Hej, jag kör kaspersky ANTI hacker och anti virus och jag behöver hjälp.
Jag kör en wow server och problemet är att jag behöver en brandvägg till min dator där serven ligger, men 1 problem. När jag slår på brandväggen kan ingen connecta till den. Hur öppnar jag portar i min mjukvaru brandvägg eller Tillåter alla anslutningar till vissa filer som mysql t.ex ??
Nu var det längesen jag hade kaspersky antihacker, men har för mig att det inte gick. Frågar den inte dig om du vill tillåta att servern får komma ut?
Kaspersky har ju bra antivirus program, men helt värdelös brandvägg.
Minns att det kom pop up varningar i tid och otid som man inte kunde stänga av någonstans.
Jag vet att det inte är det du frågar efter, men tycker att du ska byta till zonealarm pro, där har man total koll på exakt vilka program som har tillåtelse att komma ut/in.
hejsan
jag vet ej vart jag skulle posta detta då jag inte vet vad som krånglar men så här är det.
Jag startar upp datorn och allt går igång som det ska inklusive kaspersky anti virus 6,0.
Men efter ett tag så slutar det att fungera..
då får jag det klassiska messet
"Ett problem har uppstått med kaspersky....
..skicka felrapport-----skicka inte..."
vad är det för fel...
lägg till att min svärmor(!) har fått samma problem med samma program samma dag. Startade idag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!