Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-12-07, 20:15
Medlem
Nemesis1s avatar
Diazepam - fördelar: inte så lamslående/dåsig, kramplösande, skönt, flummigt och mångsidigt rus, kan boostas med grape
Diazepam - nackdelar: det tar lång tid innan de diazepam och dess aktiva metaboliter (oxazepam och temazepam) gått ur kroppen, vilket gör det lätt att drogen hopas i kroppen och leder till tolerans/beroende och kan spåras länge i urinen (fast jag tycker det största felet är att man inte får ha benso i urinen)
Diazepam - slutbetyg: ****

Oxazepam - fördelar: lätt rus som inte är för lamslående även om man saknar tolerans
Oxazepam - nackdelar: lätt att bygga upp tolerans emot
Oxazepam - slutbetyg: ***

Alprazolam - fördelar: bra att somna och hållas sovande på, kanske den benso med de effektivaste ångestdämpande egenskaperna
Alprazolam - nackdelar: dåsigt rus, lätt att jag sover bort hela dagen på så små doser som 1mg, inte så mycket rekreationellt värde
Alprazolam - slutbetyg: ***

Klonazepam - fördelar: flummigt och starkt rus som varken är för lätt eller för tungt, muskelavslappnande
Klonazepam - nackdelar: kommer faktiskt inte på några
Klonazepam - slutbetyg: *****

Triazolam - fördelar: kickar till ordentligt, går dessutom att boosta med grape
Triazolam - nackdelar: lätt att flöddra bort kontrollen, lätt att få minnesluckor, kort rus
Triazolam - slutbetyg: ***

Temazepam - fördelar: kickar till ordentligt
Temazepam - nackdelar: lätt att flöddra bort kontrollen, lätt att få minnesluckor
Temazepam - slutbetyg: ***

FOTNOT 1: Ja, jag vet att de en- och två-stjärninga betygen inte alls användes, men bensodiazepiner är helt enkelt för användbara för att få låga betyg! Att ändra betygskalan hade varit missvisande...

FOTNOT 2: Dessa recensioner handlar om hur mycket jag i skrivandes stund uppskattar de olika sorterna... Skriv dina egna recensioner om du inte håller med mig! Och gör det även om du tycker som jag, så det blir lite liv i tråden...

FOTNOT 3: Mina erfarnheter av de två sista är (hittils) inte så stora, men jag har hur som helst provat dem, och anser därför att jag har rätt att framställa mig som en expert i ämnet!

FOTNOT 4: Syftet med denna tråd är att vi skall ta fram en bild på vilka egenskaper de olika bensodiazpenierna har i jämförelse med varandra, därför är det viktigt att alla som provat ett par olika sorter skriver sina recensioner och jämför!

FOTNOT 5: Dessa recensioner skall inte sammanfogas med den befintliga "Drogrecensioner"-tråden... Att jämföra olika droger med varandra är en helt annan sak än att jämföra liknande droger med varandra!

FOTNOT 6: Nämnde jag att även du skall skriva dina bensorecensioner i denna tråd??
Citera
2006-12-07, 20:29
Medlem
A-Dmps avatar
Alprazolam - bensodiazepinernas badboy. Störst, starkast och hårdast. Jobbigt att man blir beroende av det så fort och bygger upp en tolerans, men det ändrar inte faktumet att det är den fränaste benzon. Fungerar perfekt i vardagen och utmärkt på fest. Tyngst och bäst.

Diazepam - lite av en luring. Vid första anblicken är den inte lika frän som man lätt kan tro, men den har potential, absolut! Funkar som den ska i ångestdämpande syfte, och är också värd att provas med alkohol. Lite uppåt, nästan.

Flunitrazepam - ren och skär lycka. Har bara provat det tillsammans med alkohol, men helvete vad jag har varit glad då. Jag har kunnat tycka om mig själv och andra på ett e-sätt, nästan. Kan också tänka mig att den är en höjdare att somna på också.

Nitrazepam - riktigt härlig att somna på, som en kompis beskrev det, "som att vara liten och krypa in under en filt efter att ha varit ute och lufsat i skogen hela dagen", och det var på 2,5 mg! Så tar man den som man ska, när man ska sova, då, så är den fantastisk. Och den blir bara bättre när man flöddrar. Benzos blir man seg på, sömntabletter blir man cp på (fast båda på ett roligt sätt) - men Nitra är crossovern! Perfekt att flöddra på. Näst bäst efter Flunisar.

Oxazepam - fungerar i ångestdämpande syfte och ok, om än inte särskilt anmärkningsvärt, att flöddra på. Dess stora nackdel får lov att sägas vara det oerhört långa påslaget, det tar en timme för Oxazepam att ge full effekt, och eftersom man har Sobril för ångesten och inte för flöddret (antar jag) så måste man i ett akut ångestsyfte krossa tabletter och hålla på, för en timme är på tok för länge att vänta när det är riktigt illa.

Jag kommer att återkomma!
Citera
2006-12-07, 22:00
Medlem
lakritspipans avatar
Klonazepam: Potent, skön, stabil och mysig effekt redan vid låga doser, lagom lång halveringstid, gör mig inte trött utan snarare aningen piggare och jag blir på bättre humör, bra ångestdämpare. Min favorit. Det enda negativa jag kan komma på med klona är att det brukar ta 45-60 min innan jag känner nåt.

Diazepam: Skön effekt, känner välbefinnande. Bra ångestdämpare om man tar tillräckligt. Positivt med den långa halveringstiden är ju den utdragna effekten, negativt att det byggs upp i kroppen och man utvecklar tolerans lättare. Gillar inte heller att jag måste ta 40mg för att känna nåt, särskilt inte när det räcker med 1mg klona eller alpra.

Alprazolam: Snabb och påtaglig effekt, riktigt bra vid ångest. Den korta halveringstiden är både positiv och negativ. Jag upplever effekten av alprazolam som fattig och oren och jag blir ofta väldigt trött av den, positivt om man vill sova, jobbigt annars.

Flunitrazepam: Bara käkat denna tillsammans med alkohol så kan inte ge en fair bedömning men jag minns det inte som nåt speciellt, kände inte så mycket.

Lorazepam: Inte käkat denna så mycket, detta pga. bristande effekt de första gångerna, kändes bara väldigt subtilt.
Citera
2006-12-07, 23:14
Medlem
hundens avatar
Alprazolam: Verkar snabbt, och gör en totalt ångestfri. Samtidigt som man bli positiv och lugn. Var nåt år sedan men är den bästa ångestdödaren.

Betyg: 4 hundar av 5 möjliga

Stesolid: Får på recept. Fyller sin funktion. Blev väldigt trött i början.

3 hundar av 5 möjliga

Oxazepam: Helt ok. Verkar relativt snabbt. Kort halveringstid.
Inte jätteeffektiv vid ångest tycker jag om man jämför med de 2 förstnämnda.

2 hundar av 5 möjliga

Klonazepam: Holy shit. Här slockar jag som en gris efter 30min av 2mg.
Inte provat speciellt många ggr. Somnar ju jämt. Hehe.

3 hundar av 5 möjliga. (högre betyg garanterat om jag provat lägre dos)

Lorazepam: Vilken besvikelse. Har gett denna chansen 4-5ggr. Blir lika besviken varje gång. Sist hade jag en jävla ångest, tog 6mg, ingen förbättring.

1 hund av 5 möjliga.
Citera
2006-12-08, 09:10
Medlem
riZLa_87s avatar
Alprazolam
Fördelar : Slår snabbt , hårt och ger ett skönt rus, bland det bästa mot ångest.
Nackdelar : Lätt att bli beroende .
4/5 i betyg.

Flunitrazepam
Fördelar : Ger ett mycket kraftigt rus, Somnar lätt av den, FM1orna smakar godare än godis !
Nackdelar : Jag kan ibland bli ganska aggresiv av den , mycket minnesluckor.
5/5 I betyg

Klonazepam
Fördelar : Lite uppåt känsla, Känns "renare" än dom andra benzodiazepinerna , Jag kan äta riktigt höga doser utan att slockna,Kramplösande, Skit bra mot ångest ! Smakar gott .
Nackdelar : Långsamt påslag, Blir ibland för "avstängd" av den .
5/5 i betyg.

Oxazepam
Fördelar : Hjälper mot ångest
Nackdelar :Svagaste benzon, Inte så bra att flumma på om jag inte blandar med alkohol.Kräver höga doser.

3/5 i betyg

Diazepam
Fördelar : Hjälper bra mot ångest, Lång halveringstid, Kramplösande,ger ett mysigt rus.
Nackdelar : Kräver höga doser.

