Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-29, 09:56
  #1
Medlem
Nemesis1s avatar
I Ankeborg bor ju främst hundar, men ändå är de två rikaste invånarna ankor, och många andra av stadens viktigaste personer med... Ank-rasen består alltså av ett gäng parasitiska bankirer... Och även om borgmästaren inte är anka utan en gris så måste det nog vara så att han står under ankornas kontoll...

Kanske man kunde göra en serie om hur Adolf Hundler kommer fram till att ankorna måste utrotas, så att den bredaxlade, starka och friska hundrasen får lite levnadsutrymme... Sedan följer ett världskrig mot demokrater och kommunismer som sträcker sig hela vägen från Gåseborg till Långtbortistan... Samtidigt får vi följa med till koncentrationslägret där Josef Hundgelé utför experiment på anktrillingar och hur Alexander Lukas lyckas hitta ett papper som intygar att han inte har några ankor i släkten...

Själv är jag dock inte så bra på att teckna, och jag tvivlar på att någon av de proffessionella tecknarna hos Disney hakar på idén, så kanske någon på FB kan göra den??
Citera
2006-09-29, 12:29
  #2
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Själv är jag dock inte så bra på att teckna, och jag tvivlar på att någon av de proffessionella tecknarna hos Disney hakar på idén, så kanske någon på FB kan göra den??

Försök hitta passande, redan tecknade rutor till serien och klipp ihop dem, som dem gör i "Kalle Anka tar Syra och tänker på Bajs"-tråden? Borde väl vara enklast. Be De-Large eller Rolz. Dem har skillz. Ser fram emot resultatet
Citera
2006-09-29, 12:38
  #3
Moderator
impieteers avatar
Kommer den religiöst avvikande "Musse" att också drabbas av nymodigheterna?
Citera
2006-09-29, 13:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Kommer den religiöst avvikande "Musse" att också drabbas av nymodigheterna?


Självfallet, han är ju svart
Citera
2006-09-29, 17:37
  #5
Medlem
chillionaires avatar
jag vill ha gruppsex med Kajsa o mimmi
Citera
2006-09-29, 18:39
  #6
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makemerun
Självfallet, han är ju svart
En MSN-bekant (som förresten heter lowride här på FB) tipsade om att Musse kunde vara Hundlers bundsförvant Musselini...

Här är några andra förslag:

Jockstein (Uppfinnar-Jocke som Einstein)
SA (Björnligan)
Knattarna och Kicki, Pippi & Titti (eller vad Kajsas systerdöttrar nu hette) som experimentoffer på Ankschwiz
Citera
2006-09-29, 18:52
  #7
Moderator
impieteers avatar
Jag läste en gammal Pytontidning för ett tag sedan där de hade en parodi på Nalle Puh där hans kompis Nazi Nöff blir "eksemist" och börjar trakassera den nyinflyttade och matlagande "Musse Muslim" (väldigt lik Musse Pigg). Dessutom har jag för mig att de kastrerar Christoffer Robin eftersom han ser ut som en flicka och det slutar med att de jagar ut det rasfrämmande elementet Tigger ur skogen, för att tigrar inte ska bo där eller nåt. Det borde scannas in och läggas upp egentligen.
Citera
2006-09-30, 07:00
  #8
Medlem
Jag kan teckna Disney-karaktärerna rätt bra, men jag har inte så mycket tid / ork för en hel serie... Men idén låter jäkligt kul!
Citera
2006-09-30, 08:05
  #9
Medlem
Wittgensteins avatar
Maus, någon?
Citera
2006-09-30, 08:22
  #10
Medlem
Evaristos avatar
Stackars debile Långben blir klassad som mindervärdig och får genomgå eutanasi tillsammans med Mårten Gås och kusin Knase.

Pluto tjänstgör som vakthund i ett läger, den mest fruktade hunden eftersom han alltid hugger mot könsdelarna.

Björnbusarna blir givetvis ankestapo-agenter, hundar som de är.

MEN farmor Anka lyckas gömma sig och blir ledare för motståndsrörelsen Ankisterna!
Citera
2006-09-30, 08:28
  #11
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
jag vill ha gruppsex med Kajsa o mimmi
Om du kan ta en av björnbusarna som serie-alterego så kommer det att bli tuffa gangbangs så fjädrarna ryker när ankestapo förhör dessa slynor.
Citera
2006-09-30, 12:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
En MSN-bekant (som förresten heter lowride här på FB) tipsade om att Musse kunde vara Hundlers bundsförvant Musselini...

Här är några andra förslag:

Jockstein (Uppfinnar-Jocke som Einstein)
SA (Björnligan)
Knattarna och Kicki, Pippi & Titti (eller vad Kajsas systerdöttrar nu hette) som experimentoffer på Ankschwiz



Svarte petter är la enna Musselini i mina ögon
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback