• 1
  • 2
2006-11-25, 03:59
Medlem
lucy__s avatar
Aaalla tjatar om hur bra det är och jag älskar musiken, så jag tänkte ge FF en chans, men frågan är vilket spel ska jag börja med? Vissa är kassa har jag hört vilka? thanxx
Citera
2006-11-25, 04:00
Medlem
Remslems avatar
Börja med sexan och kör t.o.m. tian.
Citera
2006-11-25, 04:09
Bannlyst
om du vill börja med dom bästa(enligt mig) så ska du först köra 7 eller 9:an.
jag gillar även 8:an fast den är en besvikelse för många, så jag tror att även du som inte har spelat nått av final Fantasy spelen(?) kommer tycka att det är dåligt.

sen är ju inget FF spel dåligt, bara om man är grafik petig.
Citera
2006-11-25, 05:00
Medlem
lucy__s avatar
tack tack^^ tror faktiskt jag börjar med 7an då, så får jag se sen^^
Citera
2006-11-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucy__
tack tack^^ tror faktiskt jag börjar med 7an då, så får jag se sen^^
Gör det, finns inget FF spel som fängslat mig så mycket som sjuan. Kanske beror på att det var det första spelet i serien som jag spelade, but still...
Citera
2006-11-25, 12:17
Medlem
Cum*s avatar
Det skulle ju komma ett FF12 till DS som inte hade något med det som skulle komma till PS. Som skulle vara ett renodlat och "simpelt" FFspel som skulle få folk som aldrig hade spelat FF innan börja spela det. Har dock ingen aning om när det skulle släppas och du kanske inte orkar vänta
Citera
2006-11-25, 12:35
Medlem
Började precis själv lira FF1 på Nintendo 16bitars.
Mest för att många sa att de var en av de bättre spelen som kom till den konsolen.
Är nog dock inget du ska starta med eftersom du borde vara ganska inbiten FF lirare om du ska överleva dom ljudeffekterna
Citera
2006-11-25, 13:10
Medlem
erphermans avatar
Final Fantasy 3 (6 i japan om jag inte minns fel) till SNES är helt klart den bästa i serien.
Klart underskattad bland alla PS-versionerna av FF.
Citera
2006-11-25, 14:16
Medlem
Nagaxs avatar
Börja med FF 5 och kör sen 6,7,8,9,10. 7:an är bäst och 9:an är näst bäst.
Citera
2006-11-25, 16:00
Medlem
Börjad med 2:an till snes så underbart.. fast 7:an och 9:an är lätt dom bästa enligt mig... inte bara en gång man kört igenom dom..
Citera
2006-11-26, 21:43
Bannlyst
sera att det är många som har spelat 9:an här, då måste jag också fråga(fast jag är medveten om att det är lite OT) om det är nån som har klarat Ozma?(minns inte exakt hur han heter men ni förstår nog vem jag menar)
Citera
2006-11-26, 21:53
Medlem
Remslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king_nilsson
sera att det är många som har spelat 9:an här, då måste jag också fråga(fast jag är medveten om att det är lite OT) om det är nån som har klarat Ozma?(minns inte exakt hur han heter men ni förstår nog vem jag menar)
Du får nog påminna mig är jag rädd.

Eller... bossen i sista chocobo-världen? (det lät ju lagomt nördigt) Stor, boll-liknande sak?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in