2006-08-15, 08:11
Bannlyst
Nationaldemokraternas riksdagskandidat Jimmy Windeskog ertappades för mindre än ett år sedan när han snattade öl i en ICA-butik i Borlänge. Det avslöjas i en granskning av oetablerade småpartier som Sveriges Radio Dalarna låtit göra.

http://www.expo.se/www/1_1659.html

Är det dags att städa framför sin egna dörr?
2006-08-15, 08:15
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erdinger
Nationaldemokraternas riksdagskandidat Jimmy Windeskog ertappades för mindre än ett år sedan när han snattade öl i en ICA-butik i Borlänge. Det avslöjas i en granskning av oetablerade småpartier som Sveriges Radio Dalarna låtit göra.

http://www.expo.se/www/1_1659.html

Är det dags att städa framför sin egna dörr?
Hahahahahaha

Politik när den är som bäst. Borde inte den här tråden ligga antingen under "Humor" eller "Skvaller"? Jävla ickenyhet.
2006-08-15, 08:17
Medlem
Flärps avatar
Är inte Jimmy medlem här på forumet?
2006-08-15, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Hahahahahaha

Politik när den är som bäst. Borde inte den här tråden ligga antingen under "Humor" eller "Skvaller"? Jävla ickenyhet.

Undersökningen är ny, alltså aktuell, därmed en nyhet.

Men du kanske inte såg det som en nyhet att den aktuella politikern skulle ha ett sådant intresse?
2006-08-15, 08:19
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erdinger
Undersökningen är ny, alltså aktuell, därmed en nyhet.

Men du kanske inte såg det som en nyhet att den aktuella politikern skulle ha ett sådant intresse?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=360888

Varsågod idiotjävel.
2006-08-15, 08:20
Bannlyst
Jaha, enligt svensk praxis så är man inte skyldig tills motsatsen är bevisad. Det kan vara en tidsfråga av olika längd.
2006-08-15, 08:25
Bannlyst
"Jimmy Windeskog säger att det hela rörde sig om ett missförstånd och säger att han inte behöver stjäla öl."

Han är alltså kleptoman. Vi vill veta om man kan bjuda hem Jimmy utan att han stjäl kaviar och toalettpapper.
2006-08-15, 08:26
Medlem
Flärps avatar
Vore intressant med en kommentar från Jimmy själv, vi är ju relativt erfarna om att Sveriges media gillar att överdriva ett par aningar.
2006-08-15, 08:39
Medlem
Dom tråkade honom på lokalnyheterna.
Såg eländet på svt24 inatt.

Bara trams...

http://www.svt.se/svt/road/Classic/s...33571&a=379054

7:50 in ...
2006-08-15, 09:06
Medlem
Ankdammsmans avatar
Nja, det är klart att det här rimmar illa med NDs hårdare tag mot brott samtidigt som det sätter en lite löjlig stämpel på herr Windeskog. Men jag föredrar att trots allt bedöma honom efter hans inlägg här, och de är ofta vettiga även om jag ofta inte delar hans åsikter.

Till skillnad från många andra så håller han inte på med pajkastning och förolämpningar, utan han debatterar under eget namn och står för sina politiskt inkorrekta åsikter. För det förtjänar han i alla fall respekt.
2006-08-15, 09:39
Medlem
Bonzo666s avatar
jepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Nja, det är klart att det här rimmar illa med NDs hårdare tag mot brott samtidigt som det sätter en lite löjlig stämpel på herr Windeskog. Men jag föredrar att trots allt bedöma honom efter hans inlägg här, och de är ofta vettiga även om jag ofta inte delar hans åsikter.

Till skillnad från många andra så håller han inte på med pajkastning och förolämpningar, utan han debatterar under eget namn och står för sina politiskt inkorrekta åsikter. För det förtjänar han i alla fall respekt.

Medhåll.

En diskussion med Jimmy kan klassas med ett "gentlemens disagreement".
2006-08-15, 09:45
Bannlyst
Från min blogg...

Citat:
En svensexa med eko
I Radio Dalarna idag "avslöjar" man att jag har en ett år gammal dom på mig efter ett missförstånd isamband med en svensexa. I och med att en pskykopat och en kvinnomisshandlare (enlingt psykopatens upgifter) i dagarna har en kriminell förtalskampanj mot min person (polisanmäld givetvis) så kan man förvänta sig mer förtal, lögner och påhitt. Det är logiskt. Som jag tidigare skrivit så är det inte helt ovanligt att galningar dras mot politiker. Givetvis har bland andra Expo hakat på.

Vad det rör sig om var alltså början på en sexsexa, en rugbymatch utan tacklingar och boll inne i en affär och ett eländigt missförstånd. Förvisso kanske klantigt att som förtroendevald politiker försätta sig i en sådan situation, något egentligt fel har dock har utförsts och det vore mer än lovligt dumt att döma mig då. Det var det jag syftade på när jag i Radio Dalarna sa att detta inte bör påverka min förmåga att agera som politiker.

Att då slå upp detta som en nyhet medan man i andra partier tränger ihop mordbrännare med sexualförbrytare och förskringare utan att låta det påverka bevakningen av dessa partierna visar ju ju bara hur dåligt det svenska debattklimatet är, även i Dalarna och Borlänge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in