Jag brukar dra bra många soppor nu när man inte bor hemma längre. Soppor är ju ruskigt lätt att dra ihop också. Fixa ihop en trevlig soppa i förrgår tror jag, Börja med att jag skulle koka något( var lite drucken och jävlig, Ungefär som nu så ursäkta stavfel och flummigheter) sen urarta det och jag hällde ner Wok-grönsaker, Spenat som jag hitta i frysen sen så öste man i ett gäng kryddor som fan och hans mamma inte kan gissa vad det var. och i med lite pastasås som jag hitta i kylen. och en buljontärning . Tro det eller ej men detta smaka
gott!
Villl inte påstå att detta är någonslags recept på en god soppa men det är ju ett bevis på att det är enkelt och relativt gott att slänga ihop en soppa om inte orken eller ditt skafferi/kyl/frys/budget tillåter något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Förkylnings soppa:
1-2 burkar krossade tomater alt färska om du föredrar det.
3-8 vitlöksklyftor (beroende på hur mycke du pallar, ska vara stark)
svartpeppar salt oregano.
puttra bara ihop det, enkelt att göra.
skrämmer bort så väl grannar som förkylning.
Sitter full och jävlig och framför allt
hungrig med en skål
Kellogs Special K Red Berries Och ramla över denna tråd. såg detta recept på en enkel soppa med lite krut i. Denna soppa skall nu göras! Med någont eventuell extra tillägg (om jag gräver tillräckligt långt in i frysen så lär man ju finna något

Den som söker den finner

)
Får se om jag kommer med någon Sopp-rapport om nån kvart/halvtimma
-Peace från Dickhouse!-