• 1
  • 2
2000-05-24, 17:55
Medlem
Hur kan man "rena" kokain från det som det e slaget med? Så produkten alltså blir 100% ?
2000-05-24, 23:36
Medlem
Rena kokain

Varför lägga ner energi på det?
2000-05-25, 00:34
Medlem
Rena kokain

Lägg colat på en stor sked, häll på ammoniak. Värm med en tändare, ammoniakden kokar, det rena kolat lägger sig i mitten och vill bara användas

Lycka till

// Scot
2000-05-25, 10:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Rena kokain

Använder du ammoniak modellen, så blir det inte rent+ att det blir i fribas (freebase) och kan bara rökas och det är onödigt va, kola är ju tillräckligt farligt som snortat!
2000-05-31, 21:19
Medlem
Rena kokain

Ju mer man micklar med drogerna man skall SNORTA, förutsatt att man inte vet någonting om kemi, ju större blir risken för ett totalt fiasko.

kokain-HCl (s) + NH3(aq) =värme=> kokain (s/l) + NH4Cl (s) + H2O (g)

kokainhydroklorid + ammoniak =värme=> kokain + ammoniumklorid (salmiak) + vattenånga

Mao; om man blandar kokainhydroklorid med ammoniak och sedan kokar bort vattnet, så får du utspädd kokainfribas med salmiak (vilket förvisso skulle kunna vara positivt om du gillar lakrits), men fribasen är sällan lika aktiv som hydrokloridsaltet.

Stanley
2000-06-04, 01:35
Medlem
Rena kokain

Bränn! Kasta allt som är svart, resten snortar du!
2000-06-04, 03:20
Medlem
Rena kokain

En rent intellektuell gissning: det är ohälsosammare än ren kokain.

Och ingen i detta diskussionsforum är väl SÅ desperat?

Stanley
2000-06-06, 15:04
Medlem
Rena kokain

Anledningen till att jag undrar hur man renar Kokain är nartuligtvis inte att jag tänker snorta det rent, utan att ta reda på hur mycket det e slaget, och därefter bedömma kvalitén.
2000-06-09, 20:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Rena kokain

Ey Stanley..hehe märks att du är den ända jag sett som inte är nån jävla amatör utan en som kan sin kemi här på forumet...visste jag innan iofs sen #droger. allt som går att blanda ut är alltid en chansning om man inte kan testa det med kemikalier å det gör man ju inte om man bara är en vanlig komsument utan köper för försäljning. det enda man kan göra är väl att testa skiten å sen om det känns bra..gör det inte det å man är lurad får man väl "smiska" den man köpte av. det är ju trots allt den man köpt av å även om han har köpt skit så är det han som får ta ansvaret.
Vet inte hur man testa kola efter som det är för dyrt för mig att ta förrutom vid speciellt tillfällen som tex nyår mm men E kan man testa med test kit man kan beställa från http://www.dancesafe.org/ test kiten är ganska billiga å räcker till många E tester och det går bara åt en mkt liten del att ett E för ett test. nu kom jag visst av mig från ämnet men skit samma. =D
2000-06-11, 13:57
Medlem
Rena kokain

>Ey Stanley..

Hej PiZZMaN :-)

Stanley
2000-06-15, 17:55
Medlem
Rena kokain

kokain-HCl (s) + NH3(aq) =värme=> kokain (s/l) + NH4Cl (s) + H2O (g)

kokainhydroklorid + ammoniak =värme=> kokain + ammoniumklorid (salmiak) + vattenånga

Ser att du kan lite om kemi... Jag ar absolut ingen kemist, men jag har inte glomt kemi lektionerna fran skolan...

angaende din formel, sa visst stammer det att de finns vatten, koks, amoniak och varme... aven syre i narheten om du sa vill... sa vitt jag vet sa innehaller kokain tre (3) aktiva amnen... 1. kokain 2. atropin 3. scopolamin (har jag for mig)...

till att borja med kokain-HCl.... vart fan far du HCl'et (saltsyra va?) ifran??? visst att amoniak och saltsyra blir salmiak... men inte utan saltsyra heh...

nar du nu eldar po denna blandning (gar aven att byta ut amoniaket mot bikarbonat) sa brukar skiten (tvattmedel, krossade huvudvarkstabletter osv) lagga sig vid sidan av den nu gul-liknande olja som ar koka-base... och inte langre en -amin, utan ett salt som smalter vid relativt laga temperaturer vilket g0r att det kan r0kas...

ratta mig om jag har fel Stanley....

/LuCa! - amat0r puNdArn
2000-06-15, 22:11
Medlem
Rena kokain

>angaende din formel, sa visst stammer det att de finns vatten, koks, >amoniak och varme... aven syre i narheten om du sa vill... sa vitt jag >vet sa innehaller kokain tre (3) aktiva amnen... 1. kokain 2. atropin 3. >scopolamin (har jag for mig)...

OK. Kokain (jag avser kokain, inte "kokain" som förekommer på svarta marknaden), innehåller endast kokain, om det är det du nämnde, så är det en blandning av de där ämnena.

>till att borja med kokain-HCl.... vart fan far du HCl'et (saltsyra va?) >ifran??? visst att amoniak och saltsyra blir salmiak... men inte utan >saltsyra heh...

Anledningen till att man använder kokain-HCl är väl främst för att det är mer lösligt i vatten (och följaktligen blodet) än kokain-fribas, och att kokain-fribasen inte kommer lika lätt igenom blod/hjärn-barrirären (det senaste är en gissning), pga. den fria -NH2-gruppen.

För att konvertera kokain-fribas till någonting som är praktiskt hanterbart så löser man det i t. ex. eter och sedan bubblar man väteklorid genom det, då fälls det ut kokain-HCl-kristaller. DÄR har man alltså "saltsyran", vilket är väteklorid om det inte löses i vatten.

Nu har kokainets -NH2-grupp accepterat en proton, dvs. reaktionen

Kokain-NH2 + HCl ==> [kokain-NH3+ + Cl-] <---kokain-HCl

Om man blandar en bas med kokain-HCl så tar basen bort en väteatom från den protonerade aminogruppen, och fribasen återbildas, under bildandet av den starkare basens kloridsalt.

Använder du bikarbonat så får du NaCl och H2CO3 (natriumklorid och kolsyra).

Använder du ammoniak så får du NH4Cl (ammoniumklorid, salmiak).

reaktionen:

[Kokain-NH3+ + Cl-] + NH3 ==> Kokain-NH2 + [NH4+ + Cl-]
[kokainhydroklorid] + ammoniak ==> kokain-fribas + [ammoniumklorid]

SÅ är det :)

Det fungerar kanske att röka detta... Jag deklarerar endast vad som händer på molekylnivå här. Det är nog godare att äta det iaf, om man gillar lakrits %-)

Jo... I allmänhet så är större alkaloid-fribaser (och ibland även salter) känsliga för ljus och värme, och av den anledningen skulle det också kunna gå åt pipsvängen...

Stanley
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in