2006-09-06, 06:29
Medlem
En fruktpizzas avatar
Det norska företaget Mills säljer ett potatismos som innehåller gräslök. Det är ett underbart potatismos som tillagas med mjölk och smör. Det är potatisflingor i paketet, och inget pulver som i Felix mosprodukter. Har ingen lust att åka till Norge för att skaffa en pall med mospaket... Finns det någon handlare runt Göteborg som för deras sortiment? Vill ju inte bli ertappad av tullen på Svinesundbron med 56 ton potatismosflingor...
Citera
2006-09-08, 23:29
Medlem
En fruktpizzas avatar
Hrm... MOS var det... Någon som vet? Alltså - Mills gräslöksmos!
Citera
2006-09-08, 23:42
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Hrm... MOS var det... Någon som vet? Alltså - Mills gräslöksmos!

har du nagot gammal paket som ligger och skrapar hemma kanske det finns adress eller telefonnummer till nagon kundtjanst? jag googlade men fann inte ett jota.
Citera
2006-09-08, 23:46
Moderator
nobodys avatar
Citat:
Det norska företaget Mills säljer ett potatismos som innehåller gräslök. Det är ett underbart potatismos som tillagas med mjölk och smör. Det är potatisflingor i paketet, och inget pulver som i Felix mosprodukter. Har ingen lust att åka till Norge för att skaffa en pall med mospaket... Finns det någon handlare runt Göteborg som för deras sortiment? Vill ju inte bli ertappad av tullen på Svinesundbron med 56 ton potatismosflingor...
Ring dom och fråga.

Mills DA
Sofienberggt 19 / Postboks 4644 Sofienberg
0506 Oslo

Telefon: 22 80 86 00, Fax: 22 80 87 00
Citera
2006-09-09, 01:13
Medlem
erikgottfrids avatar
Det måste vara det längst till höger i rullistan du menar LÄNK
Pulvermoset finns i:
  • Med Gräslök
  • Med Mjölk
  • Med franska örter

Var duy kan hitta det vet jag inte men försöker googla fram det. Verkar spännande att prova om det finns att få tag i.
Citera
2006-09-09, 07:01
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobody
Ring dom och fråga.

Mills DA
Sofienberggt 19 / Postboks 4644 Sofienberg
0506 Oslo

Telefon: 22 80 86 00, Fax: 22 80 87 00

Tackar! Skall höra med dem om hur det ser ut för min del - att få tag på moset...

Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Var du kan hitta det vet jag inte men försöker googla fram det. Verkar spännande att prova om det finns att få tag i.

Ja, det är ett riktigt höjdarmos! Är själv lite nyfiken på örtmoset också... Det är helt klockrent till köttbullar, stekar, kyckling med mera... Hoppas ditt googlande bär frukt - till fruktpizzan!
Citera
2006-09-09, 08:39
Medlem
Wittgensteins avatar
Om du ringer, berätta gärna vad du kom fram till.
Citera
2006-09-09, 16:55
Bannlyst
Citat:

Lösning: Ta vanligt felix poitatismos. TILLSÄTT GRÄSLÖK!!!

Citera
2006-09-09, 17:22
Medlem
skinner5000s avatar
Mills gör den överläget godaste färdigpotatismoset. Brukar alltid köpa med mig när jag är i Norge.

Vet inte vad det är men det blir bara så mycket godare när det är flingor i stället för pulver.
Citera
2006-09-10, 21:17
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiny Joe
Lösning: Ta vanligt felix poitatismos. TILLSÄTT GRÄSLÖK!!!

Smart! Den tanken har ALDRIG slagit mig...

Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Om du ringer, berätta gärna vad du kom fram till.

Yepp, det skall jag göra! Har mailat dem och inväntar svar med spänning.. Tydligen skall Mills vanliga potatismos finnas då och då på Netto, men det är obekräftade uppgifter ännu. I vart fall till dess att jag hunnit gå dit och kika... Och då skulle man ju kunna tillämpa lilla Joe´s förslag?! För Felix mos är ju inte samma sak som Mills...Det finns en sida som säljer norsk mat - och Mills gräslöksmos - till utlandet, och även till sverige. Men tyvärr är frakten tokdyr... www.norskmat.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in