• 1
  • 2
2006-12-07, 18:25
Medlem
TomiXs avatar
Mitt i vinterkräksjukan så dyker det upp ett paket från det stora Amerikat innehållandes cirka 50gram Kratompulver, Två olika Sorter, Thai Red Kratom och Bali kratom (dessa skall enligt sidan jag köpte på vara lite bättre än vanligt bulk kratom).

Det är knappt så man fått i sig sin dagliga dos metadon men de börjar bli bättre idag, kan dricka läsk ivartfall Men hur skall man gå tillväga med kratomet?

Brygga Te på det eller stoppa upp ett par kapslar och förtära, tänkte mest, tär det mkt på magen, för frisk är jag inte än och det vore ju synd att spy upp skiten igen. Men detta är första gången jag kör kratom, har tagit cirka 40mg metadon idag, det skall inte vara några problem att blanda dessa två?

Tacksam för svar, Må väl gott folk!

(vore så jäkla fint att få något fint rus mitt i denna tradiga vardag man är i nu, titta på TV är inte för skoj när man gjort det typ 3dagar i rad )
Citera
2006-12-07, 22:28
Medlem
Bali kratom brukar jag koka 5min på svag värme och sen hälla i en kopp och låta
pulvret sjuka till botten.
Det går bra och hälla pulvret i ett glas vatten också
röra om och svepa det snabbt, men det smakar fan tycker jag, det blir nog
lite bättre effekt på det sättet.
Några magproblem har jag inte märkt när man äter pulvret.
Citera
2006-12-07, 22:51
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadasurf
Bali kratom brukar jag koka 5min på svag värme och sen hälla i en kopp och låta
pulvret sjuka till botten.
Det går bra och hälla pulvret i ett glas vatten också
röra om och svepa det snabbt, men det smakar fan tycker jag, det blir nog
lite bättre effekt på det sättet.
Några magproblem har jag inte märkt när man äter pulvret.

Hur många gram eller milligram har du använt då du gjort detta Te't?
Citera
2006-12-08, 21:52
Medlem
choralones avatar
Jag kör bara extrakt, men det har ju en stoppande effekt på magen. Det lär väl inte bota din kräksjuka, men är man lös i magen är det perfekt att dra i sig. Och annars också för den delen

Men som du säger, det vore ju trist att spy upp det man precis har fått i sig.
Citera
2006-12-08, 21:57
Medlem
Jag brukar ta ca 3 teskedar per kopp, vet inte hur många gram det blir.
Tror en 6ograms påse brukar räcka till 5-6 kvällar.
Men är det fösta gången bör du kanske börja med en tesked, och sen vänta en timme till nästa kopp, skulle du ta för mycket så spyr du.
Lycka till.
Citera
2006-12-08, 22:01
Medlem
choralones avatar
Citat:
Men är det fösta gången bör du kanske börja med en tesked, och sen vänta en timme till nästa kopp, skulle du ta för mycket så spyr du.
Lycka till.

Jag har bara tagit extrakt som jag skrev innan, men har vräkt på rätt så rejält utan några som helst tendenser till illamående. Illamående sägs väl vara ganska vanligt vid "överdosering", men vad är egentligen "för mycket"?
Citera
2006-12-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av choralone
Illamående sägs väl vara ganska vanligt vid "överdosering", men vad är egentligen "för mycket"?
Det är omöjligt att säga hur mycket som är förmycket, toleransen ökar mycket snabbt, men dricker man teet långsamt så känner man när det börjar bli för mycket och kan sluta innan man börjar bli illamående och spyr.
Citera
2006-12-08, 22:21
Medlem
choralones avatar
Citat:
Det är omöjligt att säga hur mycket som är förmycket, toleransen ökar mycket snabbt, men dricker man teet långsamt så känner man när det börjar bli för mycket och kan sluta innan man börjar bli illamående och spyr.

Jo, det är ju sant. Själv har jag slutat med kryddmått för längesedan. Nu häller jag i en hög i glaset lite på känn, vilket antagligen är mycket mer än vad jag började med.

Smakar inte teet helvete btw? Jag brukar blanda ut extraktet med juice, och då blir det nästan riktigt gott
Citera
2006-12-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av choralone
Jo, det är ju sant. Själv har jag slutat med kryddmått för längesedan. Nu häller jag i en hög i glaset lite på känn, vilket antagligen är mycket mer än vad jag började med.

Smakar inte teet helvete btw? Jag brukar blanda ut extraktet med juice, och då blir det nästan riktigt gott
Nä jag tycker det smakar helt okey, man dricker ju inte pulvret som har sjunkit
ner på botten.
Sen kan man blanda i lite honung eller nåt om man vill.
Citera
2006-12-09, 01:20
Medlem
TomiXs avatar
Hmm, har aldrig gjort The på sådant här löst pulver förut, hmm känns som att man måste dricka pulvret med ju.. Hur silar ni det?
Citera
2006-12-09, 01:23
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Lycka till.

Har ätit 1.5gram av pulvret nu som max, det motsvara nog iaf en tesked kanske? Men har inte fått nån effekt att tala om direkt, får prova koka t'he på det men får se hur man får det silat bara.. :S Tyg kanske fungerar bra fast har dock inget tyg direkt, hmm kaffepåsar?
Citera
2006-12-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Har ätit 1.5gram av pulvret nu som max, det motsvara nog iaf en tesked kanske? Men har inte fått nån effekt att tala om direkt, får prova koka t'he på det men får se hur man får det silat bara.. :S Tyg kanske fungerar bra fast har dock inget tyg direkt, hmm kaffepåsar?
Nja skit i och sila det, bara låt det sjuka ner på botten av koppen och drick inte
det sista med pulvret, kaffefilter funkar dåligt tycker jag, blir stopp i dom.
1.5gram kommer du inte långt på,10-15 gram brukar jag nog ta, men jag är ganska tolerant.
Du kan nog ta 5gram utan problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in