2006-07-27, 17:35
Medlem
Coolcittes avatar
Har sett att det kommer ett nytt Rockstar Games Spel. Bully heter det. Man är en mobbare på någon typ av skola och mobbas och jävlas med andra. När har detta spel release? På CDON står det att det kommer ut år 2030 och det har jag lite svårt att tro. Finns det någon demo till spelet?
Citera
2006-07-27, 17:39
Medlem
LadyTieras avatar
Release 2006 om man läser på deras hemsida.
Citera
2006-07-27, 17:40
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Release 2006 om man läser på deras hemsida.
Ok det låter bra!
Citera
2006-07-27, 18:13
Medlem
mogs avatar
Kollar man på IGN så säger dom release i november 2006 i europa tillochmed (!)
Citera
2006-07-27, 18:49
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Kollar man på IGN så säger dom release i november 2006 i europa tillochmed (!)
'
Okej, väldigt dålig webbsida dom har. bara fem screenshots och inget mer.
Citera
2006-07-27, 20:08
Medlem
Rains avatar
läste om detta i en speltidning hösten 2004 med bilder och allt. Player1 tror jag den hettte. Så jag har fått för mig att spelet släpptes men att det blev så förbannat kasst att dem drog tillbaka det eller ingen ville ha det. Men så det kommer nu alltså 2år efter? Typiskt rockstar tänk gta. tar 2 år att göra ett spel med samma grafik som det innan..
Citera
2006-07-27, 23:49
Medlem
Cum*s avatar
Jag längtar, lär bli ett toppenspel

Lär ju släppas lagom till julhandeln.
Citera
2006-07-28, 01:12
Medlem
roaders avatar
Ful Grafik, Kass styrning, Ingen story...

Nja, det lär suga hårt.
Citera
2006-07-28, 01:18
Bannlyst
Dåligt tidsfördrivar spel
Citera
2006-07-28, 02:57
Medlem
Damortes avatar
det enda jag hört om spelet tidigare var av någon spelrescensent på gamereactor som satte tangentbordet i halsen av förskräckelse över att någon skulle våga sig på att göra ett spel som går ut på att mobba småbarn.

Att hugga huvudet av folk med en spade för att knycka deras heroin går bra. Att ta en runda på stan med din nya pickup truck för att köra över alla gamla tanter du ser (de ger ju högst poäng) går bra.
Men skulle du få för dig att trackasera småbarn, nej då jävlar är fan gränsen nådd! Fy helvete för såna avskum de borde hängas hela bunten! osv osv.

Förstår inte hur folk tänker. Iallafall ser jag fram emot spelet. Jag hoppas bara det blir värt att köpa
Citera
2006-07-28, 07:42
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
Att hugga huvudet av folk med en spade för att knycka deras heroin går bra. Att ta en runda på stan med din nya pickup truck för att köra över alla gamla tanter du ser (de ger ju högst poäng) går bra.
Men skulle du få för dig att trackasera småbarn, nej då jävlar är fan gränsen nådd! Fy helvete för såna avskum de borde hängas hela bunten! osv osv.

Förstår inte hur folk tänker. Iallafall ser jag fram emot spelet. Jag hoppas bara det blir värt att köpa
Beror väl på att ganska många människor blivit mobbade på riktigt och att spelet därför kan väcka väldigt starka känslor hos dessa, medan ganska få känner igen sig i Postal och Carmageddon... Om man i Postal istället torterade cancerpatienter för att knycka deras heroin skulle säkert många rasa över att det kan göras ett spel där man är elak mot cancerpatienter, just för att det finns många som känner igen sig... Wolfenstein 3D förbjöds ju t.ex. i Tyskland, antagligen för att tyskarna inte tyckte att de kände igen sig lite väl mycket i WW2-temat (även om tyskarna var ganska duktiga på att förbjuda andra spel på 90-talet också)...

Men även om jag kan förstå såna reaktioner (har även själv blivit mobbad under delar av min skolgång) så tycker jag det är ganska onödigt att mobbade, cancerpatienter eller tyskar rasar över spel, tycker man att temat är allt för starkt och personligt är det ändå bara att låta bli att spela spelet...
Citera
2006-07-28, 10:56
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Beror väl på att ganska många människor blivit mobbade på riktigt och att spelet därför kan väcka väldigt starka känslor hos dessa, medan ganska få känner igen sig i Postal och Carmageddon... Om man i Postal istället torterade cancerpatienter för att knycka deras heroin skulle säkert många rasa över att det kan göras ett spel där man är elak mot cancerpatienter, just för att det finns många som känner igen sig... Wolfenstein 3D förbjöds ju t.ex. i Tyskland, antagligen för att tyskarna inte tyckte att de kände igen sig lite väl mycket i WW2-temat (även om tyskarna var ganska duktiga på att förbjuda andra spel på 90-talet också)...

Men även om jag kan förstå såna reaktioner (har även själv blivit mobbad under delar av min skolgång) så tycker jag det är ganska onödigt att mobbade, cancerpatienter eller tyskar rasar över spel, tycker man att temat är allt för starkt och personligt är det ändå bara att låta bli att spela spelet...
Bra skrivet, som du Nemesis1 så blev även jag mobbad i skolan, och visst förstår jag folk som tycker att denna idé kanske är lite magstark, att det kan dra upp minnen och så.

Men Rockstar har ju lyckats göra spel av underliga genrer tidigare (se bland pingis spelet till XBOX 360 som tydligen är väldigt bra), så detta blir intressant att se. Men man undrar ju hur dom på Rockstar tänker när dom får en idé om ett spel där man mobbar folk. Dom kanske blev mobbade själva och vill bli av med sina demoner genom detta spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in