Detta råkade jag ut för i sommras:
Efter att varit på krogen så var det en kille som var lite stökig. Polisen kom till plats och slet upp han mot polisbilen. Jag tog fyra foton med min mobilkamera på detta på avstånd.
Då händer detta: Dom griper mig för lagen om paragraf 63 eller 64 och ska släpa in mig på fyllehäktet. Faktum var att jag druckit några öl(5-6) men var helt klar i huvudet. Detta påpekade jag för polisen men det sket dom i,när jag väl kommit in i fyllehäcken så kommer nått överstebefäl och tittar på mig halvt genom dörren och bedömmer att dom ska hålla mig kvar.Deta tog 1-2 sek för han att besluta

Sen försöker ena snuten att ta min mobil eller förmå mig att plocka bort bilderna frivilligt eller om dom ska göra det..men jag lyckas slita ur batteriet så dom ej ska komma åt korten eller innehållet i mobilen."Bilderna sparas" Jag är vaken hela natten tills att nån ska komma och förklara för mig varför dom gjort så här. Men som vanligt utan respons.
Sen ringer jag på klockan och ber att på pissa. efter en 2 och en halv timme kommer någon.Ber att få pissa och får tillsvars "Vi ska se vad vi kan göra åt den saken" 3 timmar senare kommer en och släpper ut mig för att få pissa men då har man tagit saken i egna händer och pissat i den lilla brunnen.kl 9.15 släpps jag ut och blir meddelad att jag blivit omhändertagen enligt LOB och inte paragraf 63-64.
Någon som kan svara på detta?
Får man ej ta kort på ett ingripande?
Vad är paragraf 63-64?