Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-23, 03:25
  #1
Medlem
sipitios avatar
kan någon berätta lite om acetonmetoden?
Citera
2006-11-23, 03:39
  #2
Medlem
Gott&Blandats avatar
blanda cannabis med aceton > sila bort det som inte löser sig > låt acetonet torka
Citera
2006-11-23, 08:47
  #3
Medlem
Luxmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sipitio
kan någon berätta lite om acetonmetoden?

På Swecan finns en utmärkt guide hur man gör, http://www.swecan.org/modules.php?na...wtopic&t=24018
Citera
2006-11-23, 14:12
  #4
Avstängd
realnicks avatar
Jag kan bekräfta att man kan göra liknande sak med brunt. Om man har fått tag i något standard skit så kan det vara fint att rena det
Citera
2006-11-23, 16:34
  #5
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnick
Jag kan bekräfta att man kan göra liknande sak med brunt. Om man har fått tag i något standard skit så kan det vara fint att rena det
Men allt som acetonet kan lösa upp blir ju kvar, klorofyll odyl.
Blir det verkligen så mycket bättre då?
Det funkar med växtrester/småbuds, men skithasch,,,
Citera
2006-11-23, 17:08
  #6
Avstängd
jammins avatar
Det kan väl inte vara så nyttigt va? låter farligt.
Citera
2006-11-23, 17:18
  #7
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jammin
Det kan väl inte vara så nyttigt va? låter farligt.
Själva acetonet dunstar, det blir ingenting kvar av det. Resten låter jag vara osagt.
96% Alkohol är däremot att föredra, om man får tag i det.
Citera
2006-11-23, 17:18
  #8
Medlem
Luxmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jammin
Det kan väl inte vara så nyttigt va? låter farligt.

Aceton är giftigt, men det låter du avdunsta, och kvar får du ofarligt acetonhash!!

edit:

avva66, du posta precis innan mig..
Citera
2006-11-23, 17:21
  #9
Medlem
Str8flushs avatar
Har också renat skit hasch sk Jude kakor men aceton, brukar göra så att jag tar fram ett glas fyller på till helften med aceton och smular ner puffet i glaset med aceton. sen röra om ordentligt sen låt stå i 10 min sen röra om mer och låta stå i 20 min tills allt skit har samlats på botten av glaset, sen försöker man försiktigt hälla över acetonen till ett annat glas och sen bara torka. =) ganska kokt just nu hoppas ni förstår..
Citera
2006-11-23, 17:24
  #10
Medlem
ursäkta mig, men jag förstår inte varför skulle man vilja göra detta?
Citera
2006-11-23, 17:26
  #11
Medlem
Str8flushs avatar
kanske för att slippa röka allt skit som är i puffet.. Jag blev riktigt äcklad när jag hade gjort olja och såg hur mkt skit det är i det..

Det som va kvar av oljan va typ som sand inte minsta kladigt och luktade typ bränt trä när man elda på det :P Lär ju vara massa växtfiber från tillverkningen.
Citera
2006-11-23, 17:44
  #12
Medlem
Köper i stora drag aldrig standardhasch, men ponera att jag hade fem gram av skiten - hur mycket aceton skulle man behöva och hur mycket rökbart skulle man få ut?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback