• 1
  • 2
2007-02-02, 04:24
Medlem
En fruktpizzas avatar
Sådär ja... Då såg jag följande annons i tidningen: "Vill du veta vad ett fordon är värt? Sms:a bilens registreringsnummer och antalet körda mil till oss, så får du reda på hur mycket bilen är värd! Ett värderingsintyg skickas per post. Endast 299:-"

Fjanterierna finns tyvärr på nätet också: http://fordonsvarderingen.se/index.html

Alltså, folk skall alltså sms:a in ett reg.nr och antal körda mil, pynta 299 :- så att något helt värdelöst så kallat "värderingsintyg" skall komma på posten...

Nä, då är det ju bättre att gå in på www.kvd.se och slippa betala några pengar till blåskontot!

Nu till trådens epicentrum då: Vad är era tankar kring detta? Är det andra fordonsrelaterade bllåsningar liknande denna som ni upptäckt?
Citera
2007-02-02, 04:36
Medlem
analpluggs avatar
300 kronor för något du enkelt kan kolla själv?
Totalt meningslöst.
Pluspoäng för den flashiga sidan dock, gillade faktiskt den.
Citera
2007-02-02, 04:37
Medlem
Finns en bättre här:

www.di.se

scrolla ner och välj Bil - Värdering

Fyll i regnummer (behöver inte vara samma som bilen man ska värdera, används bara för att få rätt modell) och lite annat så får man ett pris.

Skulle vara kul att se en sån värdering dom säljer för 299:- och se vad som medföljer.
Citera
2007-02-02, 06:44
Moderator
Ruskigbusss avatar
Påminner inte så lite om annonsen

"SKICKA IN 500 KR OCH LÄR DEJ SPELA PIANO"

När någon skickade in 500 kr, så fick man svaret:

"TACK! Glöm nu inte att lära dej spela piano."
Citera
2007-02-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Finns en bättre här:

www.di.se

scrolla ner och välj Bil - Värdering

Fyll i regnummer (behöver inte vara samma som bilen man ska värdera, används bara för att få rätt modell) och lite annat så får man ett pris.

Skulle vara kul att se en sån värdering dom säljer för 299:- och se vad som medföljer.

di.se använder kvd´s värderingstjänst, precis som "En fruktpizza" länkade till i första inlägget.

Skulle vara intressant att veta hur många fordonsvarderingen.se lyckats lura.

Dessutom så är det ju fler faktorer än antal körda mil och årsmodell som påverkar vad bilen är värd t.ex. repor, p-bucklor och invändigt slitage.
Citera
2007-02-03, 16:39
Medlem
ganska intressant med prissättningen.. kan man lita på deras värdering av en BMW cab när 90% av alla annonser med 'liknande' bilar är på 4dörrars eller coupé? dessuom kostar 99% minst 25000 mer än deras värdering.

///danne
Citera
2007-02-04, 04:47
Medlem
En fruktpizzas avatar
Sån skit va?

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Påminner inte så lite om annonsen

"SKICKA IN 500 KR OCH LÄR DEJ SPELA PIANO"

När någon skickade in 500 kr, så fick man svaret:

"TACK! Glöm nu inte att lära dej spela piano."

Nästan som mina födelsedagskort från min mormor när jag var liten:

"Grattis på födelsedagen!!! Jag hade tänkt att skicka med 1000:- också, men jag hann tyvärr skicka iväg kortet innan jag hunnit lägga i en tusenlapp i kuvertet..."

Ingen som kan scanna in hur ett värderingsintyg från fordonsvärderingen kan se ut..? Jag skulle nämligen vilja få mig ett gott skratt av att få se detta "dokument"!
Citera
2007-02-05, 09:29
Medlem
markuse_bannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Nästan som mina födelsedagskort från min mormor när jag var liten:

"Grattis på födelsedagen!!! Jag hade tänkt att skicka med 1000:- också, men jag hann tyvärr skicka iväg kortet innan jag hunnit lägga i en tusenlapp i kuvertet..."

"Knacka på kortet tre gånger och säg Hokus Pokus. Öpnna nu kortet.
Ojdå, hundrigen försvann (nu ligger 500kr där)"
Det har jag vart med om, mycket roligare
Citera
2007-02-05, 09:33
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Vad är era tankar kring detta?

Det är helt okej för mig. Det är en företagare som bara försöker tjäna några slantar. En vanlig svensson med andra ord. Tiden kommer visa personerna som står bakom om det var en fruktbar ide eller inte.

Fast jag vet inte hur många personer därute som kan vilja lockas att köpa tjänsten.
Citera
2007-02-15, 00:50
Medlem
johan22ses avatar
Ojojoj..

Den som går på detta måste ju ha noll koll, finns ju SÅ många saker som spelar in på värdet av en bil, som nån tidigare sagt, miltal, utrustning, skick m.m. jag såg denna annonsen i lunchrummet på jobbet å bröt ut i ett gapskratt så hela avdelningen vände sig om =) men jag måste ju lägga in lite av d här med Spåkorten här "Ring mig å få din framtid spådd genom luren för 20 spänn/min" har väl dock inte så mycket med bilar att göra men ändå
Citera
2007-03-08, 20:29
Medlem
Försäkring

Ja fick den hjälp jag beh
Citera
2007-03-08, 20:34
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berlin_by_night

Jag blir förbannat när jag läser detta skitsnack om Fordonsvärderingen.
Jag krockade med min Volvo V70 06, och Folksam försökta blåsa mig med ersättningen.
Genom ett värderingsintyg från Fordonsvärderingen fick jag pressat min ersättning upp med 25.000 SEK.

Har just kommet hem från en semesterresa i Thailand med min familj. Den har Fordonsvärderingen ”betalt” – så slutta snacka skit om företag som hjälper oss små konsumenter få rätt mot försäkringsbolagen.

En mycket nöjd kund !

Patrick I.

Jaha, och du har naturligtvis ingenting med fordonsvärderingen att göra själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in