• 1
  • 2
2007-03-02, 16:10
Medlem
Flurps avatar
Vet ej om förslaget kommit tidigare men jag fann inget när jag sökte ivf.

Jag sitter allt som ofta och läser min favorit forumsdel "skvaller". Där man tidvis märker av moderatorernas/allmogens irritation över poster som ter sig alldeles för lokala. Detta händer inte bara där skall tillägas. Då satt jag och funderade på om hur en forums del med ett Topic som "Malmö" skulle te sig.

Vet inte om det skulle vara ett för svår modererat och flummit ämne men ja skulle se det som tämmligen intressant.

Tänk bara på vilka kioskvältar trådar som skulle skapas
"Godast Pizza i Linköping"
"Vem är igentligen uteliggar Bosse i Jönköping"
"Borde det byggas ny ishall i Hilleforsnäs"

Inte för att man bara ska namedroppa en massa städer för sakens skulle, men intressant om man kunde få in de 4-5 största städerna.

Tex:
Sthlm
Malmö
Jönköping
Norrköping
Linköping
Random stad norr om Falun

//F
Citera
2007-03-02, 17:21
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp

Jag sitter allt som ofta och läser min favorit forumsdel "skvaller". Där man tidvis märker av moderatorernas/allmogens irritation över poster som ter sig alldeles för lokala. Detta händer inte bara där skall tillägas. Då satt jag och funderade på om hur en forums del med ett Topic som "Malmö" skulle te sig.

Vet inte om det skulle vara ett för svår modererat och flummit ämne men ja skulle se det som tämmligen intressant.

Tänk bara på vilka kioskvältar trådar som skulle skapas
"Godast Pizza i Linköping"
"Vem är igentligen uteliggar Bosse i Jönköping"
"Borde det byggas ny ishall i Hilleforsnäs"

Inte för att man bara ska namedroppa en massa städer för sakens skulle, men intressant om man kunde få in de 4-5 största städerna.

Tex:
Sthlm
Malmö
Jönköping
Norrköping
Linköping
Random stad norr om Falun

//F

Glömde du bort Göteborg eller har du möjligtvis ett undertryckt hat för dessa fotbollshuliganer?

Vet inte vad jag tycker om idéen, kanske skulle gå.. Känns dock som att de flesta trådar du skrivit som exempel skulle passa in i redan existerande forumdelar.
Citera
2007-03-02, 18:13
Medlem
Flurps avatar
Ah sorry det var helt omedvetet det med Gbg!

Du kan ha rätt i det du säger.

Jag personligen skulle tycka det var kul att läsa om skvaller eller list-trådar om olika ämnen i sin hemstad.

//F
Citera
2007-03-02, 21:09
Medlem
kroems avatar
Uppsala?

Norrköping och Linköping kan få dela, så dom får bråka lite. Norköping håller på peking! Hästen Hockey har inga pengar! Etc etc.
Citera
2007-03-02, 21:51
Medlem
Haecceitys avatar
Ohja, det skulle säkert bli fantastiskt bra trådar där.
Postade i Uppsala...
"Vem är jonne som hänger vid 7-11?"
"Killen med guldfärgade cykeln, har han nått jobb?"

Otroligt jävla ointressant för 95% av användarna, +- 10% beroende på stad.

Typexempel Umeå:
"Killen som är in o snattar godis på nätterna, vem fan är det?"
Vem bryr sig liksom om smålokalt skvaller. Kan man lika gärna ta i övrigt, där det redan finns massa lokal trådar om diverse fårskallar från västerås och dylikt.
Citera
2007-03-02, 21:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Helt sant, men jävligt roligt för de 10 procenten. Jag röstar för!

Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Otroligt jävla ointressant för 95% av användarna, +- 10% beroende på stad.
Citera
2007-03-02, 22:30
Medlem
bohrdohrs avatar
Jag tycker det var en bra idé, om man inte är intresserad av en annan stad så behöver man ju inte läsa om det
Citera
2007-03-02, 22:35
Medlem
Jag som egentligen inte kunde bry mig mindre i frågan fick ett infall å kände för å replikera i frågeställningen.

Lokala intressen är alltid värdefullt. När det har gjorts undersökningar om vilken press, med lokal- el globalförankring, som har intresserat den stora massan så är svaret entydigt. Nyheter från närområdet väger tveklöst tyngst..

Att det bara intresserar en viss andel/bråkdel av användarskaran kan förringas, då värdet för de enskilda intresserade uppväger det.
Citera
2007-03-02, 22:39
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså, hur är det tänkt?

Skall varenda jämra forum ha subforum för alla städer/kommuner i Sverige?

Eller skall vi ha dessa städer/kommuner överst med subforum för alla ämnen?

Blir ju lite jobbigt.

Egentligen skulle det finnas en matrisorganisation, med ämnen som kolumner och städer som rader, om ni förstår min bild, men jag tror att det dels är i princip omöjligt för programvaran som forumet bygger på - och dels är det nog lite förvirrande.

Redan i dag har ju folk svårt för att hitta rätt forum att posta i, hur skulle det bli om dessa skulle multipliceras med ett hundratal?
Citera
2007-03-02, 22:42
Medlem
Som jag förstod trådowner så ville han ha ett stadsforum, bredvid övriga, med underforum för respektive stad. Jag antar att alla ämnen isåfall skulle vara välkomna, dock med lokal förankring.
Citera
2007-03-02, 22:45
Medlem
TTKs avatar
Jag föreslår att B-O Gavne får vetorätt för varje orts "stadsforum".
Citera
2007-03-02, 22:49
Medlem
Teefs avatar
forum för varje landskap skulle kanske vara lagom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto