• 1
  • 2
2006-09-19, 16:34
Medlem
RaoulDukes avatar
Jag har sökt men inte hittat någon heltäckande tråd så jag skapar en. En polare till mig har obegränsade mängder dietyleter och jag intresserad av att prova men måste lära mig lite om grejerna först.

Vad har det för effekter på kroppen? Behagliga samt obehagliga.

Hur mycket behövs för att det ska ge effekt? Verkar det direkt när man drar in det?

Är det skadligt?
Citera
2006-09-19, 16:57
Medlem
Sir Dwains avatar
Någon dosering har jag ingen aning om, men förmodligen går det att andas in en hel del, man bör väl tappa medvetandet ett tag innan det blir livsfarligt. Effekterna är:

Inhalation: The critical effect of diethyl ethere is irritation of the mucous membranes in the upper parts of the respiratory system. Prolonged exposure to low levels of diethyl ethere in air may give symptoms from the central nervous system such as drowsiness, dizziness, irritability, difficulties concentrating, and headaches.
Ingestion: Symptoms as when inhaled. Acute symptoms are dizziness, drowsiness, and confusion.
Skin contact: Diethyl ethere as a liquid leads to drying of the skin especially after repeated exposure

Så länge ni inte dricker det tror jag den största risken är den extrema brandfaran. LC50 vid inhalering (vet inte säkert men jag misstänker att C står för concentration, ej att förväxla med D alltså) är för råttor, under 4 timmar 110mg/l. (även 129mg/l i 3 timmar, om du gillar siffor)
Citera
2006-09-19, 18:19
Medlem
RaoulDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Någon dosering har jag ingen aning om, men förmodligen går det att andas in en hel del, man bör väl tappa medvetandet ett tag innan det blir livsfarligt. Effekterna är:

Inhalation: The critical effect of diethyl ethere is irritation of the mucous membranes in the upper parts of the respiratory system. Prolonged exposure to low levels of diethyl ethere in air may give symptoms from the central nervous system such as drowsiness, dizziness, irritability, difficulties concentrating, and headaches.
Ingestion: Symptoms as when inhaled. Acute symptoms are dizziness, drowsiness, and confusion.
Skin contact: Diethyl ethere as a liquid leads to drying of the skin especially after repeated exposure

Så länge ni inte dricker det tror jag den största risken är den extrema brandfaran. LC50 vid inhalering (vet inte säkert men jag misstänker att C står för concentration, ej att förväxla med D alltså) är för råttor, under 4 timmar 110mg/l. (även 129mg/l i 3 timmar, om du gillar siffor)
Den där beskrivningen verkar ju bara ta upp eventuella biverkningar.

Någon som använder sig av eter som kan ge tips etc, är det ens nåt att ha. Är det kul liksom?
Citera
2006-09-19, 19:24
Medlem
Det är JÄVLIGT farligt att boffa lösningsmedel. Inte pga brandrisken men kicken uppstår när ångorna tränger undan syret ur blodet och du får syrebrist i hjärnan. Men det är roligt.
Citera
2006-09-19, 19:26
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Det är JÄVLIGT farligt att boffa lösningsmedel. Inte pga brandrisken men kicken uppstår när ångorna tränger undan syret ur blodet och du får syrebrist i hjärnan. Men det är roligt.
Sen ska man passa sig för att somna med trasan över näsan/munnen.
Citera
2006-09-19, 19:27
Medlem
men bensin då, är det ofarligt?

TROR DU ATT DET ÄR OSKADLIGT ATT BOFFA LÖSNINGSMEDEL DIN LILLA SNOOPSKIT?! börja knarka när du blir lite äldre så du förstår att du inte kan köra varje filmscen i verkligheten.
Citera
2006-09-19, 19:36
Medlem
RaoulDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomerang
men bensin då, är det ofarligt?

TROR DU ATT DET ÄR OSKADLIGT ATT BOFFA LÖSNINGSMEDEL DIN LILLA SNOOPSKIT?! börja knarka när du blir lite äldre så du förstår att du inte kan köra varje filmscen i verkligheten.
Nigga plz, eter användes för inte alls så länge sen inom sjukvården som bedövning/sövningsmedel. Tror man slutade med det för patienterna mådde dåligt när de vaknade upp och något dödsfall hade även förekommit, men snacka inte massa skit.

Jag påstår inte att det är ofarligt men är övertygad om att man kan använda det utan skador, det är därför jag vill ha hjälp och inte massa glåpord från nån som inte har en aning om vem jag är. Typiskt internet-beteende.
Citera
2006-09-19, 19:50
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaoulDuke
Nigga plz, eter användes för inte alls så länge sen inom sjukvården som bedövning/sövningsmedel. Tror man slutade med det för patienterna mådde dåligt när de vaknade upp och något dödsfall hade även förekommit, men snacka inte massa skit.

Jag påstår inte att det är ofarligt men är övertygad om att man kan använda det utan skador, det är därför jag vill ha hjälp och inte massa glåpord från nån som inte har en aning om vem jag är. Typiskt internet-beteende.

Eter lanserades också som ett billigare alternativ till alkohol ett tag, man ansåg att de kroniska effekterna var betydligt lindrigare, samt att det var lättare att hantera då ruset varar en så mycket kortare period. Dock hände det att folk brände ihjäl sig när en del var dumma nog att röka i kombination med detta (dödliga överdoser förekom naturligtvis också).
Citera
2006-09-19, 21:24
Medlem
RaoulDukes avatar
Kan någon beskriva upplevelsen av ett eter-rus?

Hur länge håller det i?
Citera
2006-09-19, 23:07
Medlem
Tror du det finns någon som helst anledning till att det inte är allmänt känt hur man doserar eter, vad som händer under ruset osv fall det nu skulle vara ofarligt?

men jag ber dig faktiskt att köra på så hårt du kan, snubben du kände som fixade det vet väll kanske hur man doserar eller är det så att han stulit det och själv inte har en aning om hur man gör mer än att det är ballt i fear and loahting?

Och föresten, flashback är inte bästa sidan till sånthär delvis för att informationen du kan få kan mycket väll vara felriktad.

www.erowid.com har de mesta om de flesta drogerna och andra producter som du kan väcka på.

Och föresten, vilket/vilka beetenden räknar du med att träffa på, här på flashback?
Citera
2006-09-20, 13:25
Medlem
RaoulDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomerang
Tror du det finns någon som helst anledning till att det inte är allmänt känt hur man doserar eter, vad som händer under ruset osv fall det nu skulle vara ofarligt?

men jag ber dig faktiskt att köra på så hårt du kan, snubben du kände som fixade det vet väll kanske hur man doserar eller är det så att han stulit det och själv inte har en aning om hur man gör mer än att det är ballt i fear and loahting?

Och föresten, flashback är inte bästa sidan till sånthär delvis för att informationen du kan få kan mycket väll vara felriktad.

www.erowid.com har de mesta om de flesta drogerna och andra producter som du kan väcka på.

Och föresten, vilket/vilka beetenden räknar du med att träffa på, här på flashback?

Jag förstår inte varför du är så fientlig, om du har några erfarenheter (bra som dåliga) eller kan något om ämnet får du gärna delge dessa, men dina personliga åsikter om droger har jag absoult inget intresse av, thank you kindly. Men tack för påminnelsen om erowid, det stod en hel del där.

http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Ether.shtml
Citera
2006-09-20, 15:06
Jag har testat dietyleter flera gånger. Då har jag dränkt in 10-15 ml i en bommulstuss o lagt det i en plastpåse, sedan andats in o ut. Man blir yr, vissa smärtstillande effekter i kroppen uppstår. Sen går det över på ca 5 minuter om du inte fortsätter. Det verkar ganska snabbt, men några hallucinationer har jag aldrig upplevt.

Fördelar:
Lagligt
Mycket liten risk för överdosering
Ganska avslappnande

Nackdelar:
Du stinker bensinmack dagen efter, då det utsöndras bl.a genom huden
Inte särskilt nyttigt för levern
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera