2006-09-20, 16:11
Medlem
mamacitas avatar
Var i Stockholm kan man käka riktig mexikansk mat??? Och säg inte 'Taco Bar' eller någon tattig nachotallrik från Kentas gatukök eller sån skit. Nej vi snackar redigt mexarkäk, helst gjort av en tjock mexikan i sombrero, men en vanlig mexikan duger också.
Citera
2006-09-20, 16:27
Medlem
Det finns en rackare på Birger Jarlsgatan, nästan, nästan i hörnan Odengatan. Typ, köksbutiken på hörnan (HTH kök??) OdenGatan/Birger Jarlsgatan och sedan 10-20m ner mot Jarlaplan. Kanske inte "Mexico Deluxe", mer som TacoBar men mer genuint i smak. Säger de som varit där, dock inte jag... Burritos:en skall vara att rekommendera.

Sorry att jag inte vet mer än så, är själv sugen att gå dit men har inte hunnit...
Citera
2006-09-20, 19:05
Medlem
roppans avatar
http://www.alltomstockholm.se/Sok.as...006-09-20&nid=

Varsågod

EDIT: Bortse från träffarna på Taco Bar så har du lite restauranger att testa.
Citera
2006-09-21, 10:43
Medlem
mamacitas avatar
ojoj OJ..en burrito sitter aldrig fel. tack för tipset! ska definitivt kollas upp.

för övrigt tycker jag att det är konstigt att det inte finns fler mexikanska snabbmatsrestauranger i stan. bättre snabbmat finns inte, eller jo, men det skulle va kul med ett alternativ till hamburgare...

känns som att alltomstockholm gör lite luffiga bedömningar om vad som är mexikanskt. harry b james..jo tjena.
Citera
2006-10-31, 11:16
Medlem
Vad jag längtar efter är den sortens mexikansk mat som jag åt när jag bodde i san fransisco. När jag kollar på alltomstockholms lista över "mexikanskt" så ser jag bara tapasbarer, tex mex och stekhus. Hur kan det vara så svårt att få en riktig burrito i sverige, ifallafall stockholm, som är värd att kallas namnet? Det är ju faktiskt en mexikansk tunnbrödsrulle! En stor tortilla fylld med kryddat ris och bönor m kött av olika slag. Köttet är egentligen inte alls nödvändigt då bönorna kan ge samma "köttiga effekt". Det hela avslutas med en några rejäla matskedar FÄRSK tomatsalsa. Och grejen är att man ska kunna äta den på samma sätt som en tunnbrödsrulle.Det är ofattbart hur sån enkel och billig bond/fattigmansmat ska vara så svår att få till. Och den enda gång jag lyckades få nånting som iallafall liknade det jag pratar om, så kostar den hutlöst mycket för vad det faktiskt är: ris, vete och bönor.
Old el Paso åt helvete.
Citera
2006-10-31, 12:25
Medlem
I diverse foodcourts brukar det finnas bra mexikansk mat, finns i kungshallen tror jag,,
Citera
2006-11-04, 18:40
Bannlyst
Vill Du laga själv så hittar Du finfina produkter på Chez Albert, Roslagsgatan, kommer inte ihåg numret dock...
Citera
2006-11-05, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tosh
Vad jag längtar efter är den sortens mexikansk mat som jag åt när jag bodde i san fransisco. När jag kollar på alltomstockholms lista över "mexikanskt" så ser jag bara tapasbarer, tex mex och stekhus. Hur kan det vara så svårt att få en riktig burrito i sverige, ifallafall stockholm, som är värd att kallas namnet? Det är ju faktiskt en mexikansk tunnbrödsrulle! En stor tortilla fylld med kryddat ris och bönor m kött av olika slag. Köttet är egentligen inte alls nödvändigt då bönorna kan ge samma "köttiga effekt". Det hela avslutas med en några rejäla matskedar FÄRSK tomatsalsa. Och grejen är att man ska kunna äta den på samma sätt som en tunnbrödsrulle.Det är ofattbart hur sån enkel och billig bond/fattigmansmat ska vara så svår att få till. Och den enda gång jag lyckades få nånting som iallafall liknade det jag pratar om, så kostar den hutlöst mycket för vad det faktiskt är: ris, vete och bönor.
Old el Paso åt helvete.

Svaret är enkelt varför man inte kan få Mexikansk mat i Sverige

det finns inga BEANERS här bara araber o sånt
Citera
2006-11-12, 20:51
Medlem
baseballs avatar
Mexican Burrito eller Mexican Advocate på Wrap World, Hötorget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto