2006-08-06, 19:56
Medlem
Holmeisters avatar
Läste tråden om vad man är villig att DÖ för..

Nu lyder min fråga: Vad är du villig att döda för?

Utgå från att eventuella följder såsom fängelse inte kommer ske, och att du inte känner/har anknytningar till offret i fråga...

Själv skulle jag nog döda för ganska mycket, kanske till och med för rätt summa pengar...
Lätt att säga bara sådär i och för sig, men det känns som jag skulle göra det.
2006-08-06, 20:48
Medlem
Rille_Rulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmeister
Läste tråden om vad man är villig att DÖ för..

Nu lyder min fråga: Vad är du villig att döda för?

Utgå från att eventuella följder såsom fängelse inte kommer ske, och att du inte känner/har anknytningar till offret i fråga...

Själv skulle jag nog döda för ganska mycket, kanske till och med för rätt summa pengar...
Lätt att säga bara sådär i och för sig, men det känns som jag skulle göra det.

Jag skulle kunna döda bara för att se hur det känns.....
2006-08-06, 20:55
Medlem
Chickenkillers avatar
Jag skullle både dö och döda för sverige, älskar mitt land. tro nu inte att jag e rasse, jag har inget emot någor annat land, bara att sverige e LITE bättre
2006-08-06, 21:18
Medlem
Aftonhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmeister
Läste tråden om vad man är villig att DÖ för..Nu lyder min fråga: Vad är du villig att döda för?
Detta var lättare ty det finns mer jag är villig att döda för än vad jag är villig att lägga mig ner och dö för. Jag är villig att döda för allt jag håller kärt; min livsstil och de människor jag älskar. Däremot skulle jag aldrig döda för ett land eftersom jag inte tycker något land är värt att döda eller dö för.
2006-08-06, 21:55
Medlem
Frihet, egendom.
2006-08-06, 23:35
Bannlyst
För mig själv
2006-08-06, 23:52
Medlem
Sotarmurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koka1n
För mig själv

Huvudet på spiken!
2006-08-06, 23:56
Bannlyst
Jag hade lätt dödat en människa om pengarna hade varit dom rätta, kalla mig självisk men så är det
2006-08-07, 00:32
Medlem
För mig eller min familjssäkerhet.
2006-08-07, 00:53
Medlem
Gasraumoperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Jag skullle både dö och döda för sverige, älskar mitt land. tro nu inte att jag e rasse, jag har inget emot någor annat land, bara att sverige e LITE bättre
Sverige är ju för fan ett av dom vidrigaste länderna på planeten. Jag skulle kunna döda för mycket tror jag, så känns det nu i alla fall. För pengar, absolut, för rätt summa
2006-08-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
För mig eller min familjssäkerhet.

Samma här. Den som skadat mig eller min familj på något sätt, fysiskt eller psykiskt.

Däremot så tror jag inte att jag skulle kunna döda för att få t ex pengar eller någon annan materiell fördel. Jag tror inte att jag hade kunnat glädjas över pengarna eller vad det nu är om jag visste att jag hade dödat nån annan för att få det.
2006-08-07, 00:56
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran
Detta var lättare ty det finns mer jag är villig att döda för än vad jag är villig att lägga mig ner och dö för. Jag är villig att döda för allt jag håller kärt; min livsstil och de människor jag älskar. Däremot skulle jag aldrig döda för ett land eftersom jag inte tycker något land är värt att döda eller dö för.

Vad menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in