2006-11-12, 21:30
Medlem
yoous avatar
Hejsan allesammans...

Tanken med denna tråd är att man ska kunna ställa sina frågor angående Windows vista. Jag är själv ingen vista-vetande person, men jag hoppas själv på att det finns någon annan här inne som kan svara på diverse frågor.

Fråga #1: Nuvarande spel som finns typ ex. (Need for Speed: Carbon, Counter-strike) osv.. Kommer dessa att kunna användas till Windows Vista?

Fråga #2: Fungerar vanliga program, dvs, brännarprogram, konverteringsprogram, osv.. osv.. till windows vista?

Fråga #3: Finns det några för/nackdelar med vista?

Nu vet jag ju att Vista inte finns "ute" ännu att köpa, men nu äre så att jag var hemma hos mr. Gates igår & köpte ett ex av han. Sen vill jag ha svar på dessa frågor innan jag installerar det.

Tack på förhand om det finns någon själ som har svaret på dessa frågor...
2006-11-12, 21:52
Bannlyst
Bra tråd, jag är också intresserad av detta
2006-11-12, 21:54
Medlem
milks avatar
Nu finns det ju redan en massa trådar om detta, men men...

Sen kan man ju fråga sig en fråga, tror du MS är så dumma att dom gör ett OS där inga spel som är gjorde före idag inte går att spela? Jaa, alla spel kommer funka, om inte med några smärre uppdateringar från olika håll...Alla program med, i dagens läge kan någon få error, men brukar funka ändå.!!

Söker du så finner du, har tagits upp tusen gånger, och lär tas upp minst lika många gånger till!
2006-11-12, 22:02
Medlem
TuXIs avatar
... och ge mig En anledning till varför denna skall ligga i Fildelning!?

/Mod
2006-11-12, 22:12
Medlem
razorXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoou
Hejsan allesammans...

Tanken med denna tråd är att man ska kunna ställa sina frågor angående Windows vista. Jag är själv ingen vista-vetande person, men jag hoppas själv på att det finns någon annan här inne som kan svara på diverse frågor.

Fråga #1: Nuvarande spel som finns typ ex. (Need for Speed: Carbon, Counter-strike) osv.. Kommer dessa att kunna användas till Windows Vista?

Fråga #2: Fungerar vanliga program, dvs, brännarprogram, konverteringsprogram, osv.. osv.. till windows vista?

Fråga #3: Finns det några för/nackdelar med vista?

Nu vet jag ju att Vista inte finns "ute" ännu att köpa, men nu äre så att jag var hemma hos mr. Gates igår & köpte ett ex av han. Sen vill jag ha svar på dessa frågor innan jag installerar det.

Tack på förhand om det finns någon själ som har svaret på dessa frågor...

#1 Ja spelen funkar bra för mig.

#2 Har haft lite kompatibilitets problem med diverse antivirus, bara att vänta på updates... Symantec funkar.

#3 Heheh för/nackdelar jadu windows i osX skrud. Mycket jobbiga "system alerts" osv går dock att stänga av med lite trixande bara att googla
2006-11-12, 22:24
Medlem
yoous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
... och ge mig En anledning till varför denna skall ligga i Fildelning!?

/Mod
Därför man har laddat ner operativsystemet?
2006-11-12, 22:29
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoou
Därför man har laddat ner operativsystemet?
Är det nerladdningen/fildelningen av Operativsystemet du försöker diskutera tycker du?
2006-11-12, 22:38
Medlem
yoous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Är det nerladdningen/fildelningen av Operativsystemet du försöker diskutera tycker du?
Nja...
2006-11-12, 22:55
Medlem
TuXIs avatar
Fildelning -> Övriga data

/Mod
2006-11-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razorX
Mycket jobbiga "system alerts" osv går dock att stänga av med lite trixande bara att googla

Vad menar du? Är det UAC du menar? Går det alltså att stänga av?

http://en.wikipedia.org/wiki/User_Account_Control
2006-11-13, 12:25
Medlem
razorXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Vad menar du? Är det UAC du menar? Går det alltså att stänga av?

http://en.wikipedia.org/wiki/User_Account_Control

Japp den går att stänga av.
2006-11-13, 12:46
Medlem
Hur ser systemkraven ut på Vista??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här