• 1
  • 2
2007-02-21, 14:30
Medlem
Hallaballoobas avatar
Jag behöver exempel på manlig och kvinnlig mat.

Vilka klienter skall uppfyllas för att mat skall kassas som manlig kontra kvinnlig?

Kan man överhuvud taget prata om mat i kvinnliga eller manliga termer?
Citera
2007-02-21, 14:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallaballooba

Vad klienter skall uppfyllas för att mat skall kassas som manlig kontra kvinnlig?

Ja, jag tror att man kan det. Rent allmänt så tycker jag att tjejer är mer förtjusta i choklad än killar.

Killar föredrar EMÅ rejäla köttblaffor med potatis medan tjejerna gärna vill ha något lättare mat som t ex pastasallader, havsprodukter osv.

Ytterst sällan att en tjej föredrar öl framför vin

Det här är mina intryck och jag antar att man kommer anklaga mig för att vara manschauvinist

~Paul~
Citera
2007-02-21, 14:36
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallaballooba

Vilka klienter skall uppfyllas för att mat skall kassas som manlig kontra kvinnlig?

Bruna bönor tycker jag känns som manlig mat. Kanske för att man lätt associerar det med konserver = lumpen & ungkarlsmat.

Tårta känns kvinnligt. Troligtvis på grund av gullighetsfaktorn på garneringen och gräddens fluffighet. Vi kvinnor är ofta liksom gulliga och fluffiga på något slags vis.
Citera
2007-02-21, 15:10
Medlem
sedrisss avatar
Revbensspjäll känns manligt.. tror det är grottmänniskan i mig som vill hålla köttet med händerna medans jag äter det.

Kyckling känns kvinnligt av någon anledning.. med undantag för drumsticks (Dom vill grottmannen ha).
Citera
2007-02-21, 15:34
Medlem
PhatPhils avatar
Håller med ovanstående, äter man direkt från benet så är det manligt, samt riktigt blodigt kött är manligt
Kyckling är har lite tjejkött/hobbykött vibbar!

Ska käka helstekt tjejkött idag, så jag har inget imot det!
Citera
2007-02-21, 15:44
Medlem
Seamus Costellos avatar
Skaldjur är kvinnligt. Vitt vin är kvinnligt, förmodligen för att kvinnor, dessa fluffiga varelser, tycker att det är vulgärt att dricka jättebamseöl. Båda dom här grejerna är ju jättesmaskens för en man också, även en som ångar av testosteron som jag, men APELSINCHOKLAD är dom fullständigt galna i och det är för att dom är från en annan, mer komplicerad, planet. Martini Bianco och allsköns likörer älskar dom också.

Män äter stora köttbitar med bearnaise, fast jag låtsas bara ta av den läskiga såsen.

Rödvin är unisex, fast mäns vinval är ofta tjockt som bläck medans bruttorna väljer ett lättare vin. Enligt vad jag har sett på tv har dom ofta tjejkvällar där dom dricker vin och pratar om sköljmedel och mensskydd.
Citera
2007-02-21, 15:52
Medlem
Bonanzas avatar
Även om jag tämligen håller med de ovanstående så måste jag säga att stark och kryddig mat måste väl anses vara mat för en karl?

Visst, självklart! finns det tjejer som gillar att springa raka vägen till kranen och dyka under med huvudet, men jag tror att andelen killar som gillar denna mat är något större än den kvinnliga.

Over and out!
Citera
2007-02-21, 16:00
Medlem
erikbes avatar
Soppa är oerhört kvinnligt. Min fru äter det jämt men det är ju inte mat, inget som mättar direkt

Gott är det men inte mättsamt och man tröttnar snabbt tycker jag
Citera
2007-02-21, 16:04
Medlem
Nemesis1s avatar
Tycker män generellt sätt brukar vara mer förtjusta i salta/feta saker som chips, salta nötter, varmkorv, etc, medan tjejer föredrar söta saker som choklad... När det gäller alkohol så verkar tjejer sällan gilla rom, vodka, whiskey, etc utan att blanda ut det, fast iofs så gör väl de flesta män inte det heller, utan tvingar i sig det för att vara manliga ett tag innan de får upp smaken...
Citat:
Ursprungligen postat av PhatPhil
Ska käka helstekt tjejkött idag, så jag har inget imot det!
Du är ju helt sjuk i huvudet! Är du seriemördare?!
Citera
2007-02-21, 16:30
Medlem
PhatPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Du är ju helt sjuk i huvudet! Är du seriemördare?!
Låter det vara osagt
Citera
2007-02-21, 16:54
Medlem
Mysonoxens avatar
Fil och banan i kombination är kvinnligt. Hade ett ex som i stort sett käkade det som lunch på jobbet varje dag.

Manligt är väl en falukorvsmacka på knäckebröd med en rejäl klick senap på och en redig öl till.

I dryckesväg känner jag inte några killar som gillar alkoläsk...(mig själv inkluderad)

Rejält beska öl och kraftiga rödtjut (gärna från Rhônedalen) känns mera för män (fast frugan gillar båda) samt en hederlig Jack Daniels och Islaywhisky är drycker för män...
Citera
2007-02-21, 16:57
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag läste någonstans att typ 99% av rikets alla matpajer äts av kvinnor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in