2006-09-15, 14:25
Medlem
Herr Lindholms avatar
Är det någon som kommer på rena dumheter? Med det så menar jag inte t.ex. magi, återuppväckande av de döda, halsbrytande vetenskapliga extrapoleringar eller att 17-åriga tjejer med höga och snygga sparkar kan slakta 20 st till tänderna beväpnade yrkesmördare.

Igår återbesökte jag C&C: Renegade. I tutorialavsnittet så var det något som jag nästan hade glömt bort, nämligen skjutbanan. Skottriktningen på den är riktad inåt det lilla militärlägret man går omkring i.

Någon som har några mer exempel på rena dumheter?

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-09-15, 14:32
Medlem
Lurken1s avatar
Låt mig spela runt lite först...sen återkommer jag säkert med några fina exempel.
Citera
2006-09-15, 14:45
Medlem
IMPlicits avatar
Jag vet inte om det är den typen av dumhet du är ute efter, men vem fan är det som sitter och ger en pengar varje gång man skjuter ihjäl eller kör över någon i GTA?
Citera
2006-09-15, 14:46
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Jag vet inte om det är den typen av dumhet du är ute efter, men vem fan är det som sitter och ger en pengar varje gång man skjuter ihjäl eller kör över någon i GTA?

Man rånmördar dem väl? Det är ju ändå rätt logiskt att man muddrar fickorna på en person man just blåst huvudet av.
Citera
2006-09-15, 14:48
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Man rånmördar dem väl? Det är ju ändå rätt logiskt att man muddrar fickorna på en person man just blåst huvudet av.
Men man rånmördar väl inte folk, sittandes i en bil, körandes i 150 km/h?

Allvarligt talat har du en poäng där faktiskt. Det godtar jag.

Edit: Det där med logiskt vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om. Om jag precis skjutit ihjäl någon mitt i stan tror jag inte att jag skulle börja pillra omkring i hans fickor
Citera
2006-09-15, 15:04
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Men man rånmördar väl inte folk, sittandes i en bil, körandes i 150 km/h?

Allvarligt talat har du en poäng där faktiskt. Det godtar jag.

Edit: Det där med logiskt vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om. Om jag precis skjutit ihjäl någon mitt i stan tror jag inte att jag skulle börja pillra omkring i hans fickor

Du menar att man tar upp pengarna automatiskt medan man fortfarande är inne i bilen? Jo, det är iofs rätt udda, men annars är ju det att man får pengar av sina offer i GTA-spelen ändå mer logiskt än hur det brukar vara i alla andra spel. Hur vettigt är det att man kan samla ihop en mindre förmögenhet i fullt gångbara kontanter genom att slå ihjäl spindlar och småkryp i en grotta som är fallet i de flesta rollspel?
Citera
2006-09-15, 15:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Du menar att man tar upp pengarna automatiskt medan man fortfarande är inne i bilen? Jo, det är iofs rätt udda, men annars är ju det att man får pengar av sina offer i GTA-spelen ändå mer logiskt än hur det brukar vara i alla andra spel. Hur vettigt är det att man kan samla ihop en mindre förmögenhet i fullt gångbara kontanter genom att slå ihjäl spindlar och småkryp i en grotta som är fallet i de flesta rollspel?
Det är inte så dumt. Skator samlar ju på blanka föremål, så man skulle ju kunna tänka sig att mutantskator satt på silverskatter. Varför inte spindlar?

Att man får pengar av sina offer i GTA kan ses som smådumt.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-09-15, 15:31
Medlem
Kanske inte jättedumt, men irriterande. När spelfiguren är handikappad och inte kan hoppa över ett litet trästaket. Det är särskilt irriterande i spel som Resident Evil där man är en djävla smidig superagent som sparkar sönder zombies i fina karatemoves. Inte fan kan idioten hoppa över ett litet staket.
Citera
2006-09-15, 15:32
Medlem
roccs avatar
I gta 1 e det bra dumt att man inte kan hoppa
på en motorcykel från båda hållen.
om den står med vänstra sidan mot en vägg
kan man inte hoppa på den alls.
Citera
2006-09-15, 15:53
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det är inte så dumt. Skator samlar ju på blanka föremål, så man skulle ju kunna tänka sig att mutantskator satt på silverskatter. Varför inte spindlar?

Att man får pengar av sina offer i GTA kan ses som smådumt.

MVH
/Herr Lindholm
Så du menar på allvar att du tycker det är konstigare att människor har pengar på sig än att spindlar har det?
Citera
2006-09-15, 16:39
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Hahaha! Jag kom precis att tänka på Diablo II. Där kan man ju slå ihjäl en flugsvärm och se flugorna tappa en 20-kilos tvåhandsyxa
Citera
2006-09-15, 16:40
Medlem
Continental Ops avatar
hela den där företeelsen pussel i äventyrsspel, att man löser nån jävla rebus för att öppna en dörr

hackandet av datorer i splinter cell påminner lite om det

sånt där är ju rent nonsens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in