• 1
  • 2
2006-09-06, 20:00
Medlem
LiqWids avatar
Läste precis en recension på svenska om spelet. Verkar vara så grymt. Får det i morgon och då ska det hårdtestas för att se om det verkligen är så bra och jävla kul som man föreställer sig. Det har överlag fått bra betyg och har på engelska internetrecensioner skrapat ihop 85.7/100 som ett medelbetyg, inte illa pinkat.

Det skulle inte förvåna mig om det är det bästa spelet till X360 som jag hittills lirat, jag menar tillhyggen som fotbollar och cd-skivor. Återkommer i morgon med en analys, om jag kan slita mig.

Gamereactors Recension - 8/10

IGNs Recension - 8.3/10

Gamespots Recension - 8.4/10

Gamerankings Dead Rising-sida 86/100 (Internetmedel)
Citera
2006-09-06, 20:20
Medlem
MagicKingdoms avatar
spelet e kul att sätta på och spela nån timma ibland... om man vill avreagera sig lite... men annars e det ruggigt enformigt..

TACKA VET JAG RESIDENT EVIL... action +pussel e aboslut bäst....

dead rising 3/10
Citera
2006-09-06, 21:01
Medlem
Cum*s avatar
Det ser ju inte riktigt ut som ett spel som sitter och vrålspelar utan precis som MagicKingdom skrev, att man mer spelar lite då och då för att "avreagera" sig.

Är rätt intresserad på (ungeför) hur lång tid det tar att klara spelet och om det finns några upplåsningsbara saker och/eller om det har något omspelningsvärde. Fast nu har jag ju inte mer än tittat lite hastigt på någon recension. Ska nog kolla lite närare nu.

Blev lite sugen på att inflrskaffa mig en 360 när jag såg att det fanns ett Dead Rising Bundle
Citera
2006-09-06, 21:19
Medlem
LiqWids avatar
Jag tror nog det blir kul, det finns mycket att låsa upp och återspelningsvärdet verkar kunna vara ganska stort. I alla fall om man ska klara det till 100% och göra det ordentligt.
Citera
2006-09-10, 13:20
Medlem
SAMSARAs avatar
Ja jag tycker det finns ett stort återspelningsvärde. Själv har jag blivit helt besatt i spelet och har svårt att hålla mig ifrån det. Visst är det enformigt, men det spelar inte så stor roll för jag tycker det är så kul att döda zombies! Fast det finns stunder då jag blir väldigt irriterad då ja stänger av xboxen och tänker att nu ska ja fan aldrig mer spela det här spelet, men efter 10 minuter så sitter jag där igen.

Har precis låst upp infinite mode och ser fram emot att låsa upp lightsabren. Oj va det ska bli kul att hugga ner zombies med en lightsabre!
Citera
2006-09-10, 13:25
Medlem
Läste första gången om det för 1,5år sedan eller något, då var jag som besatt.
Men nu när jag sett väldigt många filmklipp, det har ju allt egentligen,
men det verkar så jävla enformigt, utan någon tung story.. Njaa. Jag vet inte ritkigt.
Citera
2006-09-10, 16:16
Medlem
Frostnatts avatar
Ett helt underbart spel, härliga karaktärer och skön bra handling, känns verkligen som en zombiefilm. Det finns jävligt mycket att göra och det har verkligen replay value. Skulle ge det 8/10 i nuläget, ett betyg som kan stiga när jag spelat igenom hela.
Citera
2006-09-10, 21:27
Bannlyst
Jag är också helt torsk på detta spel!
Har bara hunnit med att spela ett par timmar (fram till dom som åker jeep i parken) men jag gillar det så här långt.

Har inte hunnit utforska allt än men dom flesta tillhyggen har nog används hitils.

Kan man göra något med dessa micro ugnar som står lite här & där?
jag har hittat någon spis som går att sätta på en snabbis också.
Kan man få något att explodera i micron eller på spisen?

Mitt i all denna slakt så glömmer jag alltid att ta kort också! Men men...

EDIT// alla dessa människor man hittar här & där, ska man ta alla till kontrollrummet?
Citera
2006-09-10, 21:33
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Jag är också helt torsk på detta spel!
Har bara hunnit med att spela ett par timmar (fram till dom som åker jeep i parken) men jag gillar det så här långt.

Har inte hunnit utforska allt än men dom flesta tillhyggen har nog används hitils.

Kan man göra något med dessa micro ugnar som står lite här & där?
jag har hittat någon spis som går att sätta på en snabbis också.
Kan man få något att explodera i micron eller på spisen?

Mitt i all denna slakt så glömmer jag alltid att ta kort också! Men men...

EDIT// alla dessa människor man hittar här & där, ska man ta alla till kontrollrummet?

Man kan fixa lite med mat och sånt, har inte experimenterat så mycket med det ännu dock. Bara typ värmt upp stekpannan på spisen så den börjag glöda. Fick dock ett medelande som sa att man kunde mixa ihop olika saker av maten som tydligen skulle vara mer effektiv då.

Ja du ska plocka med dig folket du hittar (eller om du är lite ond ta smaskiga bilder när de blir slaktade...)
Citera
2006-09-10, 22:19
Medlem
The Shapes avatar
Prova att blanda en flaska juice och en paj i mixern. Full kraft samt att man blir untouchable.
Citera
2006-09-11, 13:21
Medlem
SAMSARAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Bara typ värmt upp stekpannan på spisen så den börjag glöda.

Jag tycker det är kul att värma upp stekpannan så den börjar glöda och sen gå och bränna sönder ansiktet på några zombies... hehehe
Citera
2006-09-13, 08:58
Bannlyst
hur dödar man "generalen" i lanthandeln?
Han med den stora machetan.
Tittade in till honom när jag skulle hämta medicin & va tvungen att lägga benen på ryggen.

Sedan undrar jag också vad ni gjort åt dårarna som åker Jeep?

Fan vad jag gillar videosekvenserna när man möter dessa "bossar".
Dessa videosekvenser är ju helgrymma!

Gillade den med clownen bäst så här långt.

Jag har fan inte klarat något av uppdragen som man kan göra vid sidan av, utom det första då & det va ju skitlätt.
Ser ju fan knappt texten på min 32 tums tv, det har jag inte gjort på något av mina spel.

Detta är som sagt ett kanonlir, skulle spela hela tiden om det inte vora för 2 barn & en kärring.

Vilket är erat favorit vapen?

Jag gillar släggan skarp, golf & hockey klubbor är också jävligt sköna.
El-gitaren är ju också jävligt skön men jag har en förmåga att hinna bli anfallen när jag använder den så den får ett litet - för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in