Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-27, 08:53
  #1
Administrator
admins avatar
Det har funnits en diskussion om att vi inte bör tillåta länkar till vissa webbshoppar som säljer droger och läkemedel. Användare och moderatorer har därför tagit en policy att inte länka till dessa, för att undvika att polisen ska hitta dem. Men alla användare har inte hållit med om detta.

Personligen så anser jag att detta är ett märkligt beslut, och som går emot Flashbacks syfte. Jag har därför informerat samtliga moderatorer att det är tillåtet att publicera webbadresser till drogshoppar och Internetapotek ifall det finns orsak till detta i diskussionen.

Har man en publik webbplats med egen domän så har man valt att bedriva verksamheten publikt. Då kan man inte förbjuda Flashback att diskutera deras verksamhet. Jag kan inte på något sätt försvara en sådan linje, och informerar härmed att det givetvis är OK med länkar till webbshoppar som säljer både lagliga och olagliga preparat.

admin
Citera
2006-11-27, 08:54
  #2
Medlem
Flärps avatar
Tänk om FlashBack hade varit regeringen! Då hade jag gått ut och dragit en segerrunk på Sergels Torg nu!
Citera
2006-11-27, 08:55
  #3
Medlem
toMishs avatar
Perfekt. Ett steg tillbaka i rätt riktning.
Citera
2006-11-27, 15:34
  #4
Avstängd
knallarns avatar
Hm nice.
Citera
2006-11-27, 15:58
  #5
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Skit! Tyckte först detta var en bra ändring, men efter att tänkt lite så är detta en jävligt dum grej. Snart känner allt folk till alla sidor, och pga av det kommer alla sidor inte leva så länge efter det...

Det här gör så att alla idioter kommer "ropa hejvilt" här om alla bra sidor, som gör så att alla vi andra här drabbas.

Det är la en tidsfråga innan alla bra sidor är nedstänga. Även dom utländska kommer la snart inte kunna gå att beställa ifrån, med tanke på allt jävla snack det kommer bli om dom nu, som i sin tur får polisen och media att öppna ögonen ännu mera, som kan bidra till nya "starkare" lagar osv...
Citera
2006-11-27, 17:24
  #6
Medlem
Nazipolizeis avatar
att länka till lagliga sidor kan jag förstå och tycker också att det är bra att man får göra, lite fasci varning annars.
Men olagliga sidor, kan inte det få konsekvenser för själva Flashback sidan? borde ju finnas några restrektioner mot detta kan man tycka, typ medhjälp till brott eller något i den stilen...
Citera
2006-11-27, 17:35
  #7
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
att länka till lagliga sidor kan jag förstå och tycker också att det är bra att man får göra, lite fasci varning annars.
Men olagliga sidor, kan inte det få konsekvenser för själva Flashback sidan? borde ju finnas några restrektioner mot detta kan man tycka, typ medhjälp till brott eller något i den stilen...

Näe, det finns mängder av fiffiga sätt att kringå lagen.
Bara för att något är olagligt i ett land, så betyder det inte automatiskt att det är olagligt i ett annat land. Att diskutera eller länka till dessa webbplatser är inte olagligt så som jag ser det.

admin
Citera
2006-11-27, 17:51
  #8
Medlem
WoWbaggers avatar
Hur är det med svenska sidor där "egenföretagare" erbjuder olagliga preparat?
Citera
2006-11-27, 18:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det har funnits en diskussion om att vi inte bör tillåta länkar till vissa webbshoppar som säljer droger och läkemedel. Användare och moderatorer har därför tagit en policy att inte länka till dessa, för att undvika att polisen ska hitta dem. Men alla användare har inte hållit med om detta.

Personligen så anser jag att detta är ett märkligt beslut, och som går emot Flashbacks syfte. Jag har därför informerat samtliga moderatorer att det är tillåtet att publicera webbadresser till drogshoppar och Internetapotek ifall det finns orsak till detta i diskussionen.

Har man en publik webbplats med egen domän så har man valt att bedriva verksamheten publikt. Då kan man inte förbjuda Flashback att diskutera deras verksamhet. Jag kan inte på något sätt försvara en sådan linje, och informerar härmed att det givetvis är OK med länkar till webbshoppar som säljer både lagliga och olagliga preparat.

admin


Mycket bra åtgärd (för en gång skull )
Citera
2006-11-27, 19:54
  #10
Avstängd
Coreblasts avatar
Men va i helvete.

Sånt kan man väl allt ta i PM?

Alladin, Zorro, styr upp det här nu.
Citera
2006-11-27, 20:22
  #11
Medlem
TomiXs avatar
Tycker också sådant skall tas via PM, annars kommer nog många av de sidor där folk beställer ifrån hamna i blåsväder... (Med det menar jag inte att polisen inte redan vet vilka sidor det gäller, men nu får de lite mer konkreta bevis om man säger så).
Citera
2006-11-27, 21:00
  #12
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Tycker också sådant skall tas via PM, annars kommer nog många av de sidor där folk beställer ifrån hamna i blåsväder... (Med det menar jag inte att polisen inte redan vet vilka sidor det gäller, men nu får de lite mer konkreta bevis om man säger så).

jo av ren egoism tycker jag också sidorna inte bör få spridas, men nu är det ju såhär att det som sagt skulle strida mot hela iden med FB och med andra ord vorre det hyckleri att hylla sidan samtidigt som man anser att de inte skall tillåtas att länka sidor som man själv vill skall vara hemliga.
Frihet framför allt!

appropå lagarna tycker jag det är lustigt att man får hjälpa folk till att begå narkotika brott, eller t.om. uppmana till det på ett sätt man faktist gör genom att länka till en sida som säljer illegala substanser, MEN man får inte fritt utrycka sina åsikter om terrorism då begår man ett lagbrott....
Är det bara jag som tror att V för vendetta kan bli verklighet i england inom en relativt snar framtid?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback