2006-07-31, 15:10
Medlem
Ignatius Is avatar
Mina herrar,

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid574.dbp.asp

Efter att ha läst ovanstående artikel har jag svårt att tänka. Jag vill skriva något genomtänkt om hans larviga populism, inkonsekvensen i hans förslag, det rent perversa utnyttjandet av partibok, media och demokratiska system för att tillskanska sig själv makt och den uppenbara bristen på självinsikt eller för den delen insikt överhuvudtaget. Jag vill verkligen. Men jag kan inte. Om det finns något som heter mental uppkastning så upplever jag det just nu. Mina små grå tuggar fradga och jag har svårt att sitta still av bubblande, inte särskilt angenäm upphetsning. Kort sagt - JAG HATAR JAN EMANUEL!

Nu är jag dock emellertid en kreativ och vänlig själ, som inte vill låta mitt hat ta överhandet. Istället tror jag att flera av er, liksom jag, har invändningar mot denna ulv i riksdagskläder. Det är, helt enkelt, dags att avslöja clownen och se till så att han inte får uppbära 60.000 i månadslön för att göra parodi av vår nation i en mandatperiod till

I denna tråd vill jag därför uppmana er att delge mig era, genomtänkta, analyser av Jan Emanuel(varför tillåts han verka? vad driver honom? hur angriper man honom?), länkar till sådant han har genomfört (vilket inte kan vara mycket eller bra) eller annat som kan tänkas ge oss mer på fötterna. Om det mot förmodan finns någon supporter av den hästsvansförsedde bedragaren får denne slutligen gärna delge oss andra skälen till varför Jan Emanuel inte förtjänar en massmedial schavottering å det snaraste.

Länk till Jan Emanuels riksdagsida
http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...=0542215898226

Jan Emanuels sossesida
http://www.socialdemokraterna.se/Tem...nt____291.aspx

Upp till kamp, kamrater!

I kampvilja,

Ignatius
Citera
2006-07-31, 15:14
Medlem
Ankdammsmans avatar
Dumt förslag + dubbelmoral = sosse.

Så enkelt är det.
Citera
2006-07-31, 15:18
Medlem
Ignatius Is avatar
Bäste herre,

Förvisso, men hur kan en person som så uppenbart är under gränsen för vad som kan anses som normalbegåvad ha kommit in i Sverige Riksdag. Hur gick det till egentligen? Han har ju ingen kompetens, har inte åstadkommit någonting och gör titt som tätt riktiga jävla blunders. Vem röstar på en sån pajas? Vad kommunicerar han?

Har Sverige glömt att politikerna faktiskt är landets LEDARE, eller hur annars förklara den helt enastående förmågan att ursäkta vilka dumheter som helst med orden "engagemang och solidaritet"?

Varför ställer man inga krav på politiker längre?

I undran,

Ignatius
Citera
2006-07-31, 15:46
Bannlyst
Citat:
Förvisso, men hur kan en person som så uppenbart är under gränsen för vad som kan anses som normalbegåvad ha kommit in i Sverige Riksdag. Hur gick det till egentligen? Han har ju ingen kompetens, har inte åstadkommit någonting och gör titt som tätt riktiga jävla blunders. Vem röstar på en sån pajas? Vad kommunicerar han?

Skälet till att han kommit in i riksdagen är ganska enkel. Säg att 60% vet vem J-E är. På samma lista kandiderar Björn-Erik Jönsson som 2% vet vem det är. Även om alla som känner till Björn-Erik älskar honom och 90% hatar Janne får Janne ändå mer kryss.
Citera
2006-07-31, 15:52
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Vem röstar på en sån pajas?

Det är egentligen en fråga för en sosseväljare, men jag tror att det handlar om att de röstar mot snarare än för något.

Sossarnas propaganda fungerar ju på samma sätt. Det talas i princip aldrig om vad de vill göra, förutom i vaga ordalag som "alla ska med" och "stolt men inte nöjd". Däremot talas det desto mer om hur moderaterna vill tortera, våldta och avrätta de sjuka och arbetslösa.
Citera
2006-07-31, 15:53
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Han har varit med i en dokusåpa, så enkelt är det. Att han är en jubelidiot är fullständigt irrelevant. Folk gillar kändisar, inte kloka riksdagsmotioner.
Så svaret på dina frågor är kort och gott: Folk är idioter.
Citera
2006-07-31, 16:08
Medlem
Ankdammsmans avatar
Kritiken är dessutom orättvis eftersom sossarnas styrka är att de fattar att de flesta väljare är slentrianröstare, och utformar sin propaganda efter det.

Det är samma sak som att man säljer läsk med hjälp av snygga modeller istället för kemiska formler.
Citera
2006-07-31, 16:10
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Politiker är till stor del skådespelare, som JE fick erfarenhet av i Robinson. För en politiker är det därför bra att se ut som om man spelar en bra roll, oavsett om man gör det eller inte. JE har ju drivit frågan om pälsfarmers icke varande. Vilket kanske lockat en del väljare. Sedan kan partistyrelsen enkelt säga att "detta är en aktuell, viktig och brännande fråga" och försena eventuella åtgärder in i oändligheten. Och så kan JE ta upp det igen i nästa valrörelse, och nästa, och nästa....Det gäller bara att han inte tvingas införa det förslag han själv driver för att han får ett slags momentum med hjälp av media och andra dumma politiker som spelar med, vilket var vad som nästan hände för ett par år sedan.
Citera
2006-07-31, 16:12
Medlem
Börja med att ta kreditupplysning på honom och det företaget han har utanför Norrtälje...
Citera
2006-07-31, 16:18
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Det är väl just därför att han är så korkad som han har sin plats.
S k vanligt folk kan identifiera sig med idioten. Antar jag.
Citera
2006-07-31, 16:27
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Bäste Hovnarr,

Jag förstår verkligen inte, ditt synnerligen symptomatiska vredesutbrott?
Ett pissförslag, som knappast kommer att vinna gehör hos vare sig partivänner, eller riskdagskollegor. En ev. motion, kommer de facto att göra allas vår Jan E., sällskap i rikspolitikens frysbox, i samband med bokslutet för denna mandatperiod.

F.ö., rör det mig inte i ryggen, vilket öde svenska dokusåpor går till mötes. Det är för mig fullkomligt egalt, om så ett beslut om tvångskastrering för framtida deltagare, implementeras imorgon.

Är detta dock ett uppriktigt nödrop, blir det tyvärr lätt att misstaga dig för en medelålders, bitter och svulstig undersköterska, med ett obefintligt grepp om svensk inrikespolitik.

I all välmening,

Godsherren
Citera
2006-07-31, 16:41
Medlem
Smulhamsterns avatar
Ännu en gång försöker politikerna lägga sig i saker som de inte borde. Marknaden ger människorna det de vill ha, då kommer staten och agerar moralpolis och försöker reglera vad som är ok att konsumera. I en globaliserad värld är sådant dömt att misslyckas.

Att han sen är sosse och ogillar regleringar, finner jag otroligt. Vet killen ens vad de olika partierna står för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in