2006-08-28, 12:57
Administrator
admins avatar
Avdelningarna carding, phreaking och underground finns inte längre, och är numera arkiverade under "Arkiv". Om tiderna förrändras, så är vi inte främmande för att damma av dem i framtiden. Men på senare tid har kvaliteten i dessa avdelningar sjunkit, och vi ser inte längre någon orsak att ha dem kvar. Mer än som ren nostalgi.

admin
Citera
2006-08-28, 14:06
Medlem
Alpunks avatar
Underground var väl ändå onödigt att ta bort?
Citera
2006-08-28, 14:35
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpunk
Underground var väl ändå onödigt att ta bort?
Ja, med tanke på vilken otrolig intelligensreserv vi har lagrat där.

Jag kan bara tala för min egen åsikt i frågan och den är att jag inte har sett en enda vettig tråd i underground sen jag började skriva här, dock hängde jag inte där så mycket heller, men det ena beror på det andra skulle man kunna säga..
Citera
2006-08-28, 14:59
Medlem
_killahs avatar
Okej det var ju tråkigt, iaf med Underground.

Fråga till admin/mod.

Är det övrigt för dessa frågor och funderingar nu eller?
Citera
2006-08-28, 15:08
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Fråga till admin/mod.

Är det övrigt för dessa frågor och funderingar nu eller?
Tja passar de inte in någon annan stans tex Juridik, Telekommunikation, osv och tråden är seriös så är övrigt ett alternativ. Men tror inte övrigt modsen kommer uppskatta fjortisstuket som fanns i Underground & Carding.
jrosen moderator
Citera
2006-08-28, 15:32
Bannlyst
Möjligtvis kanske det kan finnas ett separat forum där det kan diskuteras mer seriösa trådar, där det är lite hårdare regler och inte vem som helst kan posta?
Citera
2006-08-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Möjligtvis kanske det kan finnas ett separat forum där det kan diskuteras mer seriösa trådar, där det är lite hårdare regler och inte vem som helst kan posta?
Det har väl inte postats mer än någon enstaka seriös tråd i Underground på flera år, så vad finns det egentligen för underlag för det?
Citera
2006-08-28, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Det har väl inte postats mer än någon enstaka seriös tråd i Underground på flera år, så vad finns det egentligen för underlag för det?

Hitta några moderatorer som är villiga att lägga ner lite tid och låt människor som inte tillför något få en ban från just det forumet. Jag kan tänka mig att många som postar i Underground bara leker med tanken och tycker det verkar häftig. Jag vill gärna se ett forum där yrkesmän och kvinnor kan samtala om diverse inom yrket kriminalitet.
Citera
2006-08-28, 15:52
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Hitta några moderatorer som är villiga att lägga ner lite tid och låt människor som inte tillför något få en ban från just det forumet. Jag kan tänka mig att många som postar i Underground bara leker med tanken och tycker det verkar häftig. Jag vill gärna se ett forum där yrkesmän och kvinnor kan samtala om diverse inom yrket kriminalitet.

Varför inte då skriva i forumet:
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=166
Citera
2006-08-28, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Varför inte då skriva i forumet:
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=166

Så det är ok att diskutera olika brott och dylikt där?
Citera
2006-08-28, 15:56
Medlem
Ladidas avatar
Som moderator eller exmoderator i just underground tycker jag att det är skönt att just det forumet försvann.

Kvaliten på inläggen där inne har mer och mer liknat "loungen kriminellt" än just underground.
Det mesta är en upprapning från gammla ämnen som redan varit uppe och dragits i krossen en gång.

Att man heldre stänger det forumet än drar ner det ännu mera i gyttjan tycker jag är bra, vem vill läsa om "hur man snor en glass av ett barn" eller "så här dödar du din katt på bästa sätt" och andra tramstrådar?

Sedan tror jag inte yrkeskriminella skriver i det forumet, de går ut och gör brotten istället.
Men det är bara en personlig reflektion.

Citera
2006-08-28, 17:06
Medlem
s3vens avatar
ni tror inte att Kriminella nätverk & brottslighet kommer bli lika "oseriöst" som underground??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in