• 1
  • 2
2006-10-07, 15:03
Medlem
FarbrorFuls avatar
Har tagit tramadol nu 2 dagar i rad. ganska höga doser eftersom jag inte har någon tolerans överhuvud taget. 450-500mg per dag-. så jag undrar e det bättre att ta kodein eller kratom idag för att få mindre at imorrn? och kommer jag få bra effekt nu eller kommer det bara att minska dagens at?
Citera
2006-10-07, 15:29
Medlem
ExCowboys avatar
Du blir inte abstinent efter två dagar.

Edit: Dessutom har du postat samma fråga i tramadoltråden. Skärp dig för helvete.
Citera
2006-10-07, 16:35
Medlem
brrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExCowboy
Du blir inte abstinent efter två dagar.

Edit: Dessutom har du postat samma fråga i tramadoltråden. Skärp dig för helvete.

Har han nämt ett ord om abstinens ?
Citera
2006-10-07, 16:51
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brrr
Har han nämt ett ord om abstinens ?
Jag antar att han menar abstinens/AT som samma sak för man får ingen avtändning utav opiater, som cowboy säger så får du
ingen abstinens eller liknande efter enbart 2dagar.
Citera
2006-10-07, 16:52
Medlem
ExCowboys avatar
@brrr: Nej, men "AT", och det brukar på det här forumet (måhända felaktigt) betyda abstinens när det gäller opiater. Avtändning i den betydelsen som man använder det i samband med exempelvis tjack existerar överhuvudtaget inte i fallet tramadol.
Citera
2006-10-08, 05:14
Medlem
FarbrorFuls avatar
jag tycker det är mkt avtändning men jag är ganska känslig också. sen tar jag nog ganska höga doser med tanke på att jag aldrig kör på opiater annars och att jag inte har nån tolerans alls. har kört 500mg fast utspritt på dagen. med 4-5 citodon och 4-5 matskedar kratom. har haft ganska ont i levern? ikväll tror jag? kan det vara något med blandningen?
e det nått med denna blandning som e farligt som jag har missat`P? isåfall skriv!

mvh
Citera
2006-10-08, 08:38
Medlem
SinCitys avatar
Viss korstolerans mellan Kratom och opiater kan föreligga. Kratom är dock ingen opiat, men brukar användas för att lindra symtomen av opiat-abstinens. Bland annat så används Kratom som hjälp vid behandling av heroinister på Nya Zeeland(har jag läst iaf, vet inte om det stämmer till 100%).

Det du skulle kunna göra är att köra Kratom i 2 dagar efter du slutat med Tramadolen. Det låter väldigt konstigt att någon utan opiat-tolerans skulle få abs efter två dagar på Tramadol dock. Det måste vara mycket som ligger i psyket och spökar, men det bör inte hålla i sig en hel vecka i alla fall så två dagar med Kratom efter bör väl funka ypperligt? Du bör ju absolut inte känna några abstinenssymtom på endast 2-3 dagars användande av Kratom. Använder man Kratom varje dag under en längre tid och i ganska stora doser så kan man få abs som sitter i 2-4 dagar max. Om man använt det dagligen i ett år eller så kanske det kan bli fråga om längre tid...

Testa om du inte kan köra bens också i 2-3 dagar efter Tramadolen. Funkar det så bör dina bekymmer ligga i psyket, något som kan vara nog så jobbigt och yppa sig i kroppsliga symtom. T ex så kan ju ångest resultera i dålig mage, skakningar och svettningar, ganska likt symtomen hur kroppen reagerar vid en opiatabstinens.
Citera
2006-10-08, 15:05
Medlem
Benzo_Manns avatar
Klart man mår piss efter hystat i två dagar.. Med så kort tid är det bara rida ut baksmällan.. Drick mycket och ta en 10a valium och sov.
Citera
2006-10-08, 16:47
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag är intresserad av vad ni får för "baksmälla/avtändning" utav opiater, efter ex. 2dagars bruk som ni säger?
Citera
2006-10-09, 12:47
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExCowboy
@brrr: Nej, men "AT", och det brukar på det här forumet (måhända felaktigt) betyda abstinens när det gäller opiater. Avtändning i den betydelsen som man använder det i samband med exempelvis tjack existerar överhuvudtaget inte i fallet tramadol.
De gånger jag tagit tramadol och ännu varit vaken då drogen slutat verka så har jag faktiskt kännt mig lite nedstämd... Tror det är tramadolens SSRI-effekt, serotoninnivån är lite lägre efter att ruset har gått ur kroppen...

Fast jag har bara upplevt detta på tramadol, har inte kännt att det vanliga endorfinutsläppet som andra opiater ger skulle leda till någon baksmälla...
Citera
2006-10-09, 21:05
Medlem
ExCowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
De gånger jag tagit tramadol och ännu varit vaken då drogen slutat verka så har jag faktiskt kännt mig lite nedstämd... Tror det är tramadolens SSRI-effekt, serotoninnivån är lite lägre efter att ruset har gått ur kroppen...

Fast jag har bara upplevt detta på tramadol, har inte kännt att det vanliga endorfinutsläppet som andra opiater ger skulle leda till någon baksmälla...

Konstigt, jag har aldrig märkt något sådant på tramadol. Dessutom borde ju serotoninnivån inte vara lägre efteråt än vad den var innan tramadolen kom in i bilden, just eftersom det har SSRI-effekt och inte är serotoninfrisättande eller så. Men vad vet jag, your milage may vary antar jag..
Citera
2006-10-10, 12:10
Medlem
jag brukar bli lite neråt och väldigt trött dagarna efter höga doser av tramadol. kan gå 2 dagar där jag endast ligger i sängen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in