• 1
  • 2
2006-08-09, 10:53
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Trots förra årets främsta spya, (http://www.flashback.org/showthread.php?t=260000), så ska jag ge mig på surfisken i år igen.

Någon som har någon särskild burk att rekommendera?
Citera
2006-08-09, 10:57
Medlem
Roger Pontares avatar
Jag kör i regel nästan alltid med Oscars, den är god och håller bra kvalité.
Citera
2006-08-09, 11:01
Medlem
Grårävs avatar
årets Kallax & fjolårets guldfisken har jag hunnit med i år - båda var riktigt goda, men som vanligt vinner fjolårets smakmässigt, även om de är lite bökigare att rensa.
Citera
2006-08-09, 11:08
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Jag kör i regel nästan alltid med Oscars, den är god och håller bra kvalité.

Är det en "proffsströmming" eller vågar jag mig på den?
Citera
2006-08-09, 11:19
Medlem
dodeesoss avatar
Är ingen expert, ett par ggr om året brukar det bli...
Helt ovetenskapligt har jag kommit fram till att burkarna med fileer i regel är bättre än dom med hela fiskar, både smakmässigt och när det gäller ev. överjäsning.

// dodeesos
Citera
2006-08-09, 13:27
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Är det en "proffsströmming" eller vågar jag mig på den?

Den är mycket god, mild och fin smak, men jag tycker att dom flesta sorterna är ganska likvärdiga. Inte någon större skillnad enligt mig. Oscars blir det ofta av ren vana.

Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Är ingen expert, ett par ggr om året brukar det bli...
Helt ovetenskapligt har jag kommit fram till att burkarna med fileer i regel är bättre än dom med hela fiskar, både smakmässigt och när det gäller ev. överjäsning.

// dodeesos

Fyy, filéburkarna är inte goda, det måste vara burkarna med hela fiskar, mycket stor skillnad i smak.
Citera
2006-08-09, 13:58
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Den är mycket god, mild och fin smak, men jag tycker att dom flesta sorterna är ganska likvärdiga. Inte någon större skillnad enligt mig. Oscars blir det ofta av ren vana.

Ska testa den då och försöka vara objektiv även detta år. Annars bumpar jag min tidigare tråd.
Citera
2006-08-09, 15:00
Medlem
Bengt Barons avatar
Ska försöka för tredje året i rad att tämja denna lilla läckerhet. Har försökt med mycket tillbehör tidigare år, men inte lyckats omfamna den goda smaken...men skam den som ger sig.
Citera
2006-08-09, 15:12
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Fyy, filéburkarna är inte goda, det måste vara burkarna med hela fiskar, mycket stor skillnad i smak.

Förmodligen blir det någon slags placeboeffekt när jag slipper rensa, har misstänkt det länge....
Citera
2006-08-09, 15:26
Medlem
Tjohildas avatar
Oscars är absolut bäst, mild och smakrik. Kallax och Röda ulven kan ha en besk bismak. Filéer suger, då kan man lika gärna köpa ansjovis eller nåt...
Citera
2006-08-09, 15:35
Medlem
stRs avatar
Jag kände lukten av surströmming för första gången i mitt liv för 2 veckor sedan, jag smakade aldrig.

Såhär säger jag, om jag var satt på en öde ö med en annan person och all föda vi hade var en burk surströmming. Då skulle jag ha tatt burken och klubbat ner den andre och ätit honom istället.
Citera
2006-08-09, 15:57
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Jag kände lukten av surströmming för första gången i mitt liv för 2 veckor sedan, jag smakade aldrig.

Såhär säger jag, om jag var satt på en öde ö med en annan person och all föda vi hade var en burk surströmming. Då skulle jag ha tatt burken och klubbat ner den andre och ätit honom istället.

Ja, smaken är som baken, men jag tycker att du ska smaka det, det smakar inte som det luktar. Jag tycker surströmming är en härlig delikatess. Och kalla mig sjuk men jag tycker inte att det luktar äckligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in