2005-06-22, 06:52
Medlem
http://www.expressen.se/index.jsp?a=304328

Radio- och tv-profilen Olle Palmlöf, 32, har stoppats för rattfylleri och förlorat körkortet.
I ett försök att rädda körkortet vädjar tv-stjärnan till domstolen om barnhärtighet.
–Tiden efter rattfyllan har varit ett helvete, skriver han i ett handtextat yttrande.

(...)
Alkomätaren visade 0,49 milligram per liter utandningsluft, precis på gränsen för grovt rattfylleri.
–Den natten jobbade vi intensivt med att stoppa bilister för alkotest. Det var slumpen som gjorde att han stoppades, säger Mats Bakki, chef för trafikpolisen i Stockholm city.
Olle Palmlöf hade varit på fest. I polisförhören uppger han att han hade druckit cirka 18 cl whisky
(...)
---
Ja man ska väl inte vara skadeglad? Men det här känns inte helt trist. Har stört mig otroligt på hans PK-reportage, speciellt det där med att finnar är så brottsliga. Nu visar det sig att han själv begått brott....Hur känner ni, kan man få vara skadeglad? Frågeställning: Är det rätt att han hoppas av som programledare efter detta? Hur länge måste han "sona" sitt brott innan han kan komma tillbaka och ha nån trovärdighet?

Edit: Även om han gjorde en del kul i Pippirull, men när han blev PK-journalist tappade han all min respekt.
Citera
2005-06-22, 07:51
Medlem
ghetto-boys avatar
Olle Palmlöf fast för rattfylla

Olle Palmlöv har åkt fast för rattfylla, skriver Sexpressen i dag. De skriver också att Palmlöf hade en alkoholmängd i blodet som precis motsvarar mängden för grov rattfylla, dvs. en promille.

Palmlöf tog sin bil efter att, enligt egen uppgift, ha druckit 18 cl whisky. Alkisvarning redan där, ty det finns väl ingen normal människa som sätter sig i bilen efter att ha druckit den mängden starksprit. Sedan ska vi inte glömma att de allra flesta personer som åker dit för rattfylla är alkisar.

Någon som har mer information angående Palmlöfs alkoholproblem? Det här lär inte vara första gången som Palmlöf kör bil packad. Fram med all information ni har!

Palmlöf gråter ut i Sexpressen: http://www.expressen.se/index.jsp?a=304328
Citera
2005-06-22, 08:22
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Jag känner samma upprymda känsla som om det hade varit Karolina Klüft, (även om likheterna dem emellan är tämligen små).

Citera
2005-06-22, 08:23
Awaiting Email Confirmation
Jag fick en sådan lust att skicka ett e-mail till honom, "0.97, stabilt som fan!" Han kan inte förvänta sig några sympatier från folk med tanke på hur han behandlar andra. Synd bara att han inte åkte i fängelse.
Citera
2005-06-22, 08:29
Medlem
alltid lika gôtt när folk som tar till brösttoner åker dit

kan man hoppas på Janne Josefsson i sommar också?
Citera
2005-06-22, 08:32
Medlem
Hehe jag verkar inte vara ensam i min skadeglädje...
Citera
2005-06-22, 08:37
Medlem
Rätt åt den jäveln. Typiskt nog så ville han behålla körkortet eftersom det har "varit en fruktansvärd tid" efter att han åkt fast. Som om det vore straff nog. Och sedan menar han att han "aldrig kommer att köra full igen". Hur fan kan han veta det? Det är ju lätt att vara tuff mot andra men när man själv åker dit så ska de där jävla pajaserna ha diverse förmåner. Jävla mediekåta idiot. Klipp dig och skaffa dig ett riktigt jobb!
Citera
2005-06-22, 08:42
Medlem
magpies avatar
Var inte han gift med Tina Nordlund (Sveriges kanske vassaste kommentator i dam-boll näst efter Pontus K-märkt) i ungefär 2 veckor?
Citera
2005-06-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Var inte han gift med Tina Nordlund (Sveriges kanske vassaste kommentator i dam-boll näst efter Pontus K-märkt) i ungefär 2 veckor?
nä hon var gift med Martin Björk tror jag
Citera
2005-06-22, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie

Nej, han heter Martin, tror jag. Programledare på Kanal 5.
Citera
2005-06-22, 08:48
Medlem
gsfans avatar
Rattfylleri är det värsta skiten man kan göra.Dock kan jag inte känna skadeglädje,tycker det är rätt pinsamt med folk som gör det.
Citera
2005-06-22, 08:52
Medlem
UTbytbars avatar
Vilket stämmer? Expressen har uppgifter på 0,49 och Aftonbladet har 0,97.

Vad är grovt rattfylleri? 0,5 eller 1,0?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in