Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-16, 17:51
  #1
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Jag läste i metro för några dagar sedan att det var lätt för testgubben att lura bilens alkolås genom en enkel metod som de inte ville avslöja. Guldfrågan är således, hur gjorde de? Jag är bara intresserad av vad de gjort, eftersom man alltid blir lite nyfiken på metoder som tidningarna vägrar avslöja.
Citera
2006-09-16, 17:53
  #2
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Jag läste i metro för några dagar sedan att det var lätt för testgubben att lura bilens alkolås genom en enkel metod som de inte ville avslöja. Guldfrågan är således, hur gjorde de? Jag är bara intresserad av vad de gjort, eftersom man alltid blir lite nyfiken på metoder som tidningarna vägrar avslöja.

Be broshans kusin utanför bilen blåsa...Garanterat det som tidningen såg som "fusk"...HAHA, Mediahorer
Citera
2006-09-16, 18:06
  #3
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Be broshans kusin utanför bilen blåsa...Garanterat det som tidningen såg som "fusk"...HAHA, Mediahorer
He he...näe det här handlade om att "fiffla" med låset och reportern sa att han gjorde det själv, ensam.
Citera
2006-09-16, 18:12
  #4
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
He he...näe det här handlade om att "fiffla" med låset och reportern sa att han gjorde det själv, ensam.

Hade han druckit då? Tänkte bara så vi reder ut allt på en gång
Citera
2006-09-16, 18:15
  #5
Medlem
core_s avatar
"Fiffla" har ju en ganska bred innebörd.

Enkel metod för honom kan ju vara att slita låset åt helvete och ge sig an lite fulkoppling.

Enkel metod för mig är att ta en annan bil

Missförstå mig fel, go'vänner. Jag kör aldrig rattfull och har således aldrig behövt använda mina teorier i praktiken
Citera
2006-09-16, 18:20
  #6
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Hade han druckit då? Tänkte bara så vi reder ut allt på en gång
Jadå, annars hade det knappast varit något repotarge värt att nämna. Ganska hög promille hade han också. Har för mig att han drack ett par starköl. Inte som Aschberg i "Insider" förvisso, men i alla fall...
Citera
2006-09-16, 18:23
  #7
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
"Fiffla" har ju en ganska bred innebörd.

Enkel metod för honom kan ju vara att slita låset åt helvete och ge sig an lite fulkoppling.

Enkel metod för mig är att ta en annan bil

Missförstå mig fel, go'vänner. Jag kör aldrig rattfull och har således aldrig behövt använda mina teorier i praktiken
Nej nej, inga sådana drastiska metoder. Detta handlar om att göra någonting tillfälligt så att man omkringgår låsningsmekanismen och kan starta bilen som vanligt. Detta eftersom företaget som byggt alkolåset sagt att de varit medvetna om problemet och sagt att de arbetar på att åtgärda det inom en snar framtid.
Citera
2006-09-16, 18:25
  #8
Medlem
Avva66s avatar
Om man nu nödvändigtvis ska lura Alkolåset (nödläge) så borde det funka
att fylla en påse med utandningsluft, och tömma i munstycket.
Det kanske till och med räcker med vanlig luft.
Ska luften vara varm så får man värma den innaför jackan.
Citera
2006-09-16, 18:27
  #9
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Om man nu nödvändigtvis ska lura Alkolåset (nödläge) så borde det funka
att fylla en påse med utandningsluft, och tömma i munstycket.
Det kanske till och med räcker med vanlig luft.
Ska luften vara varm så får man värma den innaför jackan.
Hur går det till? Finns det inte alkorester i den luften då? Måste maninte blåsa in med kfraft för att låset skall ge respons?
Citera
2006-09-16, 18:33
  #10
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Hur går det till? Finns det inte alkorester i den luften då? Måste maninte blåsa in med kfraft för att låset skall ge respons?
Jag testade med en vanlig alkometer, och det funkade. Men om det funkar på ett alkolås vet jag inte, men det borde funka.
Och givetvis så måste man fylla påsen när man är nykter.
Kraften får man genom att krama ihop påsen.
Citera
2006-09-16, 20:01
  #11
Medlem
Erk Swedes avatar
minikompressor

Det går att lura med en minikompressor för en hundring.finns ju för att blåsa upp luftmadrasser på biltema .
Tydligen krävs en viss teknik.
hört dom som blåst upp ballonger med kompressorn för att ballongen var lättare att styra blåset med.
Citera
2006-09-16, 20:28
  #12
Medlem
klos_s avatar
Tryck för röret med tungan och blås utan för.... lr vad man ska säje

/Mvh klos
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback