• 1
  • 2
2007-03-04, 09:21
Medlem
Vem tror ni kommer att efterträda Vladimir Putin i presidentvalet som kommer att hållas 2008? Det är lite tidigt att starta en tråd, men jag tycker att det vore kul att redan nu diskutera de hetaste kandidaterna.

Vad tror ni exempelvis om Sergei Ivanov, förste vice premiärminister i Ryssland? Det som är kul med honom är ju att han pratar flytande svenska.
Citera
2007-03-04, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Vad tror ni exempelvis om Sergei Ivanov, förste vice premiärminister i Ryssland? Det som är kul med honom är ju att han pratar flytande svenska.
Hur kommer det sig?

Vore kul att veta var de ryska presidentkandidaterna står, i världspolitiken. Typ, anti-muhammedansk terrorism, anti-USA, osv. Liknande frågor spelar ju faktiskt en viss roll för att de ska kunna vinna.
Citera
2007-03-04, 10:11
Medlem
Kivans avatar
Jag hoppas att Putte fortsatter sitta.
Citera
2007-03-04, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Okej, varför?
Citera
2007-03-04, 10:55
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Okej, varför?
Varfor inte?
Citera
2007-03-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan

Finns faktiskt flera experter som tror det, även om inte författningen tillåter det idag. Men den kan ju Putin ändrå på om han vill...
Citera
2007-03-04, 13:13
Medlem
Jag tror på Dmitrij Medvedev som upplevs mer liberal och modern samtidigt som han vill använda staten för att förbättra levnadsstandarden i ryssland. Ivanov har ju varit inblandad i en del kontroverser i och med misshandel som har ägt rum inom militären. Medvedev har enligt opinionsundersökningar större stöd.
Citera
2007-03-04, 14:01
Medlem
kultingens avatar
Putin brukar väll inte undvika att ändra/tänja på lagar och regler för att få ökad makt? Förmodligen tar han väll och ändrar författningen tillsammans med sins KGB/FSB polare...
Citera
2007-03-05, 16:45
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Putin brukar väll inte undvika att ändra/tänja på lagar och regler för att få ökad makt? Förmodligen tar han väll och ändrar författningen tillsammans med sins KGB/FSB polare...

Nej det har han deklarerat att det blir inga förändringar av författningen. Han avgår om ett år och ska inte utse någon kandidat som efterträdare oavsett vad svenska journalister fått för sig. Däremot vill han införa ett tvåpartisystem vilket jag är tveksam till eftersom små partier under 7% hamnar utanför senaten. Finns naturligtvis fördelar(snabbare beslut osv) med ett tvåpartisystem men nackdelarna överväger, eftersom man då får samma som USA där många väljare marginaliseras och man får lågt valdeltagande.
Citera
2007-03-06, 21:04
Medlem
hur det än blir så komer Putin att ha ett finger med i spelet om vem som vinner.
Citera
2007-03-06, 22:10
Medlem
jokers avatar
Den som Putin vill vinna kommer att vinna. Om någon annan misstänks ligga bra till kommer man att göra personen ovalbar på något sätt.

Man kan arrestera och döma personen för ett verkligt eller fiktivt brott.

Man kan införa en licensavgift för deltagande i presidentvalet som personen inte kan betala.

Man kan låta personen råka ut för en tragisk helikopterolycka under valrörelsen.

Putin har sin bakgrund inom KGB, han vet hur man gör.
Citera
2007-03-06, 22:14
Medlem
Trumpeters avatar
Putin har vridit klockan tillbaka i Ryssland demokratimässigt. SVårt att veta vilka alternativ som finns men jag ser at det blir någon annan Putin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in