E lite hobbypsykolog, men talar av egen erfarenhet

...
Hade även en flickvän med de dragen, och jag som du märkte en dag att jag förändrats helt, jag sa upp kontakten med vissa bekanta, började tycka som henne osv. blev en riktig toffel helt enkelt. Det fick mig att tänka när jag förstod att jag som hade ett sånt perfekt liv var djupt olycklig och full av ångest.
Började analysera mig själv, situationen min flickvän o även läsa mycket om personer som var som min flickvän.
Kom fram till att även jag hade bidragande faktorer som gjorde att jag drogs till dessa personer och de till mig. För när jag väl lyckats frigöra mig från henne, vilket var en skitsvår grej att göra, så träffade jag nya tjejer som först kändes perfekta men efter ett tag kunde jag se samma mönster som min flickvän haft.
En gemensam sak är just att de hade på nått sätt blivit lämnade/ignorerade av sin pappa, dom hade ett otroligt kontrollbehov som uttrycktes på flera olika sätt. Gemensamt var att de gärna och ofta kläcktes i sociala sammanhang där jag inte kunde göra annat än o svälja kränkningen och i fall jag sa ifrån så slutade alltid med att jag bad om ursäkt av en konstig anledning. Jag var automatiskt skurken.
Slutsatsen var just att de genom att medvetet/omedvetet (det vet jag inte än) ställa till med situationer där de tar makten och manipulerar sitiuationen på så sätt att dom styr dig, till slut har styrt o ställt så mycket att du automatiskt börjar dansa efter deras pipa vare sig hon säger det eller inte. Den drivande kraften i samtliga fall var just dåligt samvete. Hon e svag jag är stark, jag har pengar inte hon, hon vill ha det jag måste ge henne det. osv. osv.
Det var då jag insåg... shit jag är hennes pappa o hon beter sig som en skitig och uppkäftig tonåring. Vilket kanske har nå o göra med att de blivit lämnade av sina pappor på olika sätt... eller? Intressant är det i allafall...
Jag har en dotter och minns den värsta tjejen jag haft brukade lägga huvudet i mitt knä suga på tummen och berätta för mig att hon önskade att hon haft en pappa som jag...

... vafan höll jag på med?!
Som sagt hobbypsykolog, rätta mig om jag har fel, vänder o vrider fortfarande på detta ämne, vill liksom inte hamna där igen.