Citat:
Ursprungligen postat av ghetto-boy
Det är väl ganska uppenbart att man som spiknykter personal inte kallar en gäst för fläskberg.
Nu finns det väl dock inget som garanterar att man som nattarbetande restaurangpersonal måste vara nykter? Det finns väl få branscher som är så tyngda av alkoholbruk/-missbruk som restaurangbranschen, och dessutom finns det ju som bekant fler medel än alkohol att tillgå om man vill "koppla bort hjärnkontoret" en stund.
En vild spekulation, med betoning på spekulation, för att ge Kronérs version skuggan av en chans här:
Klockan är tidig morgon, Diggiloo-gänget har suttit kvar långt efter stängningsdags på restaurangen och visar inga tendenser på att vilja avbryta sitt samkväm. Den nattarbetande disk- och städpersonalen börjar bli less på sällskapet eftersom dom själva börjar bli klara med nattens arbete och ska snart hem och nanna kudde. En diskplockare, påverkad eller ej, lackar till slut ur och talar om för Kronér precis vad han anser om hans träningsrutiner varpå Kronér ger "svar på tal" med polisanmälan till följd.
Inte vet jag, grova spekulationer från min sida, men jag brukar vilja syna båda sidorna av myntet innan jag "väljer sida".