2007-01-06, 17:11
Medlem
Måste det vara en kändis för att det ska tas upp här? Om det är en artikel som inte handlar om en kändis vart tar man upp den då?
/Dope
2007-01-06, 17:18
Medlem
JEzuss avatar
Hör med en moderator!

Mvh
2007-01-06, 17:26
Medlem
det finns ju " Modeller, paparazzi och kändisbilder" det måste ju vara där det ska vara kändisar eller?

/Dope
2007-01-06, 17:31
Medlem
Vad är det för mening att posta skvaller här om nån som ingen eller en väldigt begränsad krets känner till och är intresserade av?
2007-01-06, 17:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleKaya
Måste det vara en kändis för att det ska tas upp här? Om det är en artikel som inte handlar om en kändis vart tar man upp den då?
/Dope

De trådar som startas här som inte har med kändisar att göra handlar ofta om kriminella. De blir låsta.
2007-01-07, 01:11
Medlem
Hmm men om det är media så är det väl inte alltid kändisar som ligger bakom allt, det är väl "snokandet" som är prio 1 och inte kändisfaktorn.
Jag hoppas ni fattar vad jag menar.

/Dope
2007-01-07, 10:45
Medlem
Legimitations avatar
Om det är en icke-kändis blir det problem med PUL. Kändisar får tåla att omnämnas med bild och namn på nätet eftersom de redan är en offentlig person.
Det är därför det blir lite liv på FB när någon skriver namnet med * i.
2007-01-07, 11:29
Medlem
herdens avatar
Finns PUL i Storbritannien och hur vet brittiska myndigheter att det är en kändis som diskuteras eller inte?
2007-01-07, 11:32
Medlem
PUL är en sak men om det tex är en länk till en film som omnämns i aftonhoran så kan väl knappast det bli en fråga om lagöverträdelse.

/Dope
2007-01-07, 12:37
Medlem
davidoffs avatar
Kanda pesoner har inte samma skydd som andra individer om jag fattat PLU ratt. Sa policyn har att att posta om knada personer och inget annat
2007-01-07, 17:42
Medlem
johnny_viciouss avatar
I skvaller så diskuterar vi kändisar och även företag i viss mån. Vissa grupper har också slunkit emellan genom åren. Men icke offentliga personer ska som regel inte diskuteras här, det finns diskussioner om kriminella nätverk och brottslighet, där finns trådar om icke-kändisar som begår brott.

Den här tråden låser jag nu, är det nåt mer gällande Skvaller avdelningen ni undrar över och inte hittar svar på när ni söker så är ni varmt välkomna att skicka ett PM till nån av modsen här.

//Mod
2007-01-07, 17:42
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
Kanda pesoner har inte samma skydd som andra individer om jag fattat PLU ratt. Sa policyn har att att posta om knada personer och inget annat

Som davidoff säger så får man diskutera och spekulera om kändisar eller rättare sagt, offentliga personer. Vi vanliga dödliga däremot är skyddade emot det.

Är Aftonbladets rubrik "känd filmstjärna våldtog sin mamma" är det därför helt ok att försöka lista ut vem stjärnan är. Man får däremot inte skriva "Det är XX". Pekar man ut någon måste en källa vara med, det är dock fritt att spekulera.

Är rubriken "Göteborgare våldtog sin mamma" så lyder den personen under PUL. Det får inte förekomma några diskussioner om att det är din granne osv.

Så, spekulera fritt om offentliga personer, ska ni peka ut dem vill vi ha en källa på det. Trådar om icke-offentliga personer låses.

Företag är numera ok att diskutera också, står det i tidningen att en pizza hade råttkött i pizzorna är det fritt att skriva ut vilken det är om man vet det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in