Japp, nu är det inte alltför lång tid kvar tills det släpps. Det är meningen att det ska släppas den 5 Maj, om cirka 20 dagar då. Det är otroligt underhypat än så länge (på det sättet att ingen hört talats om det). Jag har bara hittat 2 gameplay videor (förutom de korta animationslösa snuttarna på utvecklarens hemsida).
http://youtube.com/watch?v=5_lecFx42Qo
http://youtube.com/watch?v=DiuAm8FdSiY
Otroligt snygga skuggor, texturer och landskap. Vegetationen är snyggare än Oblivions och det ser även ut att vara med användande av shaders. Nu verkar båda vara ifrån PC versionen, så vi får hoppas att det blir nästan eller lika snyggt på 360 versionen.
För dom som inte visste det så har spelet, olikt från Oblivion, multiplayer stöd, japp du läste rätt, multiplayer stöd. Om jag inte är felinformerad så ska spelet stödja upp emot 8 spelare samtidigt, det låter inte lika imponerande, men det kommer garanterat ge mera djup till spelet tror jag.
Nu tänkte jag ta lite kort information för de som är:
Inbitna RPG spelare - Two Worlds ska bjuda på en ickelinjär story (hurra!), även "obegränsad" karaktärs utveckling, tonvis med objekt att söka efter, en värld som enligt utvecklarna ska reagera på sättet du spelar (skepsis), och sist men inte minst olika djur att rida på bl.a hästar och ödlor.
Teknisk intresserade - Spelet bjuder på väldigt realistisk fysikmotor för träd och vegetation i konjunktion med realtisktiskt vädersystem och givetvis dag/natt cykler. En avancerad AI skall även ha arbetats på, värt att nämna är att den enligt sago ska kunna kontrollera stora grupper som om de vore med i en kommun, kanske kan leda till roliga val för spelaren?
 På den grafiska sidan intet nytt, men ändå väldigt snyggt. HDR ljus, stöd för Pixel Shader 3.0, men även 2.0 och unik skuggmotor som vi ser på filmerna ger spektakulära scener.
 Det sägs även att koden har stöd för multipla hårdvarutrådar vilket borgar gott för oss 360 ägare.