2006-11-25, 21:20
Bannlyst
hej

alla typ pratar om Alan Wake kan någon seja mig vad det handlar om
som jag har set på bilder av det så verkar det vara typ ett gta skräk spel

allså är det fritt spel som på gta eller följer man en story? (allså alla spel har en story då menar har man frihet som i gta att man kan följa story eller göra sina äventyr)

*kan finnas stav fel
Citera
2006-11-25, 21:28
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte_2006
hej

alla typ pratar om Alan Wake kan någon seja mig vad det handlar om
som jag har set på bilder av det så verkar det vara typ ett gta skräk spel

allså är det fritt spel som på gta eller följer man en story? (allså alla spel har en story då menar har man frihet som i gta att man kan följa story eller göra sina äventyr)

*kan finnas stav fel

du följer en story spelet påminner mycket om Twin Peaks och det är även ett fritt spel som Gta

http://www.alanwake.com/screenshots.html kan tillägga att jag väntar ivrigt på detta lir
Citera
2006-11-25, 21:28
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte_2006
*kan finnas stav fel

No shit

Jag har bara hört talats om att det ska bli ett bra spel men namnet är så B att jag tvivlar på det

/lat_jävel

P.S. 18års gräns?

EDIT: Det såg faktiskt ganska så trevligt ut på någon screenshot men jag tror faktiskt att GTA4 blir mycket bättre (älskar GTA) fast jag kanske har fel..
Citera
2006-11-25, 21:32
Medlem
Swe.patriots avatar
När kan detta spelet tänkas komma ut?
Citera
2006-11-25, 22:04
Medlem
swebarbs avatar
det lär nog dröja en bra bit in på nästa år när vista och ett antal bra grafikkort och cpuer har kommit ut, det ska kräva en hel del att köra detta spel.
Citera
2006-11-25, 23:27
Medlem
Riktigt härliga miljöer och grafiken var ju inte helt dåligt. Får hoppas att gameplayet är lika bra
Citera
2006-11-26, 00:42
Medlem
roaders avatar
Väldigt mycket bådar gott för detta spel, kan tillockmed säga att det är detta lir som jag väntar mest på just nu. Var faktiskt tänkt att släppas tidigt i år, men så vart det inte.

Spelets release är inte fastställd än, men det ryktas om 1:a, eventuellt 2:a kvartalet -07.

Angående kvaliteten på gameplayet och storyn så bådar det extremt gott då utvecklarna har smaskiga releaser som Max Payne och Max Payne 2 bakom sig. Dom har dessutom anlitat en Deckarförfattare som sköter storyn, så det lär inte bli mycket att klaga på med andra ord.

Spelet utspelar sig i en liten stad på den Amerikanska landsbygden. Det börjar med att Alan Wake's fru (?) och musa dör, och han reser till den ensliga staden för att söka inspiration. Han är en "Bestselling horror writer" som söker efter inspiration alltså, och väl i den lilla staden så känner han inspirationen flöda, men något går fel och hans mardrömmar och historier blir till verklighet.
Citera
2006-11-26, 02:07
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
det lär nog dröja en bra bit in på nästa år när vista och ett antal bra grafikkort och cpuer har kommit ut, det ska kräva en hel del att köra detta spel.

Eller så kör du det på xbox360...
Citera
2006-11-26, 14:32
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Eller så kör du det på xbox360...

precis
Citera
2006-11-26, 15:03
Medlem
Swe.patriots avatar
Tror ni man måste ha vista för att kunna köra detta spelet?
Citera
2006-11-26, 15:15
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Tror ni man måste ha vista för att kunna köra detta spelet?

Nej, men det kommer flyta på bättre enligt vissa med de nya Directx drivisarna. Dock drar ju Vista oerhört mycket mer minne så det blir till att vänta och se. Men om du vill köra Alan Wake i Directx 10 så måste du köra med Vista, men du kan även spela under XP.

Sammanfattning: Du kan köra Alan Wake under XP, men då går du även miste om diverse grafiska effekter, plus att det som sagt ska fungera snäppet bättre under Vista.
Citera
2006-11-26, 18:52
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Nej, men det kommer flyta på bättre enligt vissa med de nya Directx drivisarna. Dock drar ju Vista oerhört mycket mer minne så det blir till att vänta och se. Men om du vill köra Alan Wake i Directx 10 så måste du köra med Vista, men du kan även spela under XP.

Sammanfattning: Du kan köra Alan Wake under XP, men då går du även miste om diverse grafiska effekter, plus att det som sagt ska fungera snäppet bättre under Vista.
Men har man ett bra dx9 grafikkort som 7600-7900/x1600-x1900 så kör man ju hellre på xp, då man ändå inte får några grafiska förbättringar om man kör på vista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in