2006-10-17, 23:42
Medlem
RaydeCacas avatar
Jag har länge varit nyfiken på Second Life och hur det funkar i praktiken.
Är det så bra som några bloggare som jag stötte på säger?
Finns det något sätt som man kan få en lite gratisvisning utan att behöva betala $10?

Vore tacksam för svar.
Citera
2006-10-17, 23:46
Medlem
Subb[a]s avatar
Aldrig hört talas om detta lir, det kan väl inte vara ett alltför bra tecken?
Citera
2006-10-18, 00:33
Medlem
Seagates avatar
Du behöver inte betala ett öre för att kunna spela Second Life.

https://secondlife.com/join/
Citera
2006-10-18, 00:34
Medlem
uNderdog_101s avatar
Jag började med detta för ett par dagar sen, för jag ville kolla vad allt hullaballoo var om.
Angående kostnaden, första avataren på ett basic konto kostar ingenting, men varje extra gubbe efter det kostar 10 dollar.
Nu till själva "spelet", det är inte särskilt mycket till spel vad jag märkt, det går mest ut på att hora ut sig för att kanske tjäna pengar på det sättet.
Inom en halvtimme hade jag vunnit en kupong på en gratis lapdance på en strippklubb.
Det kräver en ganska redig uppkoppling eftersom spelets resurser (modeller, landskap, texturer) inte installeras på hårddisken utan streamas från servern eftersom världen förändras hela tiden, detta innebär att det blir ganska ordentlig lagg och att efter man teleporterat nånstans måste man oftast stå stilla eftersom terrängen inte laddats hem ännu så man har ingen aning var man springer.

Jag tycker definitivt att flashback borde invadera!
Citera
2006-10-18, 00:45
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uNderdog_101
Jag började med detta för ett par dagar sen, för jag ville kolla vad allt hullaballoo var om.
Angående kostnaden, första avataren på ett basic konto kostar ingenting, men varje extra gubbe efter det kostar 10 dollar.
Nu till själva "spelet", det är inte särskilt mycket till spel vad jag märkt, det går mest ut på att hora ut sig för att kanske tjäna pengar på det sättet.
Inom en halvtimme hade jag vunnit en kupong på en gratis lapdance på en strippklubb.
Det kräver en ganska redig uppkoppling eftersom spelets resurser (modeller, landskap, texturer) inte installeras på hårddisken utan streamas från servern eftersom världen förändras hela tiden, detta innebär att det blir ganska ordentlig lagg och att efter man teleporterat nånstans måste man oftast stå stilla eftersom terrängen inte laddats hem ännu så man har ingen aning var man springer.

Kan vi inte bygga upp en gated community ( det finns ju sådan funktionalitet i SL ) enbart för Flashbackare?
Citera
2006-10-18, 00:51
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Kan vi inte bygga upp en gated community ( det finns ju sådan funktionalitet i SL ) enbart för Flashbackare?

Hahahah, fan vilken bra ide! Inte en sosse så långt ögat når!
Citera
2006-10-18, 00:52
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:

Tack skall du ha för hjälpen! Jag kommer att invadera skiten redan i natt tror jag. Får man fråga vad du har för SL namn?
Citera
2006-10-18, 00:59
Medlem
uNderdog_101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaydeCaca
Tack skall du ha för hjälpen! Jag kommer att invadera skiten redan i natt tror jag. Får man fråga vad du har för SL namn?

"Niklas Hargrave"

Vi (ifall fler börjar "spela") borde skriva upp vad vi heter i spelet i denna tråden.
Citera
2006-10-18, 01:02
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
"Niklas Hargrave"

Vi (ifall fler börjar "spela") borde skriva upp vad vi heter i spelet i denna tråden.

Det tycker jag med. Jag blev Rob Rhea.

Om fler hänger på så fixar jag en tråd med allas alias.
Citera
2006-10-18, 08:53
Medlem
Nån som spelat BÅDE second life och entropia universe ?
Nån som kan jämföra dom ? Vilket är bäst ?

Själv spelar jag entropia universe och har bara läst om second life.

Om jag fattat det rätt så finns det inte direkt några sätt att tjäna pengar
i SL utan att först sätta in pengar ?
Och det finns inga MOB's att jaga ?

Eller har jag fattat fel ?
Citera
2006-10-18, 09:14
Medlem
HeTZ Sturm
Citera
2006-10-18, 14:09
Medlem
nat0ns avatar
Hamburg Beisswenger
inte den blekaste vad spelet går ut på så det blir spännande att se om några sekunder

edit: lirat ett tag nu. herregud vilket... spel haha, helt bizarrt. väldigt intressant
edit2: gjorde en ny karaktär istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in