• 1
  • 2
2006-11-15, 01:38
Medlem
p4radoxs avatar
Jag har sökt efter liknande trådar men ingenting hittat. Finns det så ber jag om ursäkt.

Jag har aldrig lärt mig göra rökringar ordentligt, och detta retar mig till vansinne.
Kompisarna sitter och blåser ringar för glatta livet, och jag vill så gärna också.
Med vattenpipa funkar det någon enstaka gång, men ringarna blir aldrig så tjocka som de andras. Inte heller håller de lika länge eller får lika mycket fart iväg. Cigg ska vi inte ens gå in på, där går det aldrig.
Jag har fått höra att man ska "knäcka" käken för att få till riktigt bra rökringar, men ingen kan förklara hur detta ska utföras.

Någon här som är en mästare på rökringar, och kan ge lite tips?
Citera
2006-11-15, 01:50
Medlem
Riddarens avatar
Har varit rätt duktig på detta, men det var ett tag sedan jag rökte! Det finns ingen enkel manual att följa, du måste träna dig fram! Grunden är att forma munnen till en ring och pressa ut luften genom att komprimera kinderna. Det är lättare att börja träna med munbloss, då röken ligger kompakt i munnen. Det viktigaste av allt är att endast göra, små försiktiga rörelser, blåser man för hårt funkar det inte!
Citera
2006-11-15, 11:52
Bannlyst
Jag gillar att dra in rök, blåsa ut hälften försiktigt och sedan bara låta röken "flyta" upp men men övning ger färdighet, prova dig fram och "puffa" ej ut för hårt och inte för mycket rök på samma gång heller.
Citera
2006-11-15, 13:00
Medlem
razorXs avatar
Ja det där med att knäcka med käken.. hum det kom lixom efter ett tags övande.

Ett tipps är att öppna munnen å pressa upp käken fast hålla emot sen kommer lixom knäcken.

Övning ger färdighet
Citera
2006-11-15, 19:28
Medlem
Har själv precis börjat lära mig, tog mig inte långt tid men har bara kommit en liten bit på vägen att fixa stora fina rökringar
Jag brukar se jätte ful ut och göra "tut" minen med läpparna hahaha. Om någon förstår vad jag menar...
Citera
2006-11-15, 19:58
Medlem
Som den andra sagt så är de "käk-knäck"-metoden som ger bäst ringar, om dem ska bli extra tjocka och hålla länge ska du helt enkelt ha mkt rök i munnen som är påväg ut precis när du gör de

Har en äcklig ovana att göra ringar precis hela tiden när jag röker
Citera
2006-11-15, 23:52
Medlem
Nazipolizeis avatar
hmm är också grymt sugen på att lära mig detta, har lyckats någorlunda någon enstaka gång... det stämmer väll det här med att man ska "knäcka" med käken, det jag också har lärt mig är att man ska köra "kuksugar minen" (använd munnen så som du gör när du suger kuk... och så drar du käken fram och tillbaka samtidigt som du har tungan i mitten av munnen.
Citera
2006-11-16, 22:37
Medlem
p4radoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razorX
Ja det där med att knäcka med käken.. hum det kom lixom efter ett tags övande.

Ett tipps är att öppna munnen å pressa upp käken fast hålla emot sen kommer lixom knäcken.

Övning ger färdighet
Du har inte lust att utveckla lite mer hur man ska gå till väga?
Citera
2006-11-16, 22:45
Medlem
Zumas avatar
Det lättaste sättet, enligt mig, är att bara skjuta fram käken (med kuksugarminen ). Se till att inte blåsa ut någon rök genom näsan, då förstörs ju ringen innan den ens börjat bli nåt!
Citera
2006-11-20, 01:09
Medlem
p4radoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Det lättaste sättet, enligt mig, är att bara skjuta fram käken (med kuksugarminen ). Se till att inte blåsa ut någon rök genom näsan, då förstörs ju ringen innan den ens börjat bli nåt!
Det är tekniken jag använder när jag röker vattenpipa, men ringarna känns ändå extremt tunna och bräckliga, för att inte nämna hur sällan det ens blir ringar.

Jag skulle vilja ha mer tips på hur man får till käkknäckarmetoden.
Citera
2006-11-20, 10:54
Medlem
Emols avatar
Själv tycker jag det är omöjligt att förklara för folk hur man gör rökringar, det enda rådet jag kan ge är att öva och hitta din egna teknink
Citera
2006-11-20, 17:28
Medlem
holats avatar
Jag har läst att man ska bli rikligt belönad om man lyckas med att blåsa 3 rökringar och sedan blåsa en rökstråle igenom alla tre ringar utan att någon går sönder, någon som vet mer om det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in