• 1
  • 2
2007-01-16, 13:47
Medlem
Hannes2ks avatar
Tydligen så pass stort att det ligger lustgadpatroner vid plattan, jävla lustgasare och deras nedskräpande. Är de kanske 2000-talets nya heroinister? Rena patroner åt alla missbrukare!

http://www.svd.se/dynamiskt/stockhol...d_14429458.asp
Citera
2007-01-16, 13:55
Medlem
willedenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannes2k
Tydligen så pass stort att det ligger lustgadpatroner vid plattan, jävla lustgasare och deras nedskräpande. Är de kanske 2000-talets nya heroinister? Rena patroner åt alla missbrukare!

http://www.svd.se/dynamiskt/stockhol...d_14429458.asp

Jag blir inte förvånad över att se denna nyhet. Det är trots allt mest "småbarn" som springer runt med sina lustgasfyllda plastpåsar, och visst bör det uppmärksammas. Lustgas kommer ju inte förbjudas pga. detta, men det är ju bra att föräldrar får lite information om det, så att när de upptäcker patroner så vet de vad det är.
Citera
2007-01-16, 14:02
Medlem
bästisweedens avatar
Jag hade tänkt testa lustgas (+cb) för första gången nu i vår och köpa ett ganska stort parti på den sidan som gör reklam här på FB, fan ta dessa småbarn som skräpat ner med patronerna om myndigheterna inför någon reglering på vilka som får köpa gräddgasen!
Citera
2007-01-16, 14:12
Medlem
Bullsquids avatar
I den stad där jag bor får man knappt köpa lustgas på partaj längre fast det e lagligt, de som äger butiken har fått klagomål från polisen och vågar typ inte sälja paketen längre.., det e förjävligt att de ska försöka förbjuda nåt som tillomed e lagligt, i stort sett ofarligt och används till att göra grädde
Citera
2007-01-16, 14:48
Medlem
"Det handlar ju egentligen inte om något olagligt utan mer om en olämplig verksamhet"

Kan nån ge mig en anledning till varför den skulle vara olämplig?
Varför bryr dem sig då?

"Vad gör ni i de fall ni upptäcker unga som sniffat lustgas?"

Varför drämmer dem inte till med att man dör om man nuddar det eller nått liknande när dem ändå håller på?
Kommer säkert aftonbladet ut med imorgon
Citera
2007-01-16, 15:10
Bannlyst
Haha underbar artikel. Mer lustgas åt folket.
Citera
2007-01-16, 15:37
Medlem
Nagaxs avatar
Alltså det här bevisar verkligen att det svenska folket hatar alla som berusar sig på något annat än alkohol. Snacka om att vår drogpolitik är fucked up. Snart lägger de väl in regleringar på chocklad, då man kan bli alldelles för hög på sockret!

Eller red bull, FÖRBJUD KOFFEINET - NY INNEDROG BLAND UNGA >.<
Citera
2007-01-16, 15:58
Medlem
KillerBeess avatar
Det enda felet jag läste i hela artiklen var egentligen nedskräpningen.
Resten e ganska onödigt.
Citera
2007-01-16, 16:00
Medlem
Fat Lucky SOBs avatar
Hahaha sjukt, undrar vad nästa steg är?
Otroligt vågat att dom ens tillåter cigaretter, tänk vilket skräckscenario om en minderårig skulle få tag i en cigarett och sen skräpa ner med fimpen!
Citera
2007-01-16, 16:02
Medlem
jrgbgs avatar
Nja. vid intag av för mycket lustgas får man faktist syrebrist i hjärnan. det är en del av berusningen. så att inte inta rätt mängd syre är livsfarligt i det långa loppet. man kan helt enkelt bli dum i huvudet.
Citera
2007-01-16, 16:19
Medlem
Fat Lucky SOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrgbg
Nja. vid intag av för mycket lustgas får man faktist syrebrist i hjärnan. det är en del av berusningen. så att inte inta rätt mängd syre är livsfarligt i det långa loppet. man kan helt enkelt bli dum i huvudet.

Kan säga att då får man ta bra jävla mycket. Typ ha en stor AGA-behållare fylld med lustgas som man andas ur hela tiden.
En risk med lustgas som jag vet är sann är att man kan få brist på vitamin B12 om man använder mer än 250 patroner i veckan, vilket tydligen inte är så nyttigt.
Citera
2007-01-16, 16:27
Medlem
Smokey McPots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat Lucky SOB
Kan säga att då får man ta bra jävla mycket. Typ ha en stor AGA-behållare fylld med lustgas som man andas ur hela tiden.
En risk med lustgas som jag vet är sann är att man kan få brist på vitamin B12 om man använder mer än 250 patroner i veckan, vilket tydligen inte är så nyttigt.

Det fixar ju en energidryck
Dom brukar vanligtvis innehålla vitamin B12, 400% av RDI dessutom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in