• 1
  • 2
2006-12-12, 02:40
Medlem
ojns avatar
Släpptes ju på nätet i dag. Har spelat det några timmar, och inte helt oväntat är det ett mycket trevligt spel. Killarna och tjejerna på Ubisoft Montreal har gjort det igen, jag förstår inte varför Ubisoft inte låter dem göra alla deras spel i denna genre.

Var har ni för åsikter om spelet?
Citera
2006-12-12, 02:46
Medlem
Inte för att va den men det släpptes faktiskt den 10:e :P

Och ja det är ett mycket trevligt och välgjort spel. Har dock fastnat rätt tidigt i spelet när man är i Mexico och har repellerat ner sig i någon gruva och ska in och storma i ett rum. Fullt med mexar som pepprar ner en direkt.
Citera
2006-12-12, 05:32
Medlem
ÜberJürgens avatar
Gjorde ut det inatt, helt klart spelvärt. Dock är jag lite besviken på att det är lite för mycket "arcadic" och för lite taktik. Blir ju så när de måste "dumma" ner spelen för att passa konsol kiddos. Multiplayer delen ska vara rolig, kanske så pass att man kanske köper det, men vill prova demo först.
Citera
2006-12-12, 12:51
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcw
det släpptes faktiskt den 10:e
Ok, i går då. :P (det var fortfarande den 11:e i mitt huvud när jag skrev detta).
Citat:
Ursprungligen postat av ÜberJürgen
Multiplayerdelen ska vara rolig
Den får massvis med beröm av de som testat, på torrentsidor, forum, osv.
Som SWAT4 säger de, kanske ännu bättre. Dock verkar det ganska instabilt, men en patch är på väg som fixar en uppsjö multiplayer issues. Innan man köper det fungerar det utmärkt att spela över Hamachi.
Citera
2006-12-12, 15:32
Bannlyst
jo jag tankade hem detta spel för att se om det var värt att köpa det, men jag får inte gång det med YASU grejjen
Citera
2006-12-12, 15:47
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÜberJürgen
Gjorde ut det inatt, helt klart spelvärt. Dock är jag lite besviken på att det är lite för mycket "arcadic" och för lite taktik. Blir ju så när de måste "dumma" ner spelen för att passa konsol kiddos. Multiplayer delen ska vara rolig, kanske så pass att man kanske köper det, men vill prova demo först.

Hur lyckas du spela ut det på en dag? : /
Aja det är hyffsat trevligt på PC men lite väl krävande för min gamle skorv på 2 år :P. Förstår inte varför man bara kan ställa ner skuggor, HDR och motionblur och inte modeller osv så man kan få mer flyt. :S. Aja redan bestämt från början att jag ska skaffa det till X360, så man kan lira med surround ljud, nice grafik och online ^^. Älskar vapenljuden och känslan i vapnen i detta spelet.
Citera
2006-12-12, 18:10
Medlem
Continental Ops avatar
har fått hem halva men har ingen vidare burk, 3000+, 1 gig o ett 6800 non GT, SCDA flöt bara sådär på fulsettings, det här skall ju vara blodigt och osympatiskt så jag vill gärna köra igenom kampanjen iaf
Citera
2006-12-12, 19:13
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
har fått hem halva men har ingen vidare burk, 3000+, 1 gig o ett 6800 non GT, SCDA flöt bara sådär på fulsettings, det här skall ju vara blodigt och osympatiskt så jag vill gärna köra igenom kampanjen iaf

Dra bara ner allt på lägsta, ser helt ok ut ändå då det inte blir någon större skillnad. Ända skillnaden som blir är att skuggorna blir suddigare, lite sämre ljuseffekter o så. Typ det enda...
Citera
2006-12-12, 19:19
Medlem
ojns avatar
Medhåll. Jag har slutat med att försöka få så bra grafik som möjligt i spel, jag tycker inte det ser så bra ut ändå. Iaf. inte jämfört med vad man förlorar i prestanda.

Jag kör på "ungefär medium"-settings och får en stadig fps på runt 25-30 och en fantastisk spelkänsla, vilket jag definitivt prioriterar.
Citera
2006-12-12, 19:25
Medlem
areols avatar
jag kör med högsta-högsta inställningarna å 1600x1200 med stadigt 60-75fps
Citera
2006-12-13, 18:14
Medlem
Hur får man igång det? har också problem med den Yasu saken.
Får felmedelande:

"Konflikt med en emuleringsprogramvara som körs.
Se http://www.securom.com/message.asp?m=emu&c=2500&l=sw för mer information"

Fick igång det en gång innan, men sen hängde sig datorn och var tvungen att starta om

Är förövrigt den här filen jag har laddat: Tom.Clancys.Rainbow.Six.Vegas.EMUDVD9-Unleashed
Citera
2006-12-13, 18:18
Medlem
ojns avatar
Patch 1.01 gör en jäkla skillnad prestandamässigt.
Efter att ha haft 25-30 i FPS på mellaninställningar får jag nu
30-35 med ett snäpp högre inställningar. Inte för att spelet
blir snyggare för det, men en fps-ökning är ju aldrig fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in