• 1
  • 2
2007-03-25, 18:48
Medlem
Biffens avatar
Har av någon anledning tappat bort "visa skrivbordet" ikonen nere på "snabbstart"-fältet...Inga problem tänkte jag och sökte...

http://support.microsoft.com/kb/190355/sv

Gjorde detta två gånger, starta om. men genvägen funkar inte...

Är det någonstans jag måste bocka i någon jävla ruta för att få fram denna, just nu (för mig). livsviktiga icon....

Stör mig verkligen, vill ha den där, snälla hjälp mig o mästerliga mästare!

*bugar djupt*
Citera
2007-03-25, 21:07
Medlem
Jadu, för mig finns knappen som vanligt och genom att kolla egenskaper hittade jag filen i:

D:\Documents and Settings\Jag\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Kanske finns där även för dig? Då är det ju bara att dra ner den igen.

Hoppas det funkar
Citera
2007-03-26, 02:20
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilax
Jadu, för mig finns knappen som vanligt och genom att kolla egenskaper hittade jag filen i:

D:\Documents and Settings\Jag\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Kanske finns där även för dig? Då är det ju bara att dra ner den igen.

Hoppas det funkar

Nej, som sagt, knappen finns just inte där, men som jag sa så följde jag den ovanstående länken, gjorde steg för steg som den sa, men det funkar fortfarande inte....

snälla hjälp, stör mig...Kan det hjälpa om man laddar om temat eller något? Fan, kan inte sån här skit!

//Lee7 n00b
Citera
2007-03-26, 02:32
Moderator
tobess avatar
Om inte annat kan du ju helt enkelt använda windows snabbknappar för det hela..

win + d , alternativt win + m
Citera
2007-03-26, 11:52
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Om inte annat kan du ju helt enkelt använda windows snabbknappar för det hela..

win + d , alternativt win + m

Mmm, absolut! Det går juh minst lika snabbt, men datafanskapet är helt nytt, och ALLT, precis allt är tipp topp, precis som jag vill ha det, förutom detta lilla problem...

Sitter på jobbet nu och gick in i quick launch mappen, kopierade den befintliga "visa skrivbordet"-filen, och mailade den till mig själv...

Detta borde väll teoretiskt sätt fungera eller?
Citera
2007-03-26, 22:30
Medlem
Berätta gärna om och hur du får/fick ordning på det...

Komplettering:

Hehe, jag mitt dumma fanskap tänkte att detta skall väl inte vara så svårt?? Tog bort min ikon med men som du redan sagt så funkade inte tipset från Microsoft!
Iaf inte om man som jag kör XP och IE7..

Hittade som tur var en annan sida med en som hade gjort samma och hans ikon låg kvar i papperskorgen... bara att dra tbx den till snabbstartfältet!

Som tur var hade jag inte tömt min papperskorg så den låg kvar där

Snabbkommandon i all ära men jag använder den knappen väldigt ofta!
Citera
2007-03-27, 00:37
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Berätta gärna om och hur du får/fick ordning på det...

Komplettering:

Hehe, jag mitt dumma fanskap tänkte att detta skall väl inte vara så svårt?? Tog bort min ikon med men som du redan sagt så funkade inte tipset från Microsoft!
Iaf inte om man som jag kör XP och IE7..

Hittade som tur var en annan sida med en som hade gjort samma och hans ikon låg kvar i papperskorgen... bara att dra tbx den till snabbstartfältet!

Som tur var hade jag inte tömt min papperskorg så den låg kvar där

Snabbkommandon i all ära men jag använder den knappen väldigt ofta!

WROAR! (djuriskt läte)

Trodde att du faktiskt hade en lösning, nej, jag har inte löst det, försökte som sagt maila mig "knappen" från jobbet, men den fastnade i något filter, på två olika mailkonton, tänkte att det skulle bli något probs med att skicka en windows fil så....

SÅ nej, problemet kvarstår, och det verkar inte som om flashbacks samlade windows certified enginers här inne har bollar nog att ta sig an detta lilla, men som ni säkert förstår, energi krävande problem....

Om man betraktar det från ett filosofiskt problem så borde ni känna er minst sagt manade att hjälpa mig, tänk om det hade vart Er själva där hemma i mörkret, utan en visa skrivbordet knapp...

Tänk på det innan du läser detta, och hjärtlöst drar vidare in i din trygga, visa-skrivbordet-fyllda tillvaro!
Citera
2007-03-27, 01:13
Medlem
Rebuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
WROAR! (djuriskt läte)

Trodde att du faktiskt hade en lösning, nej, jag har inte löst det, försökte som sagt maila mig "knappen" från jobbet, men den fastnade i något filter, på två olika mailkonton, tänkte att det skulle bli något probs med att skicka en windows fil så....

SÅ nej, problemet kvarstår, och det verkar inte som om flashbacks samlade windows certified enginers här inne har bollar nog att ta sig an detta lilla, men som ni säkert förstår, energi krävande problem....

Om man betraktar det från ett filosofiskt problem så borde ni känna er minst sagt manade att hjälpa mig, tänk om det hade vart Er själva där hemma i mörkret, utan en visa skrivbordet knapp...

Tänk på det innan du läser detta, och hjärtlöst drar vidare in i din trygga, visa-skrivbordet-fyllda tillvaro!

Men om du packar filen i t.ex Winrar och mailar till dig själv, fungerar det då tro? Skulle kunna vara en lösning på problemet.
Citera
2007-03-27, 01:23
Moderator
impieteers avatar
Det står fel på supportsidan.

Citat:
1. Klicka på Start, Kör, skriv notepad och klicka sedan på OK.
2. Skriv följande text på egna rader i Anteckningar:
[Shell] Command=2 IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar] Command=ToggleDesktop
3. Klicka på Arkiv och Spara som, och spara filen på Skrivbordet som Visa skrivbordet.scf.

Under punkt 2 så menar de med "egna rader" att det ska se ut såhär:
Citat:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Fem rader alltså. Och filen ska sluta på .scf
Citera
2007-03-27, 01:29
Medlem
krollees avatar
Hade detta problemet för något år sedan också. Men jag löste det, minns tyvärr inte hur men satt och pillade med det ett bra tag.
Citera
2007-03-27, 08:20
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det står fel på supportsidan.

Under punkt 2 så menar de med "egna rader" att det ska se ut såhär:

Fem rader alltså. Och filen ska sluta på .scf

HMmmmmm, kan detta vara lösningen måntro? tror fan inte jag skrev ut det så....VAFAN! kunde dom inte bara skriva så då? tror fan man copy pastar skiten....
Microsoft-assholes, we meet again....

Citat:
Men om du packar filen i t.ex Winrar och mailar till dig själv, fungerar det då tro? Skulle kunna vara en lösning på problemet.

Mmm, tänkte med på det...detta får bli plan B
Citera
2007-03-27, 08:23
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krollee
Hade detta problemet för något år sedan också. Men jag löste det, minns tyvärr inte hur men satt och pillade med det ett bra tag.

Tack krollee....Ska skriva ner det på ett worddokument och spara det som Viktigt.txt i min mapp "intresse klubben Classified"

Verkar vara ett viktigt problem att belysa dock, tänk er hur många det är som sitter där ute och inte vågar fråga om hjälp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in