Citat:

Ursprungligen postat av FallMedStil

Personligen tycker jag att det Square producerat sen Enix köpte upp dem har varit ganska slätstruket och har mest känts som desperata försök till att mjölka pengar. Även om spelen alltid håller en hyfsat hög klass så tilltalar dem inte mig längre. Det har blivit alldeles för mycket "tryck-så-snabbt-du-kan-på-skjutknappen" enligt mig. Efter Final Fantasy IX började nedåttrenden. En positiv sak verkar dock vara att de försöker förnya serien i och med denna del med hjälp av en blandning mellan det gamla stridssystemet och det man använde sig av i Final Fantasy XI. I slutändan kommer förmodligen de flesta som tyckte om Final Fantasy X och X-2 att tycka detta är ett juste spel.

Ja, håller med. Kan de inte bara gå tillbaka till FF7 grafiken och satsa på att göra bra storys och karaktärer det är ändå de som är de primära. Jag kommer förmodligen att köpa spelet, men det blir mycket nytt det är inte gå runt och sedan kommer random fight längre utan man ska kunna se fiender när man går runt, som i Wow typ. 
Men kanske kan det bli bra.