera
2007-03-26, 00:25
Medlem
Knudlarens avatar
Starta om datorn.
Citera
2007-03-26, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knudlaren
Starta om datorn.

öh, varför, det här problemet har jag haft i några dagar nu och datan har varit avstängd emellan. Jag såg nu att mappen är skrivskyddad men inte filen som finns däri.
Citera
2007-03-26, 00:32
Medlem
Prova att markera filen och låt muspekaren vara kvar över ikonen, när rutan med info om filens storlek och annat dyker upp(Dyker även upp text i statusfältet) kan du kasta filen, detta är den vanligaste orsaken för mig. Annars får du prova i felsäkert läge.
Citera
2007-03-26, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Prova att markera filen och låt muspekaren vara kvar över ikonen, när rutan med info om filens storlek och annat dyker upp(Dyker även upp text i statusfältet) kan du kasta filen, detta är den vanligaste orsaken för mig.

Är det inte det jag har försökt?

Citat:
Annars får du prova i felsäkert läge.
[/quote]

hur gör jag då?
Citera
2007-03-26, 00:39
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash

hur gör jag då?

Mosa F8 alt. F5 när Du startat om datorn. Efter bios..
Citera
2007-03-26, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Mosa F8 alt. F5 när Du startat om datorn. Efter bios..

och sen då? Hur tar jag mig ur felsäkert läge, jag bör väl inte vara där sålänge?
Citera
2007-03-26, 00:45
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
och sen då? Hur tar jag mig ur felsäkert läge, jag bör väl inte vara där sålänge?

Startar om datorn. Mycket starta om.
Citera
2007-03-26, 00:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Du tar dig ur genom att stänga av Windows och starta om datorn. Hur länge du är i felsäkert läge spelar ingen som helst roll. Felsäkert läge är bara Windows utan alla klockor och visslor.
Citera
2007-03-26, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du tar dig ur genom att stänga av Windows och starta om datorn. Hur länge du är i felsäkert läge spelar ingen som helst roll. Felsäkert läge är bara Windows utan alla klockor och visslor.

okej, har aldrig gjort så förut så jag visste inte.
Slutligen, vad kan det här bero på? Om inget program eller annan användare har uppe filen borde den ju gå att ta bort genom att klicka ta bort?
Citera
2007-03-26, 00:52
Medlem
Citat:
Slutligen, vad kan det här bero på? Om inget program eller annan användare har uppe filen borde den ju gå att ta bort genom att klicka ta bort?
Att windows skulle vara felfritt är en klintbergare.
Citera
2007-03-26, 00:55
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Lås på filer (som program eller Windows skapar) kan ibland ligga kvar, pga en omstart utan att avsluta Windows eller att avbryta ett låst program med öppna filer via Aktivitetshanteraren.

Sådant ska i de flesta fall fixas genom att starta i felsäkert läge och ta bort den där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in