Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-10, 07:28
  #1
Medlem
miklons avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...885015,00.html

Någon som vet vilka de är och/eller i vilka kommuner de står på listorna?
Citera
2006-09-10, 08:24
  #2
Medlem
djmackas avatar
Tyvärr vet jag inte vilka det där, men jag har en fundering.

Hur kommer det sig att AB inte publicerar namn och bild på dem? De är ju ändå dömda brottslingar. Personligen anser jag att en pedofil har ett lägre människovärde och vill därför gärna veta vilka det är så att man inte rösta på dem.
Citera
2006-09-10, 08:42
  #3
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djmacka
Tyvärr vet jag inte vilka det där, men jag har en fundering.

Hur kommer det sig att AB inte publicerar namn och bild på dem? De är ju ändå dömda brottslingar. Personligen anser jag att en pedofil har ett lägre människovärde och vill därför gärna veta vilka det är så att man inte rösta på dem.
Hade det varit Sverigedemokrater eller dyl så hade du få se bild och säkert adress till dom allihopa, men nu lever vi i ett sosseland och då får du inte se bild och namn på etablerade partimedlemmar....
Citera
2006-09-10, 09:10
  #4
Medlem
pinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Hade det varit Sverigedemokrater eller dyl så hade du få se bild och säkert adress till dom allihopa, men nu lever vi i ett sosseland och då får du inte se bild och namn på etablerade partimedlemmar....

Skitsnack! Spelar ingen roll vem det hade varit, eller vilken politisk åskådning denna person skulle haft. Anledningen är att de har avtjänat sitt straff och anses rehabiliterade och skall därför inte straffas mer, genom att få sina liv sönderfläkta i media.

Som princip håller jag med, men när det gäller just sexuellt utnyttjande av barn, ja då skulle jag kanske kunna se mellan fingrarna.

Rätt festlig kommentar av den där lokalpolitikern "Nä, mig lämnar du utanför alla skriverier. Jag vill inte. Du får inget tillstånd till det. Förstår du det!" Trodde han på fullaste allvar att de inget skulle skriva om han inte gav sitt tillstånd?
Citera
2006-09-10, 09:23
  #5
Medlem
Drapåtrissors avatar
Dessutom smiter dom ifrån sina utdömda skadestånd. Naturligtvis ska kräken strykas från alla listor omgående.
Citera
2006-09-10, 09:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinhead
Skitsnack! Spelar ingen roll vem det hade varit, eller vilken politisk åskådning denna person skulle haft. Anledningen är att de har avtjänat sitt straff och anses rehabiliterade och skall därför inte straffas mer, genom att få sina liv sönderfläkta i media.

Som princip håller jag med, men när det gäller just sexuellt utnyttjande av barn, ja då skulle jag kanske kunna se mellan fingrarna.

Rätt festlig kommentar av den där lokalpolitikern "Nä, mig lämnar du utanför alla skriverier. Jag vill inte. Du får inget tillstånd till det. Förstår du det!" Trodde han på fullaste allvar att de inget skulle skriva om han inte gav sitt tillstånd?

Det märks att du inte är särskilt insatt. Ta en titt på Expos:s hemsida så ser du att alla dömda sverigedemokrater på valsedlarna är namngivna! Runt om i landet skriver sedan respektive lokaltidning om just "deras" tidigare dömde sverigedemokrat. Med namn! Så skitsnacket är det nog du som står för...
Citera
2006-09-10, 11:00
  #7
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinhead
Anledningen är att de har avtjänat sitt straff och anses rehabiliterade och skall därför inte straffas mer, genom att få sina liv sönderfläkta i media.
Jag vet inte vilka de utpekade politikerna är. Jag misstänker dock att om politikerna varit mördare, "vanliga" våldtäktsmän eller bankrånare istället för pedofiler skulle de ändå förr eller senare vara tvungna att valsa runt i media. Politikerna i artikeln borde ha varit medvetna om att deras förflutna skulle springa ikapp dem.

Frågan är om den som begått ett brott, vare sig det gäller folkölssnatteri, bedrägeri, övergrepp, mord eller något annat ska vara utesluten från politisk aktivitet i all tid och evighet? En karenstid som varierar från 5 år (folkölssnatteri, ätande av plockgodis innan kassan passerats), 10 år (grov ekonomisk brottslighet, misshandel, rån) till 25 år (mord, våldtäkt) kanske skulle vara en lösning. Kontrollen görs av de politiska partierna.

Angående artikeln skulle jag gärna ha sett samma kartläggning omfattande förutom övergrepp mot barn även rån, mord m.m.
Citera
2006-09-10, 11:17
  #8
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Hade det varit Sverigedemokrater eller dyl så hade du få se bild och säkert adress till dom allihopa, men nu lever vi i ett sosseland och då får du inte se bild och namn på etablerade partimedlemmar....

Glöm det, Expo hade skrivit om dem och sen absolut ingen annan. Den vanliga pressen behandlar snarast SD för välvilligt, för hur många av de kriminella SD:are du läst om på Expo har du sett i rikstäckande press sen? (Lokalblaskor är en annan femma, de läses av en mer begränsad andel människor)
Citera
2006-09-10, 11:22
  #9
Medlem
CS-bögens avatar
Misstänkta huliganer hänger Aftonhoran med glädje ut, men dömda pedofiler ska ju minsann skyddas.
Citera
2006-09-10, 11:34
  #10
Medlem
pinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det märks att du inte är särskilt insatt. Ta en titt på Expos:s hemsida så ser du att alla dömda sverigedemokrater på valsedlarna är namngivna! Runt om i landet skriver sedan respektive lokaltidning om just "deras" tidigare dömde sverigedemokrat. Med namn! Så skitsnacket är det nog du som står för...

Och hur många är det som läser Expo? Anses det vara en lika stor publikation som en ordinär dagstidning? Innan du kackar ur dig dumheter, tänk efter lite. Vad sen lokalblaskor sen skriver är endast periferert. Det är de närmast sörjande som läser vad som står i dem. Men! Blåser du upp det i Aftonbladet/Expressen då får ALLA reda på det och de är paria i hela Sverige. DET är ett straff som tidningarna inte bör/kan/får lägga på dem efter avtjänad dom. Alltså, inget skitsnack, bara säger som det är...
Citera
2006-09-10, 12:19
  #11
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Misstänkta huliganer hänger Aftonhoran med glädje ut, men dömda pedofiler ska ju minsann skyddas.

Huligan och pedofil är samma sak. Så jag håller med, de borde hängt ut pedofilerna också.
Citera
2006-09-10, 13:14
  #12
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Huligan och pedofil är samma sak. Så jag håller med, de borde hängt ut pedofilerna också.


Ja sannerligen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback