• 1
  • 2
2006-11-06, 02:40
Medlem
Någon som hört nåt om detta spelet? Läste just om det på FZ, verka bli ännu en konkurrent till Oblivion. Kommer dock nästa år.

http://www.fz.se/bildarkiv/album_show.php?id=1345
http://games.tiscali.cz/reviews/twoworldsgcd/index.asp

Inget datorn kommer tycka om iallafall.
Citera
2006-11-06, 09:08
Bannlyst
Xbox360n skulle ha den bästa grafiken, dock inget i närhet av bilderna. 90% av alla speldatorer kunde väl inte få bättre. Detta är säkert samma fälla, nästa gen pel min bakdel! De ger spel nya namn per år, morgondagens spel, ny grafikmotor, nästa generations os v. Samma jävla skit.

Nån gång ibland kommer revolutionerande saker som Doom 3, Half life 2 os v som verkligen förändrar marknaden occh grafiken nämnvärt.

Detta spel verkar vara lika kasst som Oblivion, dock värt ett köp. Det är fan människor som vandrar runt i städerna och inte katter och ödlor som i oblivion.
Citera
2006-11-06, 10:00
Medlem
LifeIsALoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorassan
Detta spel verkar vara lika kasst som Oblivion, dock värt ett köp. Det är fan människor som vandrar runt i städerna och inte katter och ödlor som i oblivion.
h0h0, men det är ju så klart en smaksak.. Jag tycker oblivion är sketansbra.
Ska bli kul att få testa detta
Citera
2006-11-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsALoop
h0h0, men det är ju så klart en smaksak.. Jag tycker oblivion är sketansbra.
Ska bli kul att få testa detta

Samma här. Det är tack vare Oblivion man vill spela såna här spel, för man få tillbaka den sköna känslan man hade när man spelade det.
Citera
2007-01-20, 14:43
Medlem
roaders avatar
Tänkte precis skapa en ny tråd om detta spel, men sökte och såg att den gamle räven Z.Z var först. Har hållit ögonen på detta spelet ett bra tag nu och förväntningarna är sannerligen höga.

Preleminärt release-datum är satt till början av Mars -07 (enligt FZ) så det är inte alltför lång väntan kvar. Här har vi den officiella hemsidan där man även kan ladda ner ett par 5-sekunders-klipp från spelet ingame. Det ser jävligt bra ut, mycket bättre än Oblivion till och med. Som ni ser erbjuder spelet, till skillnad från Oblivion, realtidsskuggor på i princip allt vad jag kan se.

Det här spelet har mycket potential, förhoppningsvis blir det i stil med Oblivion med något bättre lösningar på exempelivs AI sidan och balansen.

Time will tell...
Citera
2007-01-20, 16:09
Medlem
jävlar vad coolt det verkar vara !! Grafiken var ju långt ifrån fy skam ^^
Citera
2007-01-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det ser jävligt bra ut, mycket bättre än Oblivion till och med. Som ni ser erbjuder spelet, till skillnad från Oblivion, realtidsskuggor på i princip allt vad jag kan se.

Blir det Shader Model 3.0 då eller vad heter den tekniken? Antar att det blir ytterligare ett spel som jag inte kommer kunna lira. =|
Citera
2007-01-20, 20:48
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Blir det Shader Model 3.0 då eller vad heter den tekniken? Antar att det blir ytterligare ett spel som jag inte kommer kunna lira. =|

Det kommer garanterat finnas stöd för SM 3.0 men du lär kunna lira det med ett grafikkort som klarar av SM 2.0 också. Vid en närmre titt så ser jag att utomhusmiljöerna bjuder på realtidsskuggor, men inte för karaktärer och diverse andra objekt. Bör inte bli alltför krävande, å andra sidan kan man ju stänga av dessa effekter om man så vill.
Citera
2007-04-13, 12:50
Medlem
roaders avatar
Japp, nu är det inte alltför lång tid kvar tills det släpps. Det är meningen att det ska släppas den 5 Maj, om cirka 20 dagar då. Det är otroligt underhypat än så länge (på det sättet att ingen hört talats om det). Jag har bara hittat 2 gameplay videor (förutom de korta animationslösa snuttarna på utvecklarens hemsida).

http://youtube.com/watch?v=5_lecFx42Qo
http://youtube.com/watch?v=DiuAm8FdSiY

Otroligt snygga skuggor, texturer och landskap. Vegetationen är snyggare än Oblivions och det ser även ut att vara med användande av shaders. Nu verkar båda vara ifrån PC versionen, så vi får hoppas att det blir nästan eller lika snyggt på 360 versionen.

För dom som inte visste det så har spelet, olikt från Oblivion, multiplayer stöd, japp du läste rätt, multiplayer stöd. Om jag inte är felinformerad så ska spelet stödja upp emot 8 spelare samtidigt, det låter inte lika imponerande, men det kommer garanterat ge mera djup till spelet tror jag.

Nu tänkte jag ta lite kort information för de som är:

Inbitna RPG spelare - Two Worlds ska bjuda på en ickelinjär story (hurra!), även "obegränsad" karaktärs utveckling, tonvis med objekt att söka efter, en värld som enligt utvecklarna ska reagera på sättet du spelar (skepsis), och sist men inte minst olika djur att rida på bl.a hästar och ödlor.

Teknisk intresserade - Spelet bjuder på väldigt realistisk fysikmotor för träd och vegetation i konjunktion med realtisktiskt vädersystem och givetvis dag/natt cykler. En avancerad AI skall även ha arbetats på, värt att nämna är att den enligt sago ska kunna kontrollera stora grupper som om de vore med i en kommun, kanske kan leda till roliga val för spelaren?
På den grafiska sidan intet nytt, men ändå väldigt snyggt. HDR ljus, stöd för Pixel Shader 3.0, men även 2.0 och unik skuggmotor som vi ser på filmerna ger spektakulära scener.
Det sägs även att koden har stöd för multipla hårdvarutrådar vilket borgar gott för oss 360 ägare.
Citera
2007-04-13, 16:23
Medlem
roaders avatar
Oj jag hittade nyss en riktigt smaskig film, jävlar vad snyggt det är, kolla vegetationen!!

Det ser dock förjävligt ut när killen slåss, ljuden är fruktansvärda och ändå är filmen ganska ny. Hoppas vi får se bättring på den sidan. Det ser nästan ut att vara lite hack'n slash på sina ställen, jag ber att dom ändrar det. Dock ser det magin jävligt cool ut, man kan summona flera monster samtidigt och det verkar finnas en hel del coola formler.

Vi ser även att världen är sömmlös, alltså inga irreterande laddningskärmar som förstör upplevelsen

Filmen är i alpha-stadiet så det lär bli en hel del ändringar förhoppningsvis

http://www.youtube.com/watch?v=pLqYG3IDac8

Det ser onekligen ut som en hybrid mellan Gothic 3 och TES: Oblivion

Edit: Hittade även denna: http://www.youtube.com/watch?v=VG1h5nLxR1M&NR=1 Den filmen lugnade ner mina farhågor lite, ser mycket bättre ut på slagsmålssidan.
Citera
2007-04-13, 23:03
Medlem
Hypnososs avatar
Jag känner Fable-vibbar. Och, yay, third-person, hatar first-person i RPG's. :/
Citera
2007-04-14, 03:14
Medlem
SkinnyFistss avatar
Bara jag som tycker det ser sjukt.. oinspirerat ut? Som att de som gjorde spelet tänke "Plah.. Oblivion var ju coolt.. vi gör ett sånt spel."
Även om man kan hoppas att de förbättrar de sakerna Oblivion gjorde fel kan jag inte skaka av mig känslan av att spelet bara kommer kännas som något man sett förut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in