2007-02-18, 21:12
Medlem
Ok. Mitt problem.
Har en laptop (Win XP) med tv hrddiskar, bda av fat32 filsystem. Vill konvertera till NTFS s jag kan ha filer ver 4gb.
S har frskt i windows commander men det slutar bara med att den sger att jag anger fel volymetikett (se bild).

Har ven frskt att ha volymetikett som D: , D men samma sak hnder.
C: gr inte ens att konvertera....

S r det omjligt???
Citera
2007-02-18, 21:16
Medlem
bergsturks avatar
Det r inte svrare n att du angett fel volymetikett Det r allts det som hrddisken heter. Eftersom du redan r i DOS kan du ndra volymetiketten (eller se den) med kommandot "label". Du kan allts bara ndra till en blank etikett, konvertera, och ndra tillbaka om du vill.
Citera
2007-02-18, 21:37
Medlem
jo med hrddisken heter ju D: och det r ju det jag anger (har prvat D ocks)

edit: SORRY: testade "label d:" o d sa den att namnet va "lokal disk" s prvade det och nu r de konverterat och klart!!!

tack tack ntligen
Citera
2007-02-18, 21:42
Medlem
Som i min frga s har jag samma problem, bara att jag r inte kunnig i dos, s finns det inget enklare stt?

Citat:
Ursprungligen postat av Metropolly
Ok. Mitt problem.
Har en laptop (Win XP) med tv hrddiskar, bda av fat32 filsystem. Vill konvertera till NTFS s jag kan ha filer ver 4gb.
S har frskt i windows commander men det slutar bara med att den sger att jag anger fel volymetikett (se bild).

Har ven frskt att ha volymetikett som D: , D men samma sak hnder.
C: gr inte ens att konvertera....

S r det omjligt???
Citera
2007-02-18, 22:13
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av returburk2
Som i min frga s har jag samma problem, bara att jag r inte kunnig i dos, s finns det inget enklare stt?

Det finns dessvrre inget grafiskt stt att fixa detta p, nda sttet svitt jag vet om du absolut inte vill anvnda DOS (kommandotolken) r Parititon Magic
Citera
2007-02-18, 22:51
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Det finns dessvrre inget grafiskt stt att fixa detta p

Finns visst. Bara att hgerklicka p enheten i "Den hr datorn", vlja Egenskaper samt dpa disken till ngot vettigt man sedan kan knappa in som svar p volymnamnsfrgan vid konverteringen, svida man inte vill kra helt blankt.
Citera
2007-02-18, 23:03
Medlem
bergsturks avatar
Han syftade p att det inte finns ngot grafiskt alternativ till "convert x: /fs:ntfs"
Citera
2007-02-18, 23:29
Medlem
Ondkvists avatar
h. D r jag med samt erbjuder er att skjuta mig i gryningen fr mitt irr-inhopp i debatten.
Citera
2007-02-18, 23:33
Medlem
bergsturks avatar
Bara du filmar det och lgger upp det s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in