4/5 i betyg
Citera
2006-12-08, 16:25
Bannlyst
Kul idé med denna! Skriver lite jag med.

Alprazolam
Fördelar : Biter på ångest väldigt bra och lagom fort. Lätt att sova på eller vara vaken och gör normala saker.
Nackdelar : Kort halveringstid, man kan bli beroende redan efter 1 veckas bruk.

Flum: 3/5 - bättre om man blandar med lite alkohol.
Sömn: 3/5 - väldigt lätt att somna då man blir trött och grubblar inget alls, men jag kan bara sova tills de gått ur kroppen och får ibland mardrömmar.
Ångest: 5/5 - en av de bästa, men lite kort halveringstid (depot finns också, som går fint att kombinera med vanliga).

Diazepam
Fördelar: Biter på ångest bra och lagom fort. Lång halveringstid är en bonus!
Nackdelar: Tolerans ökar mycket fort och lätt att bli beroende.

Flum: 3/5 - gillar att flumma med de mer än alprazolam, pga dess mjuka effekt och gott att tugga (stesolid).
Sömn: 4/5 - lätt att somna på, får inga biverkningar som tidig uppvaknande eller konstiga drömmar.
Ångest: 4/5 - tar bort det väldigt bra och tacka gud för den långa halveringstiden.

Nitrazepam
Fördelar: Man sover gott på det.
Nackdelar: Har inte upplevt några nackdelar på de.

Flum: 2/5 - dåligt att flumma med. man blir mer lugn, trött helt enkelt. har inte testat att kombinera de med alkohol.
Sömn: 4/5 - mycket bra insomning! man somnar fort om man bara ligger och blundar.
Ångest: 3/5 - dämpar ångest faktiskt.

Zolpidem
Fördelar: Lätt att somna eller vara vaken.
Nackdelar: Minnesluckor.

Flum: 4/5 - kul men farlig att flumma med, då man kanske tar en hel karta och gör saker som man inte minns dagen efter. roliga synvillor kan dyka upp om rummet är mörkt! om du ser en figur så testa vinka till denne och få gensvar :-)
Sömn: 5/5 - riktigt bra om man verkligen vill sova, inte flumma. jag kan sova 8 timmar sen vakna helt utvilad utan problem.
Ångest: 3/5 - tar bort ångest, men i värsta fall kan man bli nojig pga skumma synvillor och tankar.

Orkar inte skriva om Flunitrazepam, Midazolam och några till nu... Men jag återkommer! :-)
Citera
2006-12-08, 20:31
Medlem
Alprazolam
"Fördelar : Biter på ångest väldigt bra och lagom fort. Lätt att sova på eller vara vaken och gör normala saker.
Nackdelar : Kort halveringstid, man kan bli beroende redan efter 1 veckas bruk"
- instämmer till 100%, för mig som varit utan benzo en längre tid så måste jag säga att det är ett väldigt starkt rus, och som sagt, man sover gått på dom. Jag hade dock svårt att bete mig "normalt" när det behövdes.

Flum: 4/5 - jag blev super flummig, men som sagt, jag har varit off ett bra tag
Sömn: 4/5 - "väldigt lätt att somna då man blir trött och grubblar inget alls, men jag kan bara sova tills de gått ur kroppen och får ibland mardrömmar" instämmer här med, sov extremt gått.
Ångest: 5/5 - "en av de bästa, men lite kort halveringstid (depot finns också, som går fint att kombinera med vanliga)" instämmer här med till 100%

Nitrazepam
Fördelar: Man sover gott på det. Och blir väldigt lugn.
Nackdelar: Har inte heller upplevt några nackdelar på de.

Flum: 2/5 - dåligt att flumma med. man blir mer lugn, trött helt enkelt. har inte testat att kombinera de med alkohol.
Sömn: 4/5 - mycket bra insomning! man somnar fort om man bara ligger och blundar.
Ångest: 3/5 - dämpar ångest riktigt bra faktiskt, tycker jag.

FM1;or
Fördelar: fint och gott rus, jag upplever dom som "rena och fina" (svårt att förklara). Blir inte helt borta utan kan umgås med folk på ett bra sätt
Nackdelar: inte upplevt några alls. Kanske lätt att bli beroende dock.

