• 1
  • 2
2007-03-02, 20:36
Medlem
Hej jag har ett USB-minne och undrar om man kan göra så att när jag sätter i det i en dator så blir det som en keylogger och sparar allt som skrivs på USB-minnet?

Tack på förhand!
Citera
2007-03-02, 20:48
Medlem
sysops avatar
Nej. det går inte. Men ladda upp allt som ligger på just nu här så ska vi kolla om det finns några korsreferenser och dåliga cluster i filhierkin. Då bör det funka sedan.
Citera
2007-03-02, 21:15
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araben123
Hej jag har ett USB-minne och undrar om man kan göra så att när jag sätter i det i en dator så blir det som en keylogger och sparar allt som skrivs på USB-minnet?

Tack på förhand!
Du kan ju försöka hitta eller trixa själv så att när du stoppar i usb-stickan i en dator så hoppar en keylogger igång(autorun).
Keyloggern i sin tur mailar textfilerna till en email som du har.
Citera
2007-03-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Du kan ju försöka hitta eller trixa själv så att när du stoppar i usb-stickan i en dator så hoppar en keylogger igång(autorun).

Ok, tack för infon!
Citera
2007-03-03, 11:36
Medlem
call3s avatar
Citat:
Problemet är att det inte finns en "autorun" funktion till usb i windows
http://www.microsoft.com/whdc/device...ge/usbfaq.mspx
(antar att det är det ni syftar på) det finns lite "haxx" till det, men då måste inställningar göras på datorn,
och om du redan har tillgång till datorn med rättigheter kan du ju helt enkelt installera keyloggern direkt på dator :P

Varför man inte skulle kunna spara loggfilerna till usbminnet när man väl fått igång keyloggern förstår jag dock inte,
Citera
2007-03-03, 13:40
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
Problemet är att det inte finns en "autorun" funktion till usb i windows
http://www.microsoft.com/whdc/device...ge/usbfaq.mspx
(antar att det är det ni syftar på) det finns lite "haxx" till det, men då måste inställningar göras på datorn,
och om du redan har tillgång till datorn med rättigheter kan du ju helt enkelt installera keyloggern direkt på dator :P

Varför man inte skulle kunna spara loggfilerna till usbminnet när man väl fått igång keyloggern förstår jag dock inte,
Jag såg något program som handlade om keyloggers i USB minnen och då gjorde dom något så att USB minnet körde "autorun"
så var det bara att plugga in det i någon dator och *vips*.
Det var det programet jag tänkte på när jag såg tråden, minns dock inte vad det hette.

Att loggarna ska mailas är väll smidigast då man inte alltid har åtkomst till datorn igen att "fylla på med färska loggar".
Citera
2007-03-03, 13:46
Medlem
Däremot så är det betydligt säkrare att sätta i USB minnet och få in loggarna där än att få dem skickade till en mail.
Nätverkstrafik är ganska lätt att spåra i jämförelse.

Tror inte det finns något "autostart" på sådan vis att man bara kopplar in ett usb minne fastän datorn är låst så går programmet igång. Däremot som sagt tidigare så går det att lösa genom att konfigurera datorn.
Citera
2007-03-03, 13:50
Medlem
Citat:
Jag såg något program som handlade om keyloggers i USB minnen och då gjorde dom något så att USB minnet körde "autorun"
så var det bara att plugga in det i någon dator och *vips*.
Det var det programet jag tänkte på när jag såg tråden, minns dock inte vad det hette.

Att loggarna ska mailas är väll smidigast då man inte alltid har åtkomst till datorn igen att "fylla på med färska loggar".

*host* Hak.5 *host*... leta...
Citera
2007-03-03, 15:37
Medlem
Autorun.inf

[autorun]
open=\sökväg\program.exe
action=Starta Program
icon=\sökväg\ikon.ico
label=Mitt USB-minne

Open-raden specificerar vilket program som ska startas.
Raden Action behövs inte, men om den finns presenteras angiven text som en beskrivning.
Icon ger enheten en egen ikon och Label ger den en beteckning som du själv kan bestämma.

Se till att inte ha någon enhetsbokstav med i sökvägarna.
Citera
2007-03-03, 22:11
Medlem
http://www.hak5.org/wiki/USB_Hacksaw

kanske är intressant ?
Citera
2007-03-04, 14:05
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyEmperor

kanske är intressant ?
Ja, men tydligen krävs ett visst usbminne eller ett som har stöd för "hacket"
"
U3 Enabled USB Flash Drive (or other hacked USB drive that allows autorun. More details to come)"

Edit:
"
USB Hacksaw Version 0.1 POC

Requirements:
-------------

*U3 Enabled USB Flash Drive.
*Currently only supports U3 SanDisk Cruzer Micro drives
"

@math(random)
Fungarar inte med mitt minne iaf, har ditt usbminne hackat firmware ?
Citera
2007-03-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av math(random)
Autorun.inf

[autorun]
open=\sökväg\program.exe
action=Starta Program
icon=\sökväg\ikon.ico
label=Mitt USB-minne

Open-raden specificerar vilket program som ska startas.
Raden Action behövs inte, men om den finns presenteras angiven text som en beskrivning.
Icon ger enheten en egen ikon och Label ger den en beteckning som du själv kan bestämma.

Se till att inte ha någon enhetsbokstav med i sökvägarna.
Behövs icon och Label?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in