Nr jag var yngre sndes ett program som kallades Sommar-HAJK, en s.k spinoff p HAJK, med Bengt Alsterlind som programledare. Nr programmet var slut(?) spelade ett s hrt band som Sven-Ingvars lten "Sommar och sol" och en jvla massa barn stod runtomkring i studion och lekte, dansade m.m
Jag och mina kompisar retade oss alltid p tv killar som spelade Allan i bakgrunden och jag undrar om ngon vet vad dessa pojkar gr idag? Den ene var kort, hade invandrarbakgrund och den andre var fet, ljushrig och bgge hade solglasgon. Jagar just nu en vidcap p grabbarna
Haha, s klockrent. Strde mig ocks p dessa miffon. Sedan var det en lite smfet kille som hngde p planket och sg allmnt utanfr ut. Troligtvis r detta Vrmlnningar och de klr sig sannolikt likadant idag.
Jag har ju ett gammalt tippen.. mste varit frn 1992-1993 eller nt, inspelat p ett klassiskt vhs-band.
Dr visade dom det dr hajk.. me bengt alsterlind, goliath, sven ingvars (frinspelad trudilutt som liksom smkidsen visades varje avsnitt, dr sngaren slr huvet i "stugan" s hela kulissen skakar till a'la kvinnofngelset). Kan tyvrr inte rippa den p nt stt d jag saknar all utrustning i frga.
Ontopic: Hatar dom dr ungarna. Fett verspelade. Dock tror jag av resten av programmet att dlja, att hela skiten e s regisserat att ungarna skms fortfarande idag fr att dom inte sade ifrn nr alsterlind tvingade p dom BP-s billigaste sommarleksaker, ttiotalets grsligaste "inneklder bland kidsen", i tron om att barnen hemma i stugorna verkligen skulle kunna identifiera sig me dom.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!