Flum: 4/5 fint gott rus och hjärnan kopplas bort redigt.
Sömn: Ingen anning, aldrig provat att sova på dom..jag blir för glad och "skön" för att sova bort det hela.
Ångest 5/5 tar bort alla problem, livet leker och hjäran får semester..
Citera
2006-12-09, 17:43
Medlem
Nemesis1s avatar
Synd att tråden redan hunnit sjunka så långt ner... Speciellt med tanke på hur många bensotorskar det verkligen finns på FB, men som tydligen inte orkar svara....

Schizotym verkar kunna allt och lite till, så han borde i min mening absolut svara, men det är inte bara hans recensioner jag hoppas på, jag vill också ha DINA...
Citera
2006-12-09, 17:50
Medlem
bump!
Citera
2006-12-10, 01:05
Medlem
TimeWarps avatar
Alprazolam
lätt att bygga upp en tolerans snabbt på, efter en vecka är man garanterat uppe i 2-5mg per kväll beroende på syfte.....

I kombination med alkohol så får man minnesluckor samt motivationsproblem och grov sexdrift.

Dödar ångest väldigt bra vid låga doser och man fungerar väldigt bra på dem, vill man sova på dem får man ta några fler på en och samma gång.

3/5 i betyg

Diazepam
Sköna om man vill flumma, blir inte direkt sömnig på dem samt att dom tar bort ångest väldigt bra.

Även med detta preparat så bygger man snabbt upp en tolerans och 40-60mg blir mer regel än undantag.....

3/5 i betyg

Dormicum
Tokstarkt sömnmedel/narkosmedel som finns i pillerform också, ett halvt piller gör så att man slocknar SNABBT!

För sömn finns det inget som slår dessa!

5/5 i betyg

Flunitrazepam
Inget som slår dessa, antingen i enbart sömnsyfte eller flumsyfte, kan hålla sig på relativt låga doser under en längre period samt att sexualdriften hålls hög vilket är ett stort plus!

Kombineras med fördel med alkohol eller andra droger, dock inte starka doser då det är lätt att få minnesluckor.
5/5 i betyg

Zolpidem
För sömn så har dessa alltid gett mig valuta för pengarna, dock så finner jag inget värde i att flumma med dem i kroppen samt att man får lätt minnesluckor. Dödar ju inte ångest men hjälper dig garanterat att somna.
4/5 i betyg

off topic, är det inte lagligt att ha benso i urinen i finland nemesis?
Citera
2006-12-10, 06:25
Medlem
Nemesis1s avatar
Skall ta och recensera ett par preparat som kemiskt sätt inte är bensodiazepiner, men som är ännu bättre på att göra en till en benzombie än "the real thing"...

Zolpidem - fördelar: bra att sova på, bra att flöddra på
Zolpidem - nackdelar: lätt att ställa till med en katastrof
Zolpidem - slutbetyg: ****

Zopiklon - fördelar: bra att sova på, bra att flöddra på
Zopiklon - nackdelar:lätt att ställa till med en katastrof, lämnar jobbig eftersmak
Zopiklon - slutbetyg: ***

FOTNOT 1: Bara provat zolpidem i flumsyfte, har ingen koll på hur bra preparatet är som insomningstablett... Men jag skrev ändå "de bra att sova på" som en fördel, för att jag antar att så är fallet...

Citat:
Ursprungligen postat av TimeWarp
off topic, är det inte lagligt att ha benso i urinen i finland nemesis?
Nä, även om det inte är straffbart i de flesta civliserade länder så är Sverige inte riktigt det enda landet där man inte får ha droger i kroppen... Finland är ett annat av de få olyckliga länderna...
Citera
2006-12-10, 06:32
Bannlyst
Alprazolam

Fördelar:
Dämpar min vardagliga ångest när jag äter dem i "Depot"-formen, men om jag tuggar dem blir jag rent av lite smålycklig och flummig som tusan.
Nackdelar:
I större doser blir man helt galen, speciellt med lite alkohol inblandat.
Hög beroendepotential.
Betyg:
4 stjärnor av 5 möjliga.

Bentazepam

Fördelar:
Dämpar lättare ångest.
Inte stark, bra "nybörjarbenzo".
Nackdelar:
Inte stark.
Slår på sakta vilket gör att man oftast tar för mycket vilket resulterar i minnesluckor.
Betyg:
2 stjärnor av 5 möjliga.

Diazepam

Fördelar:
Skön för kroppen och mycket avslappnande samt lite ångestdämpande.
Nackdelar:
Talförmågan försämras mycket av denna substans, iallafall enligt mig.
Lång halveringstid vilket gör att man inte bör ta denna substans 2 veckor innan pissprov
Betyg:
3 stjärnor av 5 möjliga.

Flunitrazepam

Fördelar:
Skön för kroppen och mycket avslappnande.
Gör mig lycklig
Dämpar ångest.

Nackdelar:
Kan inte blandas med alkohol då alkoholens dåliga effekter förstärks (i vissa fall förståss)
Man måste se upp med att kröka dagen efter man har tagit Flunitrazepam eftersom det kan sluta med total "ledlöshet". Jag kunde inte gå, eller ha någon slags balans efter några timmar på en fest, slutade med ambulansfärd.
Betyg:
4 stjärnor av 5 möjliga.

Klonazepam
Fördelar:
Kramplösande och pyttelite ångestdämpande.
Ska enligt uppgift vara en riktigt höjdare att boosta Subutex eller andra opiater med.
Nackdelar:
Jag får ingen som helst effekt, möjligtvis om jag sväljer ner 40-60 mg.
Betyg:
2 stjärnor av 5 möjliga

Nitrazepam

Fördelar:
Totalt avslappnande i doser om 40-50 mg (ett år sedan, så siffrorna kan ha ändrats)
Ett kroppsligt lugn infinner sig.
"Någon skulle kunna tända en eld på din säng och du skulle inte ens bry dig" var något en användare sa om substansen här på Flashback, och det stämmer.
Starkt ångestdämpande.
Skön "soff-liggar"-benzodiazepin.
Nackdelar:
Toleransen stiger snabbt.
Svåra att få tag på.
Mycket pacificerande vilket kan göra att man bara njuter och njuter tills asken är slut. Man får ingenting gjort och det är knappast något man går ut på krogen med eftersom det är väldigt avslappnande.
Man vill helst ligga i sin soffa och kolla senaste DVD-releasen man fått hem.
Betyg:
4 stjärnor av 5 möjliga.

Oxascand

Fördelar:
Svag och bra nybörjarbenzo
Paradoxalt nog slår den bra på mig om jag tar en högre dos en vad som är föreskrivit av läkare. (50 mg eller mer).
Funkar fint som sömnmedel (och det kommer ifrån en benzo-använder med kroniska sömnproblem)
Nackdelar:
Vissa upplever den som svag.
Inget kroppsligt lugn infinner sig.
Betyg:
4 stjärnor av 5 möjliga.

Dessa är inte "rena" benzodiazepiner, men kan ses som derivat, jag brukar kalla dom "fusk- eller ful-benzo".

Zaleplon

Fördelar:
Ej narkotikaklassat ännu.
Vid höga doser är det bra insomningshjälp.
Lätt "mood-lifter" vid lågdos i kombination med alkohol
Nackdelar:
Tar du en hög dos, håll dig inte vaken då det kan sluta med katastrof.
Kort halveringstid och således kort rus.
Betyg:
2 stjärnor av 5 möjliga.

Zolpidem

Fördelar:
Riktigt bra insomningstablett.
Ger sköna hallisar.
Riktigt bra moodlifter om man (jag) tar ca 20 mg + en 35a vodka.
Perfekt för festen om man håller sig till föreskriven dos.
Nackdelar:
Tar man en tablett och inte går och lägger sig på direkten tenderar man att vräka i sig alla tabletter man har och göra otroligt dumma saker.
Det har hänt mig 2 ggr.
Kort halveringstid och således kort rus.

Betyg:
3 stjärnor av 5 möjliga.

Zopiklon

Fördelar:
Lång halveringstid vilket ger ett långt rus.
Helt avslappnad i kroppen, jämförbart med Flunitrazepam om inte bättre.
Ger dom mest sköna hallisarna man kan få på benzo. Man blir inte skraj för hallisarna heller även om dom är otäcka eftersom man är benzad.
Otrolig Eufori om man tar lite måttligt med alkohol.
Nackdelar:
Svåra att få tag på.
ÖVerdosering kan sluta med minneslucka.
Betyg:
5 stjärnor av 5 möjliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto