2006-09-13, 19:33
Medlem
Poddes avatar
Nu är det bara en och en halv månad tills spelet släpps i USA

¤ Vad har ni för förväntningar?
¤ Tror ni det kommer att leva upp till vad man förväntar sig av ett Final Fantasy spel?

Diskutera
Citera
2006-09-13, 20:01
Medlem
Guybrushs avatar
Dum fråga kanske, men till ps2 eller vilken platform?
Citera
2006-09-13, 20:34
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Dum fråga kanske, men till ps2 eller vilken platform?

Japp, PS2
Citera
2006-09-13, 20:41
Medlem
FallMedStils avatar
Personligen tycker jag att det Square producerat sen Enix köpte upp dem har varit ganska slätstruket och har mest känts som desperata försök till att mjölka pengar. Även om spelen alltid håller en hyfsat hög klass så tilltalar dem inte mig längre. Det har blivit alldeles för mycket "tryck-så-snabbt-du-kan-på-skjutknappen" enligt mig. Efter Final Fantasy IX började nedåttrenden. En positiv sak verkar dock vara att de försöker förnya serien i och med denna del med hjälp av en blandning mellan det gamla stridssystemet och det man använde sig av i Final Fantasy XI. I slutändan kommer förmodligen de flesta som tyckte om Final Fantasy X och X-2 att tycka detta är ett juste spel.
Citera
2006-09-13, 20:46
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallMedStil
Personligen tycker jag att det Square producerat sen Enix köpte upp dem har varit ganska slätstruket och har mest känts som desperata försök till att mjölka pengar. Även om spelen alltid håller en hyfsat hög klass så tilltalar dem inte mig längre. Det har blivit alldeles för mycket "tryck-så-snabbt-du-kan-på-skjutknappen" enligt mig. Efter Final Fantasy IX började nedåttrenden. En positiv sak verkar dock vara att de försöker förnya serien i och med denna del med hjälp av en blandning mellan det gamla stridssystemet och det man använde sig av i Final Fantasy XI. I slutändan kommer förmodligen de flesta som tyckte om Final Fantasy X och X-2 att tycka detta är ett juste spel.

Ja, håller med. Kan de inte bara gå tillbaka till FF7 grafiken och satsa på att göra bra storys och karaktärer det är ändå de som är de primära. Jag kommer förmodligen att köpa spelet, men det blir mycket nytt det är inte gå runt och sedan kommer random fight längre utan man ska kunna se fiender när man går runt, som i Wow typ.

Men kanske kan det bli bra.
Citera
2006-09-13, 22:30
Medlem
teowinds avatar
Nja, jag skulle inte ha något emot ett lite retro-FF, men rollspelsgenren har ju sin utveckling som alla andra genrer. Just nu så verkar utvecklarna gå ifrån turordningssystemet och köra mer på antingen tactics (FFXII utspelas ju i Ivalice t.o.m.), eller mer action (a'la Kingdom Hearts).

Jag är hoppfull inför FFXII dock, ska bli kul med en fräsch story. Gillade inte världen allt för mycket i FFX, och av recensioner att döma verkar det leva upp till förväntningarna.
Citera
2006-09-14, 12:18
Medlem
bravehs avatar
Bara lovande, allt jag läst iaf. Vore dock illa om det inte släpps i Europa föränn nästa år . Hoppas också på ett enklare uppgraderingssystem än Sphere Grid. Har fortfarande inte klarat FFX eftersom jag inte orkat sätta mig in i det systemet.
Citera
2006-10-02, 08:27
Medlem
Atlantiss avatar
Nu ligger det ute på P2P-nätverk. Vissa säger att det är en beta-version, andra säger att det är retail.

Har tyvärr ingen tid att testa det före helgen
Citera
2006-10-02, 14:00
Medlem
Poddes avatar
Bränner det nu
Citera
2006-10-02, 14:09
Medlem
Börja fan inte att bakåtsträva nu. Serien blir bara bättre och bättre! FFX är för mig det spel som ligger mig närmast hjärtat och jag är övertygad om att FFXII kommer överträffa mina förväntningar. Jag älskar verkligen den design som kommit att prägla de senare FF spelen, den luftiga, fräscha atmosfären känns fortfarande hypermodern.
Allt blir bara bättre, jag skulle aldrig kunna spela om FF7 bara för "Känslan". Det är ett föråldrat spel och har ingenting att komma med i jämförelse. Kalla mig en ytlig spelare, men för mig är framställningen och grafiken väldigt viktig, den ska kännas aktuell och modern och ta andan ur mig, precis det alla final fantasy spel lyckats med hittills.

braveh: sphere-grid är ett utmärkt system imo..
Citera
2006-10-02, 14:29
Medlem
FallMedStils avatar
Man är inte bakåtsträvande bara för att man tycker om de äldre spelen i serien, men om man tillhör den skara som föll för serien i dess turordningsbaserade form så har man svårt för att gå ifrån det, nya spelare har ju lärt sig tycka om spelen på ett annat sätt och därmed blir förändringen bara positivt. Själv tilhör jag den "bakåtsträvande" skaran antar jag

Mitt 200e inlägg \o/
Citera
2006-10-02, 15:34
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
braveh: sphere-grid är ett utmärkt system imo..

Extremt jobbigt att sätta sig in om man inte har tid att sitta o spela hela dagarna. Så har det varit för mig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in