2006-10-09, 23:04
Medlem
Vad kostar en tablett? Hur många köper ni åt gången?
2006-10-10, 01:30
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartkrut
Vad kostar en tablett? Hur många köper ni åt gången?

Det finns ungefär en miljard trådar som behandlar detta ämne.

10 mg Stesolid kostar runt en krona på Apoteket. Vad man sedan får ge som köpare på den illegala marknaden beror på hur väl man känner den som säljer dem vidare. En del känner inte någon som har det utskrivet, utan köper av någon som känner någon. Åter andra känner inte någon som känner någon utan får köpa det i fjärde hand.

Ju längre från källan desto dyrare blir det, eftersom ytterst få är dumma/snälla nog att förmedla knark gratis. Det finns folk som utan att tveka lägger upp 1 500 kronor för en burk med 100 stycken 10 mg Stesolid. Andra skulle inte kunna tänka sig att ge mer än en femhundring. Det mesta jag vet att någon har betalat är 25 kronor stycket, men då har det rörst sig om små mängder (10-20 tabletter).

Hur stor tillgång som finns och hur stort behov man har spelar naturligtvis också in. Jag har till exempel aldrig betalt 25 kronor för en Stesolid, men den dagen de är slut och det bara finns en källa så betalar jag nog vad han vill ha.
2006-10-10, 21:16
Medlem
Vad är vanligast, pulver eller tablett-form? När det är i pulver-form, brukar det vara utblandat med socker eller liknande?
2006-10-10, 21:47
Medlem
Citat:
Vad är vanligast, pulver eller tablett-form? När det är i pulver-form, brukar det vara utblandat med socker eller liknande?

har aldrig hört att de finns i pulver form.
de ja har köpt mest är valium 10 mg för ca 10 kr st.
2006-10-11, 00:30
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:

Jag har sett det mesta, men diazepam i pulverform har jag aldrig sett. Finns gör det givetvis; en del "läkemedelsbolag" köper den aktiva substansen kilovis i färdigt skick från andra, och säkerligen så kommer det ibland även ut några korn som inte hamnar i tablettfabriker. Det är dock inget som jag någonsin har hört skulle finnas på marknaden i Sverige.

Tabletter som man sväljer är det absolut vanligaste.

Ampuller med injektionsvätska kommer då och då ut på marknaden, men det är ingen stor grej (vilket nog dels beror på att tillgången är dålig men även på att efterfrågan är det - de flesta bensotorskar vill inte skjuta).

Någon gång så har jag även sett Stesolid stolpiller till försäljning, men även det tycks vara ganska ovanligt.
2006-10-11, 01:38
Medlem
GaiNs avatar
Som redan påpekat finns flertalet trådar som behandlar detta ämne. Tråden låses således. Sök.

/moